Урок РМБ з природознавства за Комбінованою системою М.П.Гузика "Тварини і їх середовища життя"3кл.

Про матеріал

Технологія навчання за комбінованою системою М.П.Гузика

Першою складовою технології комбінованого навчання є урок вивчення нового матеріалу (РМБ) – розбір матеріалу блоку. Його мета – засвоєння учнями формальних знань (теорій, термінів, понять) на репродуктивному рівні.

Перегляд файлу

Блок №6  Тварини і їх середовища життя                 3 клас

 

Питання:1. Різноманітність тварин

     2. Комахи

     3. Риби

     4. Птахи

     5. Звірі, або ссавці

     6. Хто чим живиться. Ланцюги живлення

     7. Свійські тварини. Походження свійських тварин від диких

     8. Гриби – організми. Значення грибів для природи

      9. Бактерії

    10. Віруси

    11. Охорона рослинного і тваринного світу

 

Література:Т. Г. Гільберт Т. В. Сак Природознавство: підручник для 3 класу – Київ «Генеза», 2013.

Девіз уроку:  Їсть за вовка, робить за комара.

(Народна приказка)

1.Різноманітність тварин

1.1. Царство тварин дуже різноманітне. Науку про тварин називають зоологією.

1.2. Учені ділять царство Тварин на велику кількість груп: черви, молюски, ракоподібні,

      павукоподібні, комахи, риби,земноводні, плазуни,птахи, звірі.

      У кожній із цих груп є багато видів.

2. Комахи

     2.1.К омахи  – це найчисленніша група тварин на Землі.

     2.2.  Основна ознака комах – шість ніжок. Більшість комах мають крила.

    2.3. Комахи живляться різною їжею. Серед них є рослиноїдні, хижаки.

3.Риби

     3.1. Риби – це водяні тварини. 

     3.2. Особливі ознаки риб – подовжене тіло, луска, плавці, зябра.

     3.3. Риби живляться рослинною і тваринною їжею. Вони необхідні природі.

4.Птахи

    4.1. У більшості птахів  життя пов’язане з польотом.

    4.2.Тіло птахів вкрите пір’ям .

   4.3. Дзьоби птахів пристосовані до певної їжі.

    4.4. Птахи бувають осілими, перелітними, кочовими.

5. Звірі,або ссавці

    5.1.  Звірі (ссавці) заселяють найрізноманітніші куточки нашої планети.

    5.2. Тіло звірів(ссавців) вкрите волоссям.

    5.3. Звірі народжують живих дитинчат і вигодовують їх молоком.

    5.4. Звірі добре пристосовані до місць проживання.

6. Хто чим живиться. Ланцюги живлення

 

6.1. Тварини за способом живлення бувають рослиноїдними, хижими, всеїдними.

6.2. Тварини пов’язані між собою і з рослинами ланцюгами живлення.

             Ланцюг живлення починається з рослин. Це перша  його ланка.

             Друга ланка – рослиноїдні тварина. Третя ланка – хижа тварина.

           (рослина – рослиноїдні тварина – хижа тварина)

 

7. Свійські тварини. Походження свійських тварин від диких

   7.1. Свійські тварини походять від диких, яких людина приручила.

   7.2. Свійською твариною вважають ту, яка дає в неволі потомство і не може прожити без

          догляду  людини.

   7.3. Свійських тварин люди розводять заради продуктів споживання, як тяглову силу, для

         власного задоволення.

 

 

8.Гриби – організми.

Значення грибів для природи

8.1. Грибам властиві всі ознаки організмів.

     8.2. Шапинкові  гриби складаються з плодового тіла, й грибниці.

8.3. Гриби дуже потрібні лісу. До грибів належать цвіль і дріжджі.

8.4. Гриби є їстівні та отруйні.

       Багато їстівних та отруйних грибів дуже схожі між собою. Збираючи гриби,треба

       бути дуже уважними, щоб не переплутати.

 

 

9. Бактерії

   9.1. Бактеріям  властиві усі ознаки організмів (дихають, живляться, ростуть,розмножуються,

              вмирають).

   9.2.  Бактерії існують скрізь у природі і приносять їй користь.

    9.3.  Деякі бактерії є хвороботворними.

    9.4.  Людина використовує бактерії для власних потреб.

 

10. Віруси

   10.1. Віруси – це дуже дрібні частинки, які за межами організмів не виявляють жодних ознак

            життя.

   10.2. Багато вірусів небезпечні,бо спричиняють захворювання у рослин, тварин, людини.

 

11.Охорона рослинного і тваринного світу

 

   11.1.Люди, використовуючи природу для власних потреб, часто їй шкодять.

          Тому природу треба охороняти в будь – якій країні світу.

   11.2. Червона  книга України   – основний документ про сучасний стан рідкісних і зникаючих

            видів тварин і рослин нашої країни та про заходи щодо їх збереження і відтворення.

  11.3.  Для збереження природи створюють заповідники.

            В Україні діють 17 державних заповідників.

   11.4. У ботанічних садах  учені досліджують, зберігають і розмножують рідкісні рослини.

   11.5  До найвизначніших заповідників в Україні належать: Поліський, Канівський, Асканія – Нова,

            Карпатський, Ялтинський, Чорноморський.

 

Словничок

 

    1. Зоологія,черви, молюски, ракоподібні, павукоподібні, земноводні,плазуни.

    2. Зябра.

    3. Кочові птахи.

    4. Рослиноїдні, хижі,усеїдні тварини.

    5. Плодове тіло, грибниця.

    6. Бактерії, вірус.

    7. Заповідник, ботанічний сад.

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
12 січня 2019
Переглядів
514
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку