ознайомити учнів зі значенням шкіри для людини; розвивати мовлення, логічне мислення, вміння спостерігати, порівнювати і робити висновки;виховувати культуру здоровя.
Тема: Як берегти шкіру. Шкіра.
Мета: ознайомити учнів зі значенням шкіри для людини; розвивати мовлення, логічне мислення, вміння спостерігати, порівнювати і робити висновки; виховувати культуру здоров’я.
Обладнання:картки,таблиці,малюнки.
Хід уроку
I. Організаційний момент
Вправо, вліво поверніться,
Один одному всміхніться.
Ще раз дружно привітались.
II. Актуалізація опорних знань
1. Бесіда
— Яке значення для організму має кров?
— По яких судинах рухається кров?
— Як працює серце?
— Який обмін відбувається в капілярах?
— Як потрібно зміцнювати своє серце?
— Що ви робите для зміцнення свого серця?
2. Тестування (див. додаток на с. 144)
3. Робота над загадкою
Тіло щільно прикриваю.
Піт назовні виділяю.
Захищаю і дихаю.
Температуру тіла регулюю. (Шкіра)
— Як ви здогадалися?
III. Повідомлення теми і мети уроку
— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про шкіру та її значення для організму людини, догляд за шкірою.
IV. Вивчення нового матеріалу
1. Робота за підручником (с. 157–159)
— Пригадайте, що вам відомо про шкіру.
— Пригадайте! Який вигляд мають покриви тіла в різних тварин?
— Поміркуйте! Для чого потрібна шкіра?
— Запам’ятайте! До покривів тіла належать шкіра та її похідні, які захищають організм від впливів зовнішнього середовища. Похідні шкіри — це нігті й волосся.
Практична робота. Дослідження ознак шкіри
1) Розгляньте шкіру на своїй руці. Доторкніться до неї. Яка шкіра на дотик? Візьміть пальцями шкіру зовнішнього боку руки. Спочатку відтягніть її, а потім — відпустіть. Що ви можете сказати про шкіру?
2) Проведіть пальцем по лобі, а потім доторкніться пальцем до чистого скельця або люстерка. На ньому залишилася жирна пляма. Звідки вона взялася?
3) Розгляньте шкіру через лупу. Знайдіть маленькі отвори — пори. Поміркуйте, яке значення вони мають?
— Шкіра м’яка, гладенька, пружна, тому вона не заважає нам рухатися.
— Розгляньте малюнок 123. Прочитайте, із чого складається шкіра.
— Про що ви дізналися в рубриці «Для допитливих»?
Висновки
- Шкіра має захисне і видільне значення та регулює температуру тіла.
- Необхідно постійно дбати про чистоту своєї шкіри, волосся і нігтів.
2. Фізкультхвилинка
V. Узагальнення й систематизація знань
1. Тестування «Будова шкіри»
Ш пори
К волосина
В артерії
І нерви
Р сальна залоза
М трахея
А кровоносні судини
! потова залоза
Ключ до відповіді — слово шкіра!
2. Робота в парах
— Чому після лазні легше дихається?
— Чому, якщо людина сильно пропотіла, їй необхідно витертися досуха і триматися чимдалі від протягів?
VІ. Підбиття підсумків. Рефлексія
— У чому полягає значення шкіри та її похідних для тварин і людини?
— Як ви розумієте вислів: «Поранена шкіри — ворота для мікробів»?
— Складіть корисні поради: як потрібно доглядати за своєю шкірою.
VІІ . Домашнє завдання
С. 157–159.