18 травня о 18:00Вебінар: Інтерактивний урок математики: алгоритми та приклади створення дидактичних матеріалів

"Я пізнаю світ: явища природи"

Про матеріал
Позакласний захід розрахований для учнів п'ятих класів, містить узагальнюючий матеріал до теми "Явища природи". Дає можливість залучити глядачів до активної співпраці, адже впродовж заходу ведучі задають запитання глядачам, що активізує їх увагу і робить їх повноцінними учасниками дійства. Також у заході є фрагмент наукового пікніка, для організації якого рекомендовано залучити учнів старших класів, у даному випадку - це учні 8-го класу. Дійство цікаве як для організаторів, так і для гостей заходу.
Перегляд файлу

Доброго дня. Вмощуйтесь зручненько тому, що на вас чекає не звичайне свято, а ціле дійство з конкретною навчальною метою.

Ви матимете можливість відповідати на питання ведучих свята і отримувати нагороду «Знавець природознавства». В залі присутні  вчителі природознавства, сподіваюсь, кожен клас впізнав свого вчителя:

Канцідал В. М. – вчитель природознавства 5 – Б класу,

Ліснічук Н. М. - вчитель природознавства 5 – В класу

Савчук І. М. - вчитель природознавства 5 – А класу. Всі отримані сьогодні нагороди приносите на наступний урок природознавства і по спеціальній шкалі вчитель виведе вам бал, тобто маєте шанс отримати оцінку! Отож, почали!!!

Презентація «Явища природи»

Виходять ведучі

  • Сьогодні ми зібрались тут з нагоди природничого свята.
  • «Я пізнаю світ: явища природи»
  • Що ми знаємо про природу?
  • Які нам відомі явища природи ?
  • І чим вони відрізняються?
  • Чи можемо навести приклади  природніх явищ.
  • Чи вміємо їх класифікувати.

Краса Землі така велика сила,

Що надихає, радість нам дає,

Легкі і надзвичайно дужі крила.

В красі і щастя, і натхнення є.

 

Вона облагороджує людину,

І поїть душу, наче джерело.

Таку в природі створює світлину,

Щоб нам приємно й радісно було.

 

І нам потрібно щиро це любити

Та берегти і ріки, і поля.

В гармонії із цілим світом жити,

Бо в нас на всіх одна, одна Земля!

 

Холодний вітер з двору проганяє,

А сонечко не часто із-за хмар

Виходить, рідко-рідко проглядає,

Від нього не отримаєш загар.

 

Чи буде дощ, чи ні – не угадати,

Бо хмари кружать, кружать цілий день.

Й пташкам чогось не хочеться співати,

Лиш вітерець виспівує пісень…

 

Ніяк не вгомониться. Все гуляє,

То раптом втихне на коротку мить,

А потім дужче й дужче завиває,

Нестримно в сиву даль кудись летить.

 

Такий от день і нестійка погода,

Ще й холодно, напевно дощ піде…

А всім керує матінка-природа…

Від неї не сховаєшся ніде.

Надія Красоткіна

 

  • Світ навколо  ми називаємо природою.
  • А чи пам’ятаєте ви, що відноситься до природи? Слайди презентації
  • Тіла (об’єкти природного і штучного походження; можуть бути живими і неживими).
  • Явища (зміни, що відбуваються з тілами).
  • А скажіть будь ласка, які явища ви запам’ятали з відеопрезентації? Глядачі відповідають.
  • А хто пам’ятає,  які саме 3 групи явищ природи називали на уроках природознавства? Відповідають; йде презентація.
  • Отож, давайте пригадаємо які саме явища називаємо біологічними. Презентація

 

  • Наступними до вашої уваги деякі фізичні явища, які можуть бути самостійними, чи супроводжувати один одного. Виходять учні з ілюстраціями фізичних явищ та їх характеризують.
  • Світлові: Це явища, що пов’язані з  поширенням  світла. Значення таких явищ у природі важко переоцінити. Діти малюють Сонце як коло від якого в різні сторони відходять сонячні промені. І це правильно, адже світло від джерела відходить у різні напрямки прямолінійно., та не може проникати через непрозорі предмети.

 

  • Звукові : Це явища поширення –звукових коливань у повітрі, , у воді, металах. Поширення звукових коливань називають звуковою хвилею. Звукова хвиля поширюється рівномірно у всі боки від джерела звуку. Та її поширення сповільнюють, або  й припиняють різноманітні перешкоди, наприклад, стіни, дерева, шибки вікон

 

 

  • Магнітні:  Це явища притягання тіл до магніту. Пам’ятайте, що магніт притягує лише тіла, які містять речовину залізо.

 

  • Механічні: Це явища, що пов’язані з рухом тіл. Ми ще знаємо термін механічний рух – це зміна положення одного тіла відносно іншого. А траекторія – це умовна лінія по якій рухається тіло.

 

 

  • Теплові: Це явища, пов’язані з нагріванням і охолодженням тіл. Прилад для вимірювання температури – термометр.

 

  • Електричні: Це явища, пов’язані з електризацією тіл. Здійснюється за рахунок переміщення частинок атомів, що називаються електронами.

 

 

  • Сьогодні ж ми хочемо розповісти про одне грізне, таємниче явище природи. Тому запрошуємо помандрувати в невеличку природничу казку.

Виходить троє учнів: автор, гора, мандрівник.

