Урок "Різноманітність тварин. Тварини."

Про матеріал

формувати в учнів уявлення про значення тварин у природі і цінність їх для людей, про види тварин, про особливі ознаки тварин; розвивати вміння міркувати, порівнювати;

Перегляд файлу

Тема: Різноманітність тварин. Тварини.

Мета: формувати в учнів уявлення про значення тварин у природі і цінність їх для людей, про види тварин, про особливі ознаки тварин; розвивати вміння міркувати, порівнювати; виховувати любов до природи.

Очікувані результати: учні зможуть розрізняти види тварин, їх особливі ознаки,про значення тварин у природі.

Обладнання: картинки з тваринами,кольорові олівці.

                                            Хід уроку

I. Організаційний момент

Не просто слухати, а чути.
Не просто дивитися, а бачити.
Не просто відповідати, а міркувати,
Дружно і плідно працювати.

II. Актуалізація опорних знань

1. Бесіда

— За якими ознаками можна відрізнити сосну від ялини?

— За якими ознаками хвойні рослини відрізняються від інших рослин?

— У яких умовах ростуть сосни?

— У яких умовах ростуть ялини?

— Яким є значення хвойних рослин у природі?

2. Тестування

1. Що належить до хвойних рослин?

а) Липа;

б) сосна;

в) кульбаба.

2. Що містить плід рослини?

а) Квітка;

б) насіння;

в) стебло.

3. Який орган рослини знаходиться в ґрунті?

а) Квітка;

б) лист;

в) стебло.

г) корінь.

4. Які рослини розмножуються спорами?

а) Дзвоник;

б) дуб;

в) папороть.

5. Заповніть пропуски.

Корені рослин дихають..., який міститься в ґрунті. Вони всмоктують з ґрунту... і розчинені в ньому...

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся більше про різноманітність тварин.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Робота за підручником (с. 100–103)

— Пригадайте! Які ознаки мають живі організми?

— Тваринам властиві живлення, дихання, розмноження, ріст і розвиток.

Робота в парах

— Пригадайте, на які групи розподіляють тварин. Назвіть ознаки кожної із цих груп тварин.

— Складіть список тварин, яких ви знаєте. Розподіліть їх за групами: комахи, риби, птахи і звірі. Які тварини до них не належать?

— Розгляньте малюнки на с. 100–102. Представників яких груп тварин ви бачите? Які вони мають істотні ознаки? Наведіть свої приклади.

— Як тварини різняться за розмірами?

— Деяких тварин можна побачити лише під мікроскопом. А синій кит — більший за три великі автобуси.

— Яким є значення тварин у природі?

— Яким є значення тварин для життя людей?

— Значення тварин у природі величезне. Якби не комахи-запилювачі, у рослин не утворювалися б плоди з насінням. Саме тварини сприяють розселенню рослин, поширюючи їх по всій Землі. Без активної діяльності тварин не виникли б ґрунти. Дощові черви та інші тварини постійно вносять у ґрунт рештки рослин, подрібнюють їх і таким чином сприяють утворенню перегною. Отже, рослини не можуть існувати без тварин. Між рослинами й тваринами у природі існує нерозривний взаємозв’язок. Тварини виконують роль санітарів у природі. Вони «прибирають» із поверхні землі всі відмерлі організми. Водяні тварини очищують воду від забруднення. А чистота води не менш важлива, ніж чистота повітря і землі. Для життя людей тварини завжди мали дуже велике значення. Наші далекі предки жили виключно за рахунок полювання й рибальства. Тварини давали їм їжу, одяг, житло, ліки і навіть світло. Роль диких тварин із часом перебрали на себе свійські. Вони забезпечили людство продуктами харчування і сировиною: шкірою, шерстю, шовком, воском, тягловою силою і «транспортом».

Висновки

- Світ тварин належить до живої природи і відзначається великою різноманітністю.

- Між рослинами й тваринами у природі існує нерозривний взаємозв’язок.

- Тварини відіграють важливу роль у житті людей.

2. Фізкультхвилинка

Тут трава росте висока ,

Тут стежинонька вузька.

Вище руки, вище ноги —

Не проста у нас дорога.

А тепер ідемо боком —

Із підскоком, із підскоком.

Походили на носочках,

А тоді на п'ятах.

Випростали добре спини

І звели лопатки.

V. Узагальнення й систематизація знань

1. Робота в парах

— Із сусідом по парті пограйте в гру: один називає групу тварин, інший — її представників.

— Про що ви дізналися в рубриці «Для допитливих»?

2. Індивідуальна робота

Заповнення таблиці назвами тварин за способом пересування

                                        Комахи                 Птахи                Риби               Ссавці

Бігають

Стрибають

Повзають

Плавають

Ходять

Літають

VІ. Підбиття підсумків. Рефлексія

— Доведіть, що тварини належать до живої природи.

— На які групи розподіляється світ тварин?

— Уявіть, що змінилося б у житті людей, якби на Землі зникли тварини.

VІІ . Домашнє завдання

С. 100–103.Намалювати улюблену тварину.

 

 

docx
Додано
11 серпня 2018
Переглядів
1308
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку