Урок "Робота з природними матеріалами, з використанням клеєного способу з’єднання. Виготовлення аплікації «Їжачок»."

Про матеріал
Дана розробка уроку допоможе вам швидко і легко підготуватися до онлайн уроку, можна використовувати для навчання у класі.
Перегляд файлу

   Тема: Робота з природними матеріалами, з використанням клеєного способу з’єднання. Виготовлення аплікації «Їжачок».

Мета: формувати в учнів уміння, навички роботи з природним матеріалом; розвивати увагу, естетичні почуття; навчати послідовності дій під час виготовлення аплікації з природного матеріалу з використанням клеєного способу з’єднання; розвивати творчу уяву; виховувати інтерес до предмета, акуратність.

Обладнання: зразки виробів; ілюстрації із зображенням тварин; гілочки з листочками з різних дерев; засушене листя; клей, пензлики, серветки для рук.

Тип уроку: комбінований.

 

Хід уроку

I. Організаційний момент.

II. Повідомлення теми та мети уроку.

Хто в хустині червоненькій

Став у лісі між дубів?   

Може, дівчина маленька 

            Назбирать прийшла грибів?

            Ні , не дівчинка там стала

            Горобина виростала.

Ту хустину гаптувала

Щедра осінь золота.

 

 III. Вивчення нового матеріалу.

 1.  Розповідь вчителя про гарний одяг дерев, дарунки осені. 

- Що нам подарували дерева у казковому лісі?

Пам’ятай: природа жива, і робити їй боляче не можна! Тому збирати потрібно лише ті листочки, які впали з дерева й лежать на землі. 

- Що називають природним матеріалом? (Відповіді дітей.)

- Природний матеріал, який можна використовувати для виготовлення різних виробів, дуже різноманітний. Це можуть бути і листя різного кольору, і гілочки різноманітної форми, і насіння рослин, і шишки, і квіти, і пух. (На виставці — зразки природного матеріалу.) Ці матеріали можуть бути зібрані з різних рослин. Взагалі, вибір природних матеріалів залежить лише від фантазії майстра. У процесі виготовлення аплікацій з природного матеріалу нам знадобляться яскраві осінні листочки. Їх соковиті, насичені кольори приваблюють своєю красою. Придивимося до наших знахідок уважніше — серед зібраних нами листочків можна знайти справжні «шедеври». Тонкі переходи кольору, вигадливий орнамент з прожилок і цяток, яскрава облямівка з неповторними обрисами. Чи можна відвернутися від такої краси?

 

  1.          Робота за підручником

 — Розгорніть підручник на с. 5 . Розгляньте малюнок. Яка гарна природа восени!

Це не віяла й вітрила,

Не барвистих птахів крила,

Не хмарки і не ставочки,

Не краплини. Це... (листочки).

— Розгляньте малюнки на с. 5 . Листочки з яких дерев зображено на малюнках?

— Що має довші голки — сосна чи ялина?

— Як називаються плоди цих дерев? Діти називають дерева, знаходять відповідні гілочки з листочками у вазі на столі вчителя.

— Давайте згадаємо, як підготувати листя до аплікацій, як їх засушити?

            — Про що треба пам’ятати? Природа жива, і робити їй боляче не можна! Тому збирати потрібно тільки ті листочки, які впали з дерева і лежать на землі.  Готуємо робоче місце та необхідні матеріали і пристосування. Викладаємо листочки.

 

Фізкультхвилинка 

Працювати перестали

І тепер всі дружньо встали

Будемо відпочивати

Нумо вправу починати.

 Руки вгору, руки вниз.

І легесенько прогнись.

Покружляли, повертілись,

На хвилинку зупинились.

 Пострибали, пострибали.

 Раз присіли, другий встали

 І за парти посідали.

 

  1.          Демонстрування та аналіз зразка, вибір інструментів.

 В ліс ми з друзями пішли,

 Диво дивне там знайшли.

Як клубочок, ця тваринка,

 Вся в колючках в неї спинка.

Хай собі затямить всяк,

Зветься дивний звір ...  ( Їжак )

 

— Сьогодні ми спробуємо зробити з листячка лісову тваринку —  їжачка.

(Аплікація – це коли картини не малюють, а створюють наклеюючи на потрібний фон аркуша паперу або тканини.)

Демонструю зразки готових виробів.

 — Подивіться на зразки аплікацій. Які листочки, з яких дерев ви бачите?

  •             Оберіть картон потрібного кольору.
  •             Доберіть листочки необхідного розміру та форми.
  •             Викладіть фігурку їжачка на картоні.
  •             Приклейте отриману фігурку на картон.
  •             Додайте до аплікації необхідні елементи (травичку, дерева, сонечко, пташки).

 Розгляньте аплікацію на с. 56. Спробуйте зробити таку саму.

 

Алгоритм виконання практичної роботи

- Обираємо таке листя, яке за формою схоже на тулуб, голову, лапки, їжачка.

- Розміщуємо всі деталі на картоні-основі.

 - Розмічаємо олівцем і наклеюємо кожну деталь на відповідне місце.

 

 

  1.          Практична робота учнів

Допомагаю індивідуально. Використовую поточний інструктаж. 

 1) Інструктаж з техніки безпеки.

 — Які навчальні речі та інструменти вам знадобляться?

 — Як правильно користуватися ножицями?

 — Чого потрібно дотримуватися під час роботи з клеєм?

 2) Правила безпеки при роботі з природним матеріалом.

 Для з’єднання деталей з природних матеріалів (зокрема, засушені стебла, насіння, листочки, гілочки, квітки, жолуді, шишки) доцільно використовувати пластилін чи клей.

  Не можна куштувати природні матеріали.

  Інструменти для праці слід зберігати у спеціальних коробках, пакетах, підставках, пристосуваннях.

 Після використання інструментів їх слід повернути до місця зберігання.

 Для зберігання природних матеріалів слід використовувати окрему коробочку, виготовлену з цупкого паперу. Діти починають працювати. Надаю поради, допомагаю за потреби.

 

  1.  Виставка та оцінювання робіт

 — Ви сьогодні гарно попрацювали, уважно мене слухали, і у вас вийшли чудові композиції.

— Яка робота вам сподобалася найбільше?

 — Які ви помітили помилки, недоліки?

 

IV. Підсумок уроку

— Наш урок добігає кінця. Чого ви сьогодні навчилися?

 — Що дізналися нового на уроці?

 — Де можуть стати у нагоді отримані вами знання?

 — Що таке природні матеріали?

— Розгорніть альбом-посібник на с. 18. Знайдіть серед поданих унизу сторінки малюнків лише ті, на яких зображені природні матеріали. Зафарбуйте кружечки біля малюнків.

 — Далі поєднайте стрілочками дерева з його гілочками.

 — Чи пам’ятаєте ви послідовність дій під час виконання аплікації?

 Пронумеруйте етапи виконання роботи.