  • Автор. Подорожував якось далекими країнами мандрівник. Одного разу на своєму шляху він побачив незвичну гору, яка стояла сама-самісінька. Вершина у неї не була гостра, як у багатьох звичайних гір, а набагато зрізана.
  • Мандрівник. Привіт. Посміхається. Давай знайомитись!
  • Гора. Зі мною? Здивовано. Мене всі бояться, ніхто не розмовляє, і навіть ніхто не грається зі мною, а я так люблю загадувати загадки!
  • Мандрівник. Загадки! Чудово! Крикнув мандрівник.  А я люблю їх розгадувати! Давай грати!
  • Автор. Незвична гора зраділа.
  • Гора. Ну що ж, слухай:

Жив був бог колись у Римі,

Кузню свою мав,

В підземеллі у глибокім, часто працював.

Молотком гатив щосили,

Іскри роздував,

Потім бив по накувальні і вогонь палав.

  • Автор. Мандрівник задумався і звернувся до дітей.
  • Мандрівник. Діти, допоможіть розгадати загадку, що це за гора? Розгадують. Асистент за кожну правильну відповідь дає нагороду «Знавець природознавства».
  • Насправді існує багато легенд про походження вулканів Послухайте деякі з них.

Слайди з вулканами

  • Далеко під землею жив бог кувальної справи, а звали його Вулкан. В його кузні було дуже жарко, постійно стояв гуркіт. Іноді бог відкривав своє царство на поверхню землі і звідти виривався вогонь і дим. Надалі всі місця на  землі, де були знайдені вулканічні гори, стали називатися вулканами.
  • На острові Ява тисячі індонезійців щорічно збираються біля кратера Бром, щоб кинути в нього монети, квіти, фрукти, шовк, живих кіз і курей, тим самим, вшановуючи бога вогню Брахму. Вночі священнослужителі повинні тричі обійти навколо кратера, щоб заслужити спокійний рік без виверження.
  • Ацтеки в Центральній Америці вважали, що вулкани були житлами богів, і виверження XVI століття почалося для того, щоб вигнати іспанських завойовників.
  • А індіанці колись кидали своїх найпрекрасніших жінок в лавове озеро Масая, щоб вулкан не вибухнув.
  • Греки вважали, що вулкани народилися через стоголового монстра Тайфуна. Зевс, головний бог, скинув на голову Тайфуна гору Етна. Опинившись бранцем гори, монстр почав плюватися, викликаючи тим самим виверження.
  • Деякі вважали також, що вулкани  - це труби кузні Гефеста, бога вогню і металів. За легендою там він виготовляв зброю для інших богів, працюючи разом з циклопами, одноокими монстрами, чиє око нагадує кратер вулкану.
  • У римлян Гефест називався Вулканом і жив він на острові Волкано, звідки і з’явилося слово «вулкан». На честь цього бога один раз на рік під час святкування Волканалії римляни кидали у вогонь маленьких рибок.
  • Надра гір, дно океанів –

Це домівка для вулканів.

Ляжуть, вмостяться зручніше,

І дрімають в повній тиші.

  • Бачать віщі сни вулкани, як крізь гори, океани

Увірвуться на простори –

Розхитають небо й гори.

  • Учні 8 – Б демонструють моделі вулканів та їх виверження. 2 учні в білих халатах.
  • То які явища природи ми щойно обговорили? Відповідають.
  • Коли ви спостерігали як працюють моделі наших вулканів, то крім вже згаданих фізичних явищ, ви побачили приклад іншої групи явищ. Якої саме? Відповідають.
  • Так, звісно, це хімічні явища!
  • Пригадайте з яким нетерпінням ви чекали нового хімічного досліду чи експерименту!!!
  • Тому до вашої уваги фрагмент наукового пікніка, де укні 8 – Б класу продемонструють вам хімічні цікавинки та ще дещо.
  • 1. Дія індикаторів на кислоти та луги. Ви побачите зміну забарвлення, що залежить від того, яка саме сполука знаходиться у пробірці. Зможете спробувати скористатись шматочком індикаторного паперу і самостійно визначити  тип середовища.
  • 2. Утворення осаду. Де при додаванні певних розчинних речовин, спостерігатимете утворення нерозчинних часточок.
  • 3. Утворення бульбашок газу. При додаванні реагентів, утвориться нова речовина і виділятиметься газ.
  • 4. Самостійно навчитеся вирощувати кристали в домашніх умовах, а згодом можна влаштувати виставку – змагання між 5-ми класами і визначити, чиї саме кристали гарніші і довершеніші.
  • 5. І нарешті знайома вам дифузія на прикладі марганцівки, фільтрування неоднорідної суміші і вимірювання маси невеличких фізичних тіл. Це не зовсім відноситься до хімічних явищ безпосередньо, але дуже зацікавлювало нас на уроках природознавства.
  • 6. Окремо ми організували демонстраційний стіл «Під об’єктивом мікроскопа», де ви зможете побачити через окуляр світлового мікроскопа клітини лусочки цибулі, листка хлорофітуму і навіть мазок справжньої крові людини.

Демонстрація дослідів столів №1, 2, 3.

  • Отож, сьогоднішня зустріч була присвячена явищам природи.
  • Природні явища такі різноманітні і захоплюючі.
  • Вони допомагають нам у повсякденному житті, в побуті.
  • Проте  можуть бути небезпечними, навіть руйнюючими.
  • Та ніколи не залишать байдужим людське серце.
  • Краплинки роси, веселка в небі, іній на гілочках дерев.
  • А ще тайфуни, смерчі, урагани, величне виверження вулканів…

Відео.

  • На цьому наше дійство завершується. Зараз асистенти формуватимуть групи для наукового пікніка і супроводжуватимуть до демонстраційних столів №4, 5, 6.
  • Усім дякуємо за увагу.

Після завершення дійства, асистенти формуватимуть групи з глядачів і супроводжують їх до демонстраційних столів №4, 5, 6.

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
24 листопада 2019
Переглядів
428
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку