Тема уроку: “Роль симетрії у нашому житті”
Мета дидактична: узагальнити матеріал з теми “симетрія”, провести дослідницьку роботу по вивченню явища симетрії у природі, архітектурі, мистецтві, дизайні; придбання навиків самостійної роботи з великим об'ємом інформації.
Розвивальна: розвивати логічне мислення, творчу активність, пізнавальний інтерес.
Виховна: виховувати уміння згуртовано і дружно працювати в колективі, уважно слухати доклад інших учнів.
У результаті роботи учні зможуть:
- поглибити і розширити знання з теми «Симетрія»;
- відрізняти один вид симетрії від іншого;
- отримати наочне уявлення про прояв симетрії в природі, різних галузях науки і людської діяльності;
- розвинути навики роботи в команді і навики ухвалення рішень.
Тип уроку: інтегрований.
Хід уроку
Вступ
П’ять уроків поспіль ми присвячували час вивченню теми “Геометричні перетворення”, і далі продовжуватимемо це робити. Сьогодні ж ми узагальнимо те, що вже вивчили з цієї теми.
Актуалізація опорних знань
1.Отже, вся увага на малюнок (слайд №1). Скажіть, яке з поданих перетворень є переміщенням (рухом)?
2. Яке геометричне перетворення за властивістю є рухом?(симетрія)
3.Які види симетрії ви знаєте? Основні: осьова, центральна, поворотна, гвинтова, відносно площини (дзеркальна), променева, переносна.
4.Прокоментуйте наступні малюнки (слайд №2 - №8).
Сприйняття й усвідомлення нового матеріалу, що підготували учні
Тепер постає питання: “Яка роль симетрії у нашому житті?” Звідси тема уроку “Роль симетрії у нашому житті?”. Мета уроку…Саме ви сьогодні допоможете розкрити це питання. Заздалегідь клас було поділено на 4 групи за інтересами: архітектура, біологія, дизайн та живопис. Ваша задача була дослідити наявність симетрії у обраній вами області.
Критерії оцінки робіт і виступів:
Прошу всіх слухати уважно, оскільки пізніше групи матимуть можливість перекваліфікації.
Захист робіт учнями
Закріплення та осмислення нового матеріалу
Дякуємо за цікаву нову інформацію. Тож, узагальнюючи почуте, до якого висновку можна дійти? Де ще можна зустріти симетрію? Не виняток мова і література. Зараз я пропоную кожному з вас дослідити одержані літери на наявність симетрії.
А, Б, В, Г, Д,…
Змінимо напрямки діяльності ваших груп.
Завдання
Архітекторам
Відтворіть ескіз машини, якщо він симетричний відносно заданої прямої (див.мал.)
Біологам
Відтворіть ескіз кімнати, якщо він симетричний відносно заданої прямої (див.мал.)
Живописцям
Відтворіть ескіз будинку, якщо він симетричний відносно заданої прямої (див.мал.)
Дизайнерам
Створіть паркет Ешера, користуючись ножицями, кольоровим папером, трафаретом (див. мал.)
Домашнє завдання
Задано ігрове поле 4х4 і 16 квадратів з фігурами. Розмістите їх так, щоб ні по горизонталі, ні по вертикалі не зустрічалися фігури, що мають однакову кількість осей симетрії.
Рефлексія, виставлення оцінок
Надається слово дітям – аналіз уроку. Вчитель підводить пісумки і виставляє оцінки
Задано ігрове поле 4х4 і 16 квадратів з фігурами. Розмістите їх так, щоб ні по горизонталі, ні по вертикалі не зустрічалися фігури, що мають однакову кількість осей симетрії.
Задано ігрове поле 4х4 і 16 квадратів з фігурами. Розмістите їх так, щоб ні по горизонталі, ні по вертикалі не зустрічалися фігури, що мають однакову кількість осей симетрії.
Задано ігрове поле 4х4 і 16 квадратів з фігурами. Розмістите їх так, щоб ні по горизонталі, ні по вертикалі не зустрічалися фігури, що мають однакову кількість осей симетрії.
Задано ігрове поле 4х4 і 16 квадратів з фігурами. Розмістите їх так, щоб ні по горизонталі, ні по вертикалі не зустрічалися фігури, що мають однакову кількість осей симетрії.
Задано ігрове поле 4х4 і 16 квадратів з фігурами. Розмістите їх так, щоб ні по горизонталі, ні по вертикалі не зустрічалися фігури, що мають однакову кількість осей симетрії.
Задано ігрове поле 4х4 і 16 квадратів з фігурами. Розмістите їх так, щоб ні по горизонталі, ні по вертикалі не зустрічалися фігури, що мають однакову кількість осей симетрії.