Урок "Робота з природними матеріалами, з використанням клеєного способу з’єднання. Виготовлення аплікації «Їжачок»."

Про матеріал
Дана розробка уроку допоможе вам швидко і легко підготуватися до онлайн уроку, можна використовувати для навчання у класі.
Перегляд файлу

   Тема: Робота з природними матеріалами, з використанням клеєного способу з’єднання. Виготовлення аплікації «Їжачок».

Мета: формувати в учнів уміння, навички роботи з природним матеріалом; розвивати увагу, естетичні почуття; навчати послідовності дій під час виготовлення аплікації з природного матеріалу з використанням клеєного способу з’єднання; розвивати творчу уяву; виховувати інтерес до предмета, акуратність.

Обладнання: зразки виробів; ілюстрації із зображенням тварин; гілочки з листочками з різних дерев; засушене листя; клей, пензлики, серветки для рук.

Тип уроку: комбінований.

 

Хід уроку

I. Організаційний момент.

II. Повідомлення теми та мети уроку.

Хто в хустині червоненькій

Став у лісі між дубів?   

Може, дівчина маленька 

            Назбирать прийшла грибів?

            Ні , не дівчинка там стала

            Горобина виростала.

Ту хустину гаптувала

Щедра осінь золота.

 

 III. Вивчення нового матеріалу.

 1.  Розповідь вчителя про гарний одяг дерев, дарунки осені. 

- Що нам подарували дерева у казковому лісі?

Пам’ятай: природа жива, і робити їй боляче не можна! Тому збирати потрібно лише ті листочки, які впали з дерева й лежать на землі. 

- Що називають природним матеріалом? (Відповіді дітей.)

- Природний матеріал, який можна використовувати для виготовлення різних виробів, дуже різноманітний. Це можуть бути і листя різного кольору, і гілочки різноманітної форми, і насіння рослин, і шишки, і квіти, і пух. (На виставці — зразки природного матеріалу.) Ці матеріали можуть бути зібрані з різних рослин. Взагалі, вибір природних матеріалів залежить лише від фантазії майстра. У процесі виготовлення аплікацій з природного матеріалу нам знадобляться яскраві осінні листочки. Їх соковиті, насичені кольори приваблюють своєю красою. Придивимося до наших знахідок уважніше — серед зібраних нами листочків можна знайти справжні «шедеври». Тонкі переходи кольору, вигадливий орнамент з прожилок і цяток, яскрава облямівка з неповторними обрисами. Чи можна відвернутися від такої краси?

 

  1.          Робота за підручником

 — Розгорніть підручник на с. 5 . Розгляньте малюнок. Яка гарна природа восени!

Це не віяла й вітрила,

Не барвистих птахів крила,

Не хмарки і не ставочки,

Не краплини. Це... (листочки).

— Розгляньте малюнки на с. 5 . Листочки з яких дерев зображено на малюнках?

— Що має довші голки — сосна чи ялина?

— Як називаються плоди цих дерев? Діти називають дерева, знаходять відповідні гілочки з листочками у вазі на столі вчителя.

— Давайте згадаємо, як підготувати листя до аплікацій, як їх засушити?

            — Про що треба пам’ятати? Природа жива, і робити їй боляче не можна! Тому збирати потрібно тільки ті листочки, які впали з дерева і лежать на землі.  Готуємо робоче місце та необхідні матеріали і пристосування. Викладаємо листочки.

 

Фізкультхвилинка 

Працювати перестали

І тепер всі дружньо встали

Будемо відпочивати

Нумо вправу починати.

 Руки вгору, руки вниз.

І легесенько прогнись.

Покружляли, повертілись,

На хвилинку зупинились.

 Пострибали, пострибали.

 Раз присіли, другий встали

 І за парти посідали.

 

  1.          Демонстрування та аналіз зразка, вибір інструментів.

 В ліс ми з друзями пішли,

 Диво дивне там знайшли.

Як клубочок, ця тваринка,

 Вся в колючках в неї спинка.

Хай собі затямить всяк,

Зветься дивний звір ...  ( Їжак )

 

— Сьогодні ми спробуємо зробити з листячка лісову тваринку —  їжачка.

(Аплікація – це коли картини не малюють, а створюють наклеюючи на потрібний фон аркуша паперу або тканини.)

Демонструю зразки готових виробів.

 — Подивіться на зразки аплікацій. Які листочки, з яких дерев ви бачите?

  •             Оберіть картон потрібного кольору.
  •             Доберіть листочки необхідного розміру та форми.
  •             Викладіть фігурку їжачка на картоні.
  •             Приклейте отриману фігурку на картон.
  •             Додайте до аплікації необхідні елементи (травичку, дерева, сонечко, пташки).

 Розгляньте аплікацію на с. 56. Спробуйте зробити таку саму.

 

Алгоритм виконання практичної роботи

- Обираємо таке листя, яке за формою схоже на тулуб, голову, лапки, їжачка.

- Розміщуємо всі деталі на картоні-основі.

 - Розмічаємо олівцем і наклеюємо кожну деталь на відповідне місце.

 

 

  1.          Практична робота учнів

Допомагаю індивідуально. Використовую поточний інструктаж. 

 1) Інструктаж з техніки безпеки.

 — Які навчальні речі та інструменти вам знадобляться?

 — Як правильно користуватися ножицями?

 — Чого потрібно дотримуватися під час роботи з клеєм?

 2) Правила безпеки при роботі з природним матеріалом.

 Для з’єднання деталей з природних матеріалів (зокрема, засушені стебла, насіння, листочки, гілочки, квітки, жолуді, шишки) доцільно використовувати пластилін чи клей.

  Не можна куштувати природні матеріали.

  Інструменти для праці слід зберігати у спеціальних коробках, пакетах, підставках, пристосуваннях.

 Після використання інструментів їх слід повернути до місця зберігання.

 Для зберігання природних матеріалів слід використовувати окрему коробочку, виготовлену з цупкого паперу. Діти починають працювати. Надаю поради, допомагаю за потреби.

 

  1.  Виставка та оцінювання робіт

 — Ви сьогодні гарно попрацювали, уважно мене слухали, і у вас вийшли чудові композиції.

— Яка робота вам сподобалася найбільше?

 — Які ви помітили помилки, недоліки?

 

IV. Підсумок уроку

— Наш урок добігає кінця. Чого ви сьогодні навчилися?

 — Що дізналися нового на уроці?

 — Де можуть стати у нагоді отримані вами знання?

 — Що таке природні матеріали?

— Розгорніть альбом-посібник на с. 18. Знайдіть серед поданих унизу сторінки малюнків лише ті, на яких зображені природні матеріали. Зафарбуйте кружечки біля малюнків.

 — Далі поєднайте стрілочками дерева з його гілочками.

 — Чи пам’ятаєте ви послідовність дій під час виконання аплікації?

 Пронумеруйте етапи виконання роботи.

docx
Додано
28 березня
Переглядів
909
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку