Урок "Робота й потужність електричного струму"

Про матеріал

Тема уроку. Робота й потужність електричного струму.

Мета уроку: сформувати знання учнів про роботу і потужність електричного струму; розвивати логічне мислення, показати практичну значущість набутих знань.

Тип уроку: комбінований урок.

Перегляд файлу

1

 

8 клас

Тема уроку. Робота й потужність електричного струму.

Мета уроку: сформувати знання учнів про роботу і потужність електричного струму; розвивати логічне мислення, показати практичну значущість набутих знань.

Тип уроку: комбінований урок.

Обладнання та наочність: лічильник електроенергії, електричне коло для вимірювання роботи та потужності струму(амперметр, вольтметр, лампочка, джерело струму, вимикач).

 

ХІД УРОКУ

 

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

  1. Відгадування кросворду (запитання проектуються на екран, а у кожного учня на листочках – кросворд) (Додаток №1 до уроку). Час – 4 хв. Потім правильні відповіді висвітлюються на екрані.
  2. Учитель. На канікули вам було завдання зафіксувати покази електролічильника на початку і в кінці весняних канікул. У кожного з вас різні покази. Чому?  Це числові значення якоїсь фізичної величини. Сьогодні на уроці ми познайомимося з цією величиною.
  3. Оголошення теми і мети уроку.

 

ІІІ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

               План вивчення нової теми

  1. Робота струму
  • Означення
  • Формула
  • Одиниця вимірювання
  1. Потужність струму
  • Означення
  • Формула
  • Одиниця вимірювання
  1. Прилади для вимірювання потужності та роботи струму
  2. Номінальна і фактична потужність

 

1. Учитель. Давайте подивимося на електролічильник. Поряд із цифровим табло написано кВт год. Це одиниця вимірювання фізичної величини. Виконаємо перетворення.

1 кВт год. =1000 Дж/с 3600 с = 3,6 106 Дж

Дж вимірюється одна із фізичних величин, яка називається робота. Отже, лічильником вимірюють роботу струму.

Електролічильник – це прилад для прямого вимірювання роботи сили струму.

2. Практичне завдання. Кожен учень підраховує скільки коштів заплатять їх батьки за електроенергію, якщо 1 кВт год коштує 90 коп.

3. А чи можна обчислити роботу струму не використовуючи електролічильник? Ми знаємо, що роботу через напругу можна знайти за формулою А=qU , а заряд  q=It, тоді

                                      А=U It

 

4. Експериментальне завдання. Складаємо електричне коло: джерело струму, амперметр, вольтметр, лампочка, вимикач. Обчислити роботу електричного струму в лампі за 30 с за формулою.

5. Означення потужності, формула, одиниця вимірювання, прилад для вимірювання потужності – ватметр.

   Р=А/t         Р= U I;   Одиниця вимірювання в системі СІ:       Вт=1 Дж/с,

Кратні одиниці потужності: кВт=103 Вт, МВт=106 Вт

6. Пояснення різниці між номінальною і фактичною потужністю.

 

Опорний конспект учня:

 

Назва фізичної величини

Робота струму

Потужність

Означення фізичної величини

 

 

 

Позначення фізичної величини

 

 

 

Одиниця вимірювання

 

 

 

Специфічні властивості величини

(векторна, скалярна)

 

 

Формула для обчислення

 

 

 

Прилад для прямих вимірювань

 

 

 

ІV. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ

- Фронтальне опитування

  1. Які фізичні величини ми вивчили сьогодні на уроці?
  2. Як обчислити роботу електричного струму?
  3. Яким приладом можна виміряти роботу струму?
  4. Як обчислити потужність струму?
  5. Одиниці вимірювання потужності.

 

- Використовуючи метод «Прес» (ключові слова: я вважаю, що…, тому що…, отже…) дати відповіді на запитання:

1. Пояснити, чому за послідовного з’єднання розжарення нитки кожної лампи менше, ніж розжарення цієї ж лампи за паралельного з’єднання?

2. Поясніть: якщо за паралельного з єднання ламп яскравіше світить одна лампа, а за послідовного – інша, то у якій із ламп опір більше? (1 або 2)

 

Малюнок: паралельне і послідовне з’єднання ламп.

 

- Розв’язати задачу. Потужність електричної лампи становить 60 Вт. Напруга на лампі складає 220 В. Обчисліть силу струму через лампу та роботу струму за 3 години.

 

V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

 

VІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Опрацювати  33, вивчити опорний конспект.

Розв’язати задачі №3 і 4 вправа 33

Диференційоване завдання.  *Домашнє експериментальне завдання «Сумлінний господар». Протягом тижня спостерігати за споживанням електроенергії у своїй оселі. За результатами вимірювань та обчислень побудувати графік споживання електроенергії протягом тижня. Дати відповіді на запитання.

  1. У який день тижня витрати електроенергії були найбільшими? Чому?
  2. Чи були ввімкнені споживачі без потреби?
  3. Як можна заощадити витрати електроенергії?

 

 

Додаток 1. Кросворд «Сила струму. Напруга. Опір.»

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

7

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

По горизонталі:

3. Яка фізична величина вимірюється одиницею Ом?

4. Пристрій зі змінним опором, призначений для регулювання сили струму в електричному колі.

7. Як вмикається вольтметр в електричне коло?

9. Яку фізичну величину потрібно поставити в чисельник І=?/t   ?

10. Прилад для вимірювання напруги?

11. Якої фізичної величини не вистачає у формулі?

 

По вертикалі:

1. Прилад для вимірювання сили струму.

2. Як вмикається амперметр в електричне коло?

5. Чий закон виражає формула І=U/R?

6. Одиниця вимірювання сили струму.

7. Яка фізична величина визначається за формулою ?=А/q?

10. Одиниця вимірювання напруги.

docx
Пов’язані теми
Фізика, 8 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 8 клас (Бар’яхтар В. Г., Божинова Ф. Я., Довгий С. О., Кі-рюхіна О.О. (за ред. Бар’яхтар В. Г., Довгого С.О.))
До уроку
§ 33. Робота і потужність електричного струму
Додано
27 березня 2018
Переглядів
7035
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку