Урок «Різноманітність організмів. Бактерії»

Про матеріал
Розробка уроку до презентації з ігровими інтерактивними елементами. Учні ознайомляться з особливостями корисних та хвороботворних бактерій , навчаться аналізувати свою роботу та роботу своїх товаришів;
Перегляд файлу

Комунальний заклад Сумської обласної ради –

Шосткинський ліцей-інтернат спортивного профілю

 

 

 

 

 

 

Конспект уроку

з  природознавства в 5 класі по темі:

 «Різноманітність організмів. Бактерії»

 

 

                                  

                                     Підготувала

        вчитель фізики,

          природознавства

                                   вищої кваліфікаційної категорії

                                     Дудукова В.А.

 

 

 

 

Шостка – 2019

 

 

 

 

Тема: Різноманітність організмів. Бактерії

Тип уроку: урок розвитку компетентностей.

Вид уроку: урок з ігровими елементами

Обладнання уроку: мультимедійний проектор, презентація до уроку,  файли з додатками ( пазли, квіточки білі і рожеві, таблиці).

Мета і завдання уроку:

1.  Сформувати знання про особливості будови корисних та хвороботворних бактерій, особливості їхнього розмноження, значення у природі та житті людини.

2. Розвивати вміння порівнювати, робити висновки, складати опорні схеми та працювати з ними, формувати прагнення досліджувати навколишній світ, навички, використовувати набуті знання у житті.

3.  Виховувати потребу дотримуватись правил особистої гігієни, естетичне сприймання природи, бережне ставлення до навколишнього світу.

Очікувані результати:

Учні зможуть:

  1.  Знати особливості корисних та хвороботворних бактерій ;
  2. Аналізувати свою роботу та роботу своїх товаришів;
  3. Застосувати набуті знання в подальшому житті.

Компетентності, що формуються:

  1. Природничі – уміння вживати заходи профілактики до хвороботворних бактерій;
  2. Ключові – інформаційно-цифрова, соціальна і громадянська, спілкування державною мовою, уміння вчитися впродовж життя.

Інновації уроку: елементи інтерактивного навчання, презентація в програмі  PowerPoint.  

Епіграф уроку.

“ Розум полягає не тільки у знанні, але й у вмінні застосувати знання на ділі”

                                                                                                               Арістотель 

 

 

 

ХІД УРОКУ

  1. Організаційна частина

На початку уроку учні об’єднуються у групи.

  1. Актуалізація опорних знань
  • Прийом «Інтелектуальна розминка» 

- Які царства живої природи ми вивчили? 

- Які ознаки живої природи мають гриби?

-  Як живляться гриби?

-  Яка будова клітини?

- Які організми мають хлорофіл?

-  Яке значення рослин у природі?

-  Яке значення тварин у природі?

-  Яке значення грибів у природі? 

- Чим живляться рослини?

- Що таке ґрунт?

- У чому суть процесу життя?

  • Прийом «Склади пазли»

Робота в групах. Необхідно скласти пазти які зображують тварин, рослини, гриби. Назвати до якої групи вони належать. Свій  вибір пояснювали.

Результат пошуку зображень за запитом "зображення тварин змія"

 

 

 

  1. Мотивація навчальної діяльності
  • Прийом «Дерево «бажань»»

Кожна група записує очікування від уроку на пелюстки квіточки білого кольору, озвучує їх і прикріплює до гілочок дерева зображеного на дошці.

  1. Вивчення нового матеріалу.

Новий матеріал викладався з використанням мультимедійної презентації.

 

 

 

  • Прийом «Випереджальне завдання»

Виступ учня за темою «Історії відкриття бактерій»

 

  1. Закріплення вивченого матеріалу
  • Прийом «Дивуй»

            Кожна група підготувала цікаві завдання яким мохно здивувати інших.

  • Прийом «Асоціативний кущ» до слова бактерії (Робота в групах)
  • Прийом «Світлофор»

(діти погоджувалися із твердженням плескаючи у долоні або ні)

- Бактерії не мають клітин. 

- Бактерії — живі організми.

- Бактерії дуже повільно розмножуються.

- За допомогою бактерій виробляють кефір, йогурт.

- Серед бактерій є тільки корисні.

- Бактерії мають різноманітну форму.

- Слід остерігатися хвороботворних бактерій.

- Бактерії не мають ядра.

- Бактерії можна побачити за допомогою лупи.

  • Прийом «Сенкан».

Кожна група складає сенкан до слова бактерії і представники груп зачитують його.

  • Прийом «Скарбничка»

Завдання. Використовуючи різні джерела знань, власний досвід та знання, заповніть таблицю «Бактерії у житті людини». Зробіть висновок.

http://fiz-cultura.ucoz.ua/_nw/7/s92992344.jpg

  1. Підсумок уроку. 

Групи записують на пелюстки рожевої квіточки те що дізналися на уроці, озвучують і прикрашають до дерево бажань.

  1. Домашне завдання

- Опрацювати параграф підручника: §37. 

- Творче завдання: скласти оповідання «Пригоди у світі бактерій», 

- Скласти перелік рослин, які допомагають людині боротися з бактеріями при деяких захворюваннях.

Використані джерела

www.google.com.ua/search?

Додаток до уроку.

 

 

 

doc
Додано
8 листопада
Переглядів
25
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку