Урок " Різноманітність тваринного світу. Вплив людини на зміни рослинного і тваринного світу України"

Про матеріал
дати поняття про тварин, як частини живої природи, розширити і уточнити уявлення дітей про різноманітність тваринного світу, середовище їхнього існування.
Перегляд файлу

                                                                        

Тема: Різноманітність тваринного світу. Вплив людини на зміни               рослинного та тваринного світу України. Оформлення альбому з ілюстраціями тваринного та рослинного світу кожної зони.

 

Мета:  дати поняття про тварин, як частини живої природи, розширити і уточнити уявлення дітей про різноманітність   тваринного світу, середовище їхнього існування.  Формувати   поняття «дикі, домашні», ознайомити учнів із назвами тварин. Розвивати спостережливість, уміння порівнювати зовнішній вигляд тварин та групувати їх за способом   пересування, середовищем існування. Розкрити цінність тварин для людини, взаємозв’язок живої істоти з довкіллям. З’ясувати  правила поведінки в природі. Виховувати турботливе ставлення  до тварин, бажання брати участь у їх охороні.

 

Обладнання: ілюстрації тварин, кросворд, роздатковий матеріал для роботи

  в групах, малюнок «Білочка»,    «Тітонька Сова», силуетні грибочки.

 

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

 

   Хід уроку

 

І. Організаційний момент.

 

  • Привітайтеся з гостями. Усміхнімося один одному, нашим гостям, щоб урок пройшов у теплій, дружній атмосфері, адже: «Якщо хочеш, щоб життя тобі усміхнулося – спочатку усміхнися сам життю».

 

 

 

 

 

 

 

ІІ. Повторення вивченого матеріалу.

 

2.1..Ігровий момент.

- Сьогодні до нас на урок завітала моя колега – вчителька з лісової школи Тітонька Сова. Вона дуже хоче перевірити, чи багато  знають учні. Тітонька Сова припасла для нас багато різних завдань. Готові до їх виконання? Тоді вперед!

 

2.2. Повторення про рослини. Гра «Доповни речення»

У саду ростуть…

У лісі ростуть…

У парку ростуть…

  • Дуже добре, молодці. Справились із першим завданням.

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

 

3.1.Повідомлення теми уроку.

 

- Мудра Сова приготувала наступне завдання.  Якщо з поданих складів складемо слово, тоді ми дізнаємось, про що йтиме мова на уроці..

 

 

 

 

 

  • Отже, мова у нас сьогодні йтиме про тварин.
  • А що вам відомо про тварин?

 

  1.        Розповідь вчителя.

 

Тварини, як і рослини, народжуються, дихають, живляться, ростуть, старіють, вмирають. Це означає, що тварини належать до живої природи.

Тварини – це живі організми, що населяють нашу планету.

Вони живуть скрізь, де для них є їжа, схованка від ворогів і місце для влаштування житла. На Землі немає такого куточка, де б не жили тварини.

На території України налічується майже 44 тисячі видів тварин. У лісах України водяться великі, малі і дрібні тварини: білка, вовк, лісовий кіт, рись, ведмідь, лось, зубр, борсук, дика свиня, лісова миша, їжак, лисиця, заєць – русак.  Цих тварин називають – дикими.   

 

 

 

3.3.  Дидактична гра « Путанка»        

 

        3. 4. Робота за підручником (с. 42)

 

   IV.  ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА.
Звірі в лісі проживають
І роботу також мають.
Тож виходять на полянку
І зарядку роблять зранку.
Встали й ми побіля парт.
Встали всі? Мерщій на старт.
Лапки вгору, лапки вниз,
Землі - матінці вклонись.
Сонцю руки простягни.
До проміння поверни.
А тепер прогнімо спини,
І замремо на хвилину.
Розігнулись, пострибали,
Потім трішки політали
І за парти посідали.

 

  V. Формування поняття «Свійські та дикі тварини».

 

5.1. Розповідь вчителя.

 

   - З давніх – давен люди почали полювати на тварин, а потім навчилися приручати   їх. Тварини,яких люди розводять і вирощують у своєму господарстві,  називаються - домашні. Вони самі не можуть знайти в природі їжу , житло ,  бо звикли до умов, які створила їм людина.

 

  • Отже, як називають тварин, яких приручила людина?
  • Назвіть свійські тварини..

 

  - А як називають тварин, які самі добувають собі їжу, живуть не біля людини?

 

 

 

 

5.2.Тітонька Сова запитує: як визначити свійська це тваринка, чи дика?  

(розібрати тварин на диких та свійських ) 

5.3.  Гра «Склади тварину»

 

5.4.Фізпауза. « Вітерець »

5.5. Наступне завдання Сови – гра «Хто уважніший» 

( підкреслити однією лінією – свійська тварина, двома – дика тварина )

 

5.6.Тварини « Червоної книги ».

 

  • Діти, як ви думаєте, де можна ще більше дізнатися про тварин та їхнє життя?
  • Зверніть увагу на книги, у яких міститься багато цікавих відомостей про життя різних  тварин. Це і наукова література, і художня, і довідкова.. Вони допоможуть вам стати розумнішими, дізнатись про багато несподіваних речей.

VI. Закріплення набутих знань.

 

- Ми з вами багато разів звертались до різних тварин.

 На математиці  - рішали задачі про них, на письмі записували речення про них, на малюванні малювали, на праці робили аплікації  із зображенням тварин. 

  •                Тітонька Сова просить вас, діти, згадати назви казок де зустрічаються звірі.

6.1.. А ось ще одне завдання. Спробуйте впізнати тваринку за описом.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 6.2. Виготовлення альбому з ілюстраціями тваринного світу України

 

  VII. Рефлексія.

 

  - Як живеться звірям взимку?  Давайте пригостимо білочку грибочками. Чим більше ви згадаєте, що вивчали на уроці, тим більше буде грибочків у білочки.

 

VIII. Підсумок.

 - Останнє завдання від Мудрої тітоньки Сови – це кросворд. Розгадавши його ми отримаємо оцінку нашої роботи на уроці.

ІХ. Оцінювання навчальних досягнень учнів.

Х. Пояснення домашнього завдання.$ 17 с.42 читати відповідати на запитання.

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Географія, Розробки уроків
Інкл
Додано
6 жовтня 2019
Переглядів
917
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку