Тема. Різноманітність тварин у природі. Комахи.
Мета: формувати вміння розпізнавати і називати комах; визначати їх за істотними ознаками; розвивати прагнення шукати; бути допитливими; виховувати любов і дбайливе ставлення до природи.
Обладнання: комп’ютер, відеоролик, малюнки комах, картки із завданням, колекція комах, лупи, Lego цеглинки.
Хід уроку
І. Організація класу
Сіли діти всі рівненько
Посміхнулися гарненько.
Настрій на урок взяли.
Працювати почали.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
1. Вправа «Синоптик».
- Яке сьогодні число?
- Який місяць?
- Який день тижня?
- Яка пора року?
2. Робота з Lego цеглинками.
- Давайте пригадаємо, те що ви вчили на попередніх уроках.
Згадаємо, як поділяють тварин за способом живлення.
Я називаю тварин, а ви піднімаєте цеглинку відповідного кольору.
Зелена цеглинка – рослиноїдні.
Червона цеглинка – хижі.
Синя цеглинка – всеїдні.
- Вовк, ведмідь, коза, заєць, їжак, ластівка.
ІІІ. Новий матеріал.
1. Гра « Шифрувальник»
- Щоб дізнатися, яка у нас тема уроку, пограємо у гру «Шифрувальник».
( Робота в групах. Розшифровуємо слова: 1група – хрущ, метелик. 2 група – комар, коник. 3 група – муха, сонечко. Діти називають комах, а вчитель вивішує на дошку малюнки цих комах.)
- Зверніть увагу на метелика. Це махаон. Він занесений до Червоної книги.
- Хто здогадався, яка тема уроку? ( Комахи.)
2. Інформація про комах.
Комахи найчисельніша група тварин. Вона налічує близько 1070781 вид комах яких описали. Але існує версія, що їх набагато більше.
3. Дивимося відео про різноманітність комах.
4. Робота з загадкою.
– А тепер давайте розглянемо будову тіла комахи на прикладі однієї представниці. А якої - відгадайте.
Їх в траві багато.
Люблять працювати.
Будівельники малі,
роблять хатку із землі.
- Правильно. Мурашка.
- Мурашка піднімає вагу у 10 разів важчу за себе. Їх ще в переносному значенні називають санітарами лісу. Санітар – це молодший медичний працівник , який доглядає хворих і підтримує чистоту.
Розглянемо будову комахи.
( На дошці малюнок мурашки.)
- Як, на вашу думку, називаються частини тіла мурашки?
5. Робота з підручником.
- Перевіримо у підручнику, чи правильно ми назвали будову тіла мурашки.
Запишіть у зошити будову комах і запам’ятайте її.
6. Робота з колекцією комах (робота в парах).
– А тепер розглянемо будову комах на самих комахах. Щоб краще їх було видно, скористайтеся лупами. Ваші спостереження запишіть у таблички. Потім ми обговоримо результати спостережень.
( Діти розглядають колекцію комах.)
- Що спільного у будові всіх комах?
- Правильно – шість лапок. Це основна ознака всіх комах.
7. Дискусія.
– Розглянемо малюнок павука. Скажіть, це комаха? ( Діти рахують вісім лапок. Роблять висновок, що це не комаха.)
- Правильно. Хто має більше, чи менше лапок ніж шість – це не комаха.
ІІІ. Рефлексія.
Вправа «Мікрофон».
- Яка була тема нашого уроку?
- Назвіть, яких комах ви запам’ятали?
- Яка істотна ознака всіх комах?
Всі гарно працювали. Молодці.