1 липня о 18:00Вебінар: Шкільна дошка – ігрове поле вчителя

Урок ". Робота води в природі."

Про матеріал
. Розширити уявлення учнів про роботу води у природі; формувати вміння застосовувати свої знання;розвивати мовлення, мислення школярів; виховувати інтерес до природничих знань.
Перегляд файлу

Урок природознавства в 3 класі за підручником Т. Гільберт

Тема. Робота води в природі.

Мета. Розширити уявлення учнів про роботу води у природі; формувати вміння застосовувати свої знання;розвивати мовлення, мислення школярів; виховувати  інтерес  до природничих знань.

Обладнання. Таблиця « Кругообіг води в природі», обладнання для демонстрації досліду ( моделі кругообігу води в природі), малюнок квітки ромашки з відривними пелюстками.

Тип уроку. Засвоєння нових знань, формування умінь та навичок.

Хід уроку

  1. Організаційний момент.

Привітання.

Добрий день!

І добрий час! –

Так вітається наш клас.

З горобцями, що на гілці,

І з папугою, що в клітці,

З квітами, що на вікні,

З сонячними зайчиками на стіні.

Добрий день! – говорять діти,

Добрий день, щоб всім радіти.

 

  1. Хвилинка спостережень.

Гра « Мікрофон»

  •    Яке сьогодні небо?
  •    Чи були зранку опади?
  •    Якою є температура повітря?
  •    Порівняємо сьогоднішню температуру з погодою попереднього тижня. Що ви помітили?

 

  1. Перевірка домашнього завдання.

1.Гра « Ромашка».

На дошці прикріплена ромашка, виготовлена з паперу. На кожній пелюстці написано по одному запитанню з минулої теми.

  •    Назви, де в природі знаходиться прісна вода.
  •    Якої води більше  на Землі – прісної чи солоної?
  •    Як утворюється солона вода?
  •    Назви кілька великих річок в Україні.
  •    Поясни значення прислівя: « Один глечик прісної води дорожчий від усієї солоної річки.
  •    Що таке Ялпуг і Синевір?

2. Опис досліду, проведеного учнями вдома, демонстрація малюнків до нього.

IV.  Актуалізація опорних знань.

  1. Інтерактивна вправа « Асоціативний кущ».

Де в природі ми бачимо воду?

 Джерело ---------------------------- Море

Океан ------------------------------- Ріка

Дощ   -------------------------------- Веселка

Туман ------------------------------- Лід

 Сніг   ------------------------------- Крига

 Град  -------------------------------- Бурулька

 Ставок  ----------------------------- Водоспад

  1. Бесіда.
  •    Які стани води вам відомі?
  •    У яких станах вода частіше буває в природі?
  •    Пригадайте, що таке кондексація?

 

  1. Оголошення теми і мети уроку.
  •    Сьогодні ви дізнаєтеся більше про роботу води в природі.

 

  1. Вивчення нового матеріалу.
  1. Робота з підручником. ( с. 22 – 24)
  •    Розгляньте малюнок  15 на с.22 і поясніть, яке явище на ньому зображено. Що означають стрілки?
  •    Завдяки чому відбувається кругообіг води в природі?
  •    Яку роботу виконує  кругообіг води?
  1. Робота в групах.

1група – готує розповідь – як утворюються ущелини.

2 група – як утворюються печери.

3 група – утворюються яри.

  1. Фізкультхвилинка

Встаньте, діти, посміхніться.

Землі рідній поклоніться

За щасливий день вчорашній.

І до сонця потягніться,

Навшпиньках всі покрутіться,

Посміхніться, все гаразд.

До роботи уже час.

 

  1.         Узагальнення і систематизація отриманих знань.

Продовження роботи з підручником ( с. 25)

1. Гра « Детективи»

- Знайдіть у тексті підручника слово « конденсація», поясніть його значення.

- Прочитайте значення слова « промоїна».

- Прочитайте як утворюються ущелини та печери.

2.Інтерактивна вправа « Мозкова атака».

- Як ви розумієте вислів « Вода – одвічна трудівниця».

а) Діти висувають ідеї;

 б) учитель записує  всі ідеї, що пропонуються;

в) зібрані ідеї групують, аналізують, розвивають групою;

г) обирають ті ідеї, що, на думку групи, найкраще висвітлюють думку.

  3.  Робота в парі.

      - Запропонуйте  заходи щодо боротьби з ярами. Кожну свою дію

      обґрунтуйте.

  •    Поміркуйте. Приємно напитися джерельної води.
  •    Чому вона чиста і прозора?
  •    Що відбувається з водою, коли вона проходить через товщу землі?
  •    Підкресліть правильну відповідь: очищається, забруднюється, нагрівається, охолоджується.

4.Гра « Так чи ні».

  •    Більшу частину земної поверхні займає прісна вода.
  •    Вода знаходиться в океанах, морях, річках, озерах, ставках, але під землею її немає.
  •    Вода перебуває завжди в рідкому стані.
  •    Забрудненою водою можна користуватися без шкоди для здоровя.
  •    Очисні споруди захищають водойми від забруднення.
  •    Яр та ущелини утворюються внаслідок землетрусу.

5.Відгадай загадки.

  •    Відома здавна рідина,

Усяк її вживає.

Буває хмаркою вона,

Сніжинкою буває.  (Вода)

 

Коли нема – мене чекають.

Коли прийду – усі тікають. (Дощ)

 

« Що це? Що це?» - всі кричать –

« Білі мухи он летять!»  (Сніжинки)

 

Летить орлиця по синьому небу.

Крила розкрила – сонце  закрила. ( хмара)

 

  1.      Підсумок уроку. Рефлексія.
  •    Прочитайте висновки на с. 25.
  •    Яку роботу виконує вода в природі?
  •    Назви причини утворення печер та ущелин.
  •    Як утворюється яр?
  •    Чому потрібно боротися з ярами?
  •    Якої шкоди завдають яри сільському господарству?

 

  1. Домашнє завдання.
  1. Прочитати статтю на с. 22 – 25.
  2. Дати відповіді на запитання в кінці тексту.
  3. Намалювати малюнки до теми.

 

 

docx
Додано
16 січня
Переглядів
123
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку