Комунальний заклад Сумської обласної ради –
Шосткинський ліцей-інтернат спортивного профілю
Конспект уроку
з природознавства в 5 класі по темі:
«Різноманітність організмів. Бактерії»
Підготувала
вчитель фізики,
природознавства
вищої кваліфікаційної категорії
Дудукова В.А.
Шостка – 2019
Тема: Різноманітність організмів. Бактерії
Тип уроку: урок розвитку компетентностей.
Вид уроку: урок з ігровими елементами
Обладнання уроку: мультимедійний проектор, презентація до уроку, файли з додатками ( пазли, квіточки білі і рожеві, таблиці).
Мета і завдання уроку:
1. Сформувати знання про особливості будови корисних та хвороботворних бактерій, особливості їхнього розмноження, значення у природі та житті людини.
2. Розвивати вміння порівнювати, робити висновки, складати опорні схеми та працювати з ними, формувати прагнення досліджувати навколишній світ, навички, використовувати набуті знання у житті.
3. Виховувати потребу дотримуватись правил особистої гігієни, естетичне сприймання природи, бережне ставлення до навколишнього світу.
Очікувані результати:
Учні зможуть:
Компетентності, що формуються:
Інновації уроку: елементи інтерактивного навчання, презентація в програмі PowerPoint.
Епіграф уроку.
“ Розум полягає не тільки у знанні, але й у вмінні застосувати знання на ділі”
Арістотель
ХІД УРОКУ
На початку уроку учні об’єднуються у групи.
- Які царства живої природи ми вивчили? - Які ознаки живої природи мають гриби? - Як живляться гриби? - Яка будова клітини? - Які організми мають хлорофіл? - Яке значення рослин у природі? - Яке значення тварин у природі? - Яке значення грибів у природі? - Чим живляться рослини? - Що таке ґрунт? - У чому суть процесу життя?
Робота в групах. Необхідно скласти пазти які зображують тварин, рослини, гриби. Назвати до якої групи вони належать. Свій вибір пояснювали.
Кожна група записує очікування від уроку на пелюстки квіточки білого кольору, озвучує їх і прикріплює до гілочок дерева зображеного на дошці.
Новий матеріал викладався з використанням мультимедійної презентації.
Виступ учня за темою «Історії відкриття бактерій»
Кожна група підготувала цікаві завдання яким мохно здивувати інших.
(діти погоджувалися із твердженням плескаючи у долоні або ні) - Бактерії не мають клітин. - Бактерії — живі організми. - Бактерії дуже повільно розмножуються. - За допомогою бактерій виробляють кефір, йогурт. - Серед бактерій є тільки корисні. - Бактерії мають різноманітну форму. - Слід остерігатися хвороботворних бактерій. - Бактерії не мають ядра. - Бактерії можна побачити за допомогою лупи.
Кожна група складає сенкан до слова бактерії і представники груп зачитують його.
Завдання. Використовуючи різні джерела знань, власний досвід та знання, заповніть таблицю «Бактерії у житті людини». Зробіть висновок.
Групи записують на пелюстки рожевої квіточки те що дізналися на уроці, озвучують і прикрашають до дерево бажань.
- Опрацювати параграф підручника: §37. - Творче завдання: скласти оповідання «Пригоди у світі бактерій», - Скласти перелік рослин, які допомагають людині боротися з бактеріями при деяких захворюваннях. Використані джерела
www.google.com.ua/search? Додаток до уроку.
|
|