Урок "Робота з пластиліном. Гілочка калини"

Про матеріал
Урок з дизайну і технологій у 2 класі. Робота з пластиліном - створення рельєфу. За допомогою цього виду діяльності можна передати об'ємну форму предмета.
Перегляд файлу

Тема:    «Гілочка калини». Виготовлення гілочки калини з пластиліну.

 

Мета:    Формувати в учнів основні поняття про об’єм, пластику, форму, фактуру; ознайомлювати з видами скульптури; розширити знання про рельєф; удосконалювати техніку роботи з пластиліном; розвивати дрібну моторику пальців рук, творчі здібності; залучити дітей до створення напівобʹємних зображень ( рельєфів); удосконалювати вміння використовувати прийомів розкачування, сплющування, заокруглення, наліплювання; виховувати любов до рідного краю, шанобливе ставлення до традицій свого народу, бережливе ставлення до природи; акуратність під час роботи з пластиліном.

 

Обладнання:   Презентація; пластилін, стек, дощечки для пластиліну, малюнки гілочки калини; зображення виробів напівоб’ємної форми з пластиліну ,гілочока калини; таблиці із зразками поетапного виконання роботи.

 

  1. Організаційний момент.

1.Привітання

                       Пролунав уже дзвінок,

                       Починається урок.

                       Ваші руки вправні й вмілі

                       Зараз візьмуться до діла.

                       Можуть труднощі здолати,

                       Є бажання працювати.

 

     Урок дизайну у нас незвичайний.

     Він дуже корисний і дуже повчальний!

 

    - З яким настроєм ви прийшли сьогодні на урок?( цеглинки LEGO)

        За допомогою цеглинок розказати про свій настрій.

 

2.Перевірка готовності до уроку.

 

3.Упорядкування робочих місць.

 

  1. Сприймання та усвідомлення нового матеріалу

1.Повідомлення теми і мети уроку

– Сьогодні на уроці ми  будемо виготовляти об’ємну картину.

2. Вступна бесіда

– Наше місто має давню і цікаву історію. В Чернігові є парки, сквери, майдани, фонтани, громадські будинки прикрашені скульптурами які створюють його повноцінний образ. І всі ці чудові речі створили люди.

                                                (слайд 1, 2, 3)

- Колись наш далекий пращур помітив, що на мокрій в’язкій глині залишаються відбитки, а у творчих руках цей матеріал перетворився на фігурки людей, богів, тварин, предмети побуту. З того часу і почалося ліплення. Це вміння століттями вдосконалювалось. Згодом людина опанувала нові матеріли: деревину, камінь, метал. Так виник своєрідний вид мистецтва – скульптура.      

 

      Скульптура – створення об’ємних художніх форм з різних матеріалів.   

- Існують 2 види скульптури:                                                                                                  

Кругла – яку можна споглядати з усіх боків;

                                             (слайд 5)

 

Рельєф – об’ємне зображення на площині. (тому таке зображення називають об’ємною картиною).

Рельєфні зображення часто використовують у декоративно-ужитковому мистецтві та дизайні.

                                              (слайд 6 )

                  

- Сьогодні матеріалом для ліплення ми обрали пластилін (створений він з білої глини, гліцерину, вазеліну, воску і спеціальних барвників).

- А яка рослина нас буде надихати на виготовлення об’ємної картини ви дізнаєтесь, коли розшифруєте фразу.

 

3. Гра «Розшифруй фразу»

«Пишається над водою червона калина» Т.Г. Шевченко любив цю рослину. У своїй книзі «Кобзар» він вживав слово «калина» 385 разів.

 

ПИ

ВО      ЧЕР

КА                      СЯ

ЄТЬ                                     ЛИ

Ю                           ВО

НАД                ША

НА         ДО

НА

 

  1. Фізкультхвилинка

 

4. Продовження розповіді

Калина - найчарівніша рослина, кущ. Вона здавна є символом рідної землі, отчого краю, батьківської хати, України, кохання.

           Росте калина невисоким, але пишним кущем у тінистих лісах, узліссях, галявинах. Садять її і біля хат, криниць, щоб весною білим цвітом милувала, а взимку від застуди лікувала.

                                   ( слайд 8)

    У різні пори року калина чарує своєю красою. Навесні зацвітає пишним білим цвітом, ніби наречена у білій сукні. Улітку захищає від спеки. Восени вона палає червоним полумʹям, коли достигають важкі грона. Ягоди калини наливаються цілющим соком.

                                  ( слайд 9)

Використовують калину :

-         Як оберіг;

-         Природний барвник;

-         В косметології, в медицині, в харчовій промисловості;

-         Як приправу до м’яса;

-         Як деревину для виготовлення музичних інструментів).

-          

   По ходу розповіді складаємо Асоцативний кущ

 

                                             КАЛИНА

Рослина      Кущ    Їжа    Краса     Символ      Оберіг       Ліки       Літ.твори       Картини         Барвник    Приправа     Музичні інструменти

 

Про неї складено багато художніх творів, пісень, легенд, прислів’їв, приказок, казок, віршів, колискових,загадок.

