Розробка уроку для 3 класу з інтегрованого курсу “Я досліджую світ”
За підручником «Я досліджую світ. З клас». Частина друга.
Автори: Олена Іщенко, Олена Ващенко, Людмила Романенко, Катерина Романенко, Лілія Козак, Оксана Кліщ.
Рік видання: 2020
Тема. Різноманіття тваринного світу. Хто такі тварини?
Мета. Вчити порівнювати тварин, визначаючи їх спільні та відмінні риси; розвивати мовлення, вміння працювати з текстом, навички роботи в парі та в малих групах.
Очікувані результати:
ПРО
- порівнює інформацію природничого змісту з відомих їй/йому та запропонованих джерел,
- застосовує предметні моделі, малюнки, схеми, графіки, тексти для пояснення явищ і об'єктів природи,
- розпізнає червів, комах, павуків, риб, земноводних, плазунів, птахів, звірів (ссавців),
- розрізняє рослиноїдних, м'ясоїдних, всеїдних тварин; свійських і диких тварин,
ІФО
- шукає інформацію за ключовими словами та зберігає результати пошуку,
ТЕО
- задумує об'єкт праці для виготовлення,
- самостійно виконує знайомі технологічні операції з конструкційними матеріалами.
Обладнання. Сервіси Wordwall, Padlet. Кольорові стікери, Lego, картки із завданнями для роботи в групах, планшети, інтерактивна дошка, презентація, картки зі словами для “Стіни слів”.
Зміст уроку.
І. Ознайомлення з темою і завданнями уроку.
1. Гра «Шифрувальники».
- Розшифруйте слово і дізнайтеся, яку тему вивчатимемо впродовж місяця (використовуючи ресурс Wordwall).
ИНИТРВА (Тварини).
Тема тижня - “Жива природа: тварини”.
2. Доповнення схеми. Колективна робота.
ПРИРОДА
(Природа нежива і жива. До живої природи належать рослини, тварини, люди, бактерії, віруси, гриби)
- Тема тижня - «Різноманіття тваринного світу».
- Як ви розумієте слово різноманітний? (можна скористатися онлайн словником синонімів)
- Як можна доповнити схему? (Групи рослин, групи тварин)
- Прочитайте питання і слова тижня (с. 4).
Хто такі тварини?
Яка користь від дощового черв’яка?
Які тварини – перші жителі суходолу?
Чим небезпечні павуки? Одомашнені комахи
Тварини
Хребетні
Безхребетні
Кільчасті черви
Комахи
Павуки Раки
- Сьогодні на уроці ми пригадаємо, хто такі тварини, і будемо вчитися порівнювати тварин.
- А чи знаєте ви, скільки тварин існує на планеті Земля? Які ваші припущення?
- На сьогодні на Землі налічується майже 45 тисяч видів хребетних і 5-8 мільйонів видів безхребетних тварин, із яких описано тільки 1,5 млн видів.
Для того, щоб зорієнтуватись у великому різноманітті тварин, вчені класифікували їх, тобто об’єднали за якимись спільними ознаками.
3. Очікування. Метод “Мікрофон”.
- Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?
ІІ. Актуалізація знань.
Учні називають один одному по одній тварині, яку вони бачили сьогодні. Обговорюють їх спільні та відмінні риси (1 хвилина).
- Чим же можуть відрізнятися тварини одна від одної? (Розмір, колір, група, до якої належить, спосіб живлення, спосіб пересування, поведінка тощо).
ІІІ. Робота над темою уроку.
Прочитати текст (краще роздати учням роздрукований, а не читати у підручнику), проставити маркування:
+ - знав/знала,
- - не знав / не знала,
! – здивувало,
? – треба уточнити.
Після самостійного читання обговорити власне маркування з сусідом по парті. При потребі звернутися до вчителя за уточненнями.
- Пригадаємо істотні ознаки груп тварин. Для цього виконаємо завдання, об’єднавшись у групи.
Учням раздаються картки із назвою тварин. Діти розміщуються відповідно до назви групи (Звірі, Птахи, Риби, Плазуни, Земноводні, Комахи).
Кожна група отримує картки із зображеннями груп тварин.
Завдання групам (5 хвилин):
- Підписати назви кожної з груп тварин.
- Записати істотні ознаки тієї групи тварин, яка є назвою команди.
- Дописати ще декілька представників тієї групи тварин, яка є назвою команди.
Якщо у дітей є можливість працювати з планшетами, то це завдання можна виконати у додатку Wordwall.
Представники команд перед класом звітують про виконану роботу.
Оцінювання роботи в групі. Заповнення картки.
|
Так |
Ні |
Частково |
Ми виконали завдання |
|
|
|
Мені сподобався розподіл ролей |
|
|
|
Ми разом приймали рішення |
|
|
|
Наступного разу я хочу виконувати іншу роль у групі |
|
|
|
Наступного разу я хочу працювати в іншій групі |
|
|
|
Пропозиції щодо покращення роботи в групі |
|
- Які тварини згадувалися в пісні? (Черепаха, крокодил, удав, гуси)
- Яка тварина «зайва» у цьому ряді? Чому?
- Оберіть одну з пар тварин. Порівняйте їх, побудувавши діаграму Венна. Звертайте увагу на істотні ознаки кожної тварини, розмір і форму тіла, органи руху, будову тіла, поведінку, місце існування, спосіб живлення тощо.
Вуж і жаба.
Окунь і голуб.
Бджола і вовк.
Після виконання завдання бажаючі демонструють свою роботу перед класом. Решта – прикріплюють діаграми на дошку.
Взаємооцінювання. Запитати у дітей, хто знайшов більше спільних та відмінних рис. Оплесками відмітити ту пару учнів, яка найкраще виконала завдання.
IV. Узагальнення матеріалу.
- Прочитайте текст і вставте слова, які пропущено.
https://wordwall.net/uk/resource/45073495
- Отже, як бачимо, тваринний світ досить різноманітний і неповторний.
V. Підсумок уроку.
- Створіть сенкан з ключовим словом сьогоднішнього уроку ТВАРИНИ.
- На початку уроку ви говорили про свої очікування від уроку. Перевіримо, чи справдилися вони? Якщо так, то підніміть зелену цеглинку Lego, якщо ні – червону, а якщо частково – жовту.
- Про що б ви хотіли дізнатися на наступних уроках цього тижня?
Можна використати додаток Padlet.
VІ. Творче завдання для роботи вдома (на вибір).
Завдання А. Із додаткових джерел інформації дізнатися один цікавий факт про тварину - рекордсмена.
Завдання Б. Зліпити з пластиліну тварину будь - якої групи. Підготувати коротку інформацію про особливості цієї тварини.