(слайд 10 ))

 

 З’явилась вона на полотнах художників.

(слайд 11,12)

 

 

  •  на вишитих сорочках і скатертинах

(слайд 13)

 

  • на рушниках і  предметах побуту.

(слайд 14)

 

5 Робота з цеглинками LEGO

 -   Скільки букв у слові КАЛИНА ? ( 6)

-  Скільки у вас цеглинок ? ( 6)

  Ці цеглинки кольорові фантазерки .

-         Що вони можуть подарувати калині?

 

6. Групова робота

Робота з прислів’ями.

Розсипались слова у прислів’ях, як ягідки. Зберіть їх, зв’яжіть у великі й змістовні кетяги. (пояснити зміст).

 

1 гр. Який кущ, така й калина, яка мати, така й дитина.

 

2 гр. Милуйся калиною, коли цвіте, а дитиною, коли росте.

 

3 гр. У лузі калина з квіточками, наче мати з діточками.

 

4 гр. Без верби та калини нема України.

 

5 гр. Хто з калиною знається, той в здоровʹї купається.

 

7 . Фізкультхилинка

 

  1. Робота з пластиліном

 

  1. Правила роботи з пластиліном:

-         розминати і розгортати пластилін потрібно на дощечці;

-         розрізати пластилін стекою;

-         невикористаний пластилін класти в клітинку упаковки;

-         після завершення роботи з пластиліном мити, чи  витирати руки вологою серветкою;

-         не бери пластилін до рота;

-         не торкайся брудними руками обличчя, очей, одягу;

-         не чіпай брудними руками зошити, книги,щоденник – скрізь будуть жирні плями;

-         поважай свою працю і працю своїх товаришів.

 

2.Поетапне виконання роботи вчителем і учнями.

Для роботи нам знадобиться пластилін, стеки, дощечка, картон, фантазія, творчі здібності.

(слайд 16 )

На картоні простим олівцем розмічаємо місце розташування гілочки.

(слайд 17)

Розминаємо шматочок пластиліну коричневого кольору. Розкатуємо з нього довгий «шнурочок» - гілочку. Один кінець товщий. Притискаємо до картону у визначеному місці. Потім робимо коричневий тонший «шнурочок». Ріжемо його на частинки по 3-4 см. Кожна Притискаємо їх до картону так, щоб вони утворювали (нагадували) форму кетягів.

(слайд 18, 19)

Розминаємо шматочок пластиліну червоного кольору. Розкатуємо його, робимо циліндричної форми. Ріжемо на дрібні частинки округлої форми. Скатуємо їх у кульки (однакового розміру). Притискаємо їх до картону у визначеному місці, щоб утворилось гроно калини.

(слайд 20, 21)

Кожна ягідка посміхається сонечку і сонечко дарує їй відбиток свого промінчика у вигляді бліку. З тонкого білого «шнурочка» нарізаємо частинки, скочуємо їх в кульки і притискаємо до кожної ягідки.

(слайд 22,23 )

Наша гілочка майже готова, але залишається найцікавіша частина роботи – виготовлення листочків.

Листочки восени виграють різними барвами, тому і ми розминаємо зелений, жовтий, оранжевий кольори, змішуємо їх і робимо велику кулю. Перетворюємо її на тонкий пласт (розплющуємо) на основі з поліетилену. Прикладаємо до нього шаблон листочка і вирізаємо його стеком.

Кріпимо його до готової гілочки для листочка на картині, надаємо форму прожилкам.

Робимо другий листочок.

(слайд 24,25).

Наша об’ємна картина готова.

( слайд 26)

3. Демонстрація та аналіз робіт.

4. Виставка учнівських робіт.

 

  1. Підсумок уроку

-         Що нового дізнались?

-         За що українці люблять шанують і поважають калину?

 

  1. Рефлексія. Використання стратегії « Ромашка Блума»( питання)

Просте. - Що цікавого було сьогодні на уроці?

Уточнювальне. - Я правильно зрозуміла, що ви сьогодні старанно працювали?

Пояснювальне – Чому на потрібно знати про українські звичаї, традиції, народні і державні символи?

Творче – Що було б, якби люди забули якого вони роду?

Оцінювальне – Як ви можете оцінити свою роботу на уроці?(цеглинки LEGO)

 Створимо палітру настрою

Зелена – На уроці мені дуже сподобалось, все вдалось зробити.

Жовта – Дізнався щось нове , деякі вправи принесли особливе задоволення.

Червона – Не сподобалось. Завдання було складним.

     Практичне – Де ми можемо використати здобуті знання?

 

 

Милуйтесь на здоров’я картиною.

 Споживайте ягідки калини, не хворійте.

 Ростіть міцними і творчими.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Свобода Ольга Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додав(-ла)
Сальва Альбіна
Додано
25 грудня 2023
Переглядів
992
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку