Урок рольова гра "Суд над злочинністю".

Про матеріал

Даний матеріал спрямований спонукати учнів поглянути на проблему злочинності з різних сторін; узагальнити знання учнів про різні види злочиннів, формувати в учнів моральні святині та істини, такі як: доброта, милосердя, справедливість. Розвивати в учнів акторські здібності, естетичні смаки. Пробуджувати інтерес до всього корисного, морального. Виховувати любов і повагу один до одного та середовища у якому ми живемо.

Перегляд файлу

1

 

Виховний захід на тему : «Суд над злочинністю».

Мета: спонукати учнів поглянути на проблему злочинності з різних сторін; узагальнити знання учнів про різні види злочиннів, формувати в учнів моральні святині та істини, такі як: доброта, милосердя, справедливість.  Розвивати в учнів акторські здібності, естетичні смаки.
Пробуджувати інтерес до всього корисного, морального. Виховувати любов і повагу один до одного та середовища у якому ми живемо.

Актуальність. Злочинність є актуальною соціальною проблемою сучасності. Вона негативно впливає на політичний та соціально-економічний розвиток нашого суспільства та держави. Злочинність – це проблема, розв’язання якої для України є першочерговою та актуальною справою. Сценарій розроблено у формі судового засідання, де учасниками є учні, які формують не лише громадянську та соціальну компетентність, а також підвищують пізнавальну активність з бажанням бути свідомими громадянами незалежної правової держави.

Практична спрямованість. У сучасній Україні проблема боротьби з організованою злочинністю така ж актуальна, як і десять років тому. Вона створює серйозну небезпеку для держави та суспільства, особливо в умовах демократії. Небезпека злочинності полягає у тому, що вона порушує одне з головних громадянських прав людини – право на життя. Адже жертвами злочинності дуже часто стає людина  її життя, здоров’я, честь та гідність. Тому боротьба з злочинністю належить до пріоритетних проблем, що стоять перед українським суспільством. Підростаюче покоління є тією основою суспільства, яке свідомо та цілеспрямовано повинне  боротись з цим ганебним явищем.

 Учасники гри: суддя, розпорядник, прокурор, помічник прокурора,

Тип уроку: узагальнюючий урок.

Вид уроку: урок-рольова гра.

Дійові особи: суддя, секретар, прокурор, адвокат, свідки обвинувачення.

Вступне слово вчителя.

     Добрий день всім хто завітав до нашого класу. Сьогодні ми поговоримо про одну із найбільших проблем людства. Це злочинність. Світ у якому ми живемо наповнений такими явищами як добро та зло, біле та чорне, справедливість та несправедливість і так далі. Ми кожного дня з Вами зустрічаємося з цими явищами у житті. На уроках права ми вивчили таке визначення злочину (це суспільно-небезпечне винне діяння дія чи бездіяльність скоєне суб’єктом злочину).

    Відомими для нас вже стали злочини проти держави, проти життя та здоров’я людини, проти волі, честі і гідності особи, проти власності, проти громадського порядку та моральності і так можна ще продовжити цей список.

      Із ЗМІ нам відомі яскраві приклади цих злочинів. Ми бачимо жахливі наслідки злочинних дій. А саме смерть людей, покаліченні душі, розпач, біль, спустошеність.

   Крім того варто відзначити, що людство ще й переживає глобальні катаклізми. Це теж велика біда, яка забирає людське життя. Увага на екран.

(Відео про глобальні проблеми людства).

     Обсяг злочинних дій настільки великий, що ми просто не можемо не звернути уваги на це. Тому ми  вирішили провести сьогоднішній урок у формі судового засідання. Об’єктом звинувачення виступатиме злочинність.

(ЗЛОЧИННІСТЬ у клітці ) Розпочинаємо суд.

Секретар:  Прошу всіх піднятися. Суд іде!

Суддя: Прошу сідати. Оголошую сьогоднішнє засідання відкритим.       Слухається справа про обвинувачення Злочинності.Оголошується склад суду: головуючий суддя__________________________________; при секретарі_____________________________________; за участю представника державного обвинувачення прокурора____________________________; захисника підсудної адвоката_______________________.   Перед тим як розпочати судове засідання, з'ясуємо, чи всі з'явилися на суд.
Свідки присутні? Дякую. Прошу свідків покинути зал.
Слово надається прокурору.

Прокурор: Шановний Суд! Я від імені жертв Злочинності звинувачую зло, стверджую, що вона - найгірше із зол. Її суспільно-небезпечні винні дії низькі за своєю сутністю, а наслідки цих дій жахливі, тому що вони призводять до загибелі незліченної кількості людей, калічать душі, завдають шкоди всьому, що нас оточує. Обсяг злочинів підсудної змушує нас бити на сполох.  Ми просто зобов'язані засудити цей найнебезпечніший прояв людської поведінки. У матеріалах, поданих на розгляд суду, наводяться незаперечні факти, які підтверджують її вину.

Суддя: Якими фактами ви можете підтвердити своє звинувачення?

Прокурор: Прошу вас вислухати свідків звинувачення.

Суддя: Починаємо допит свідків. Викликається перший свідок.  (Свідок входить у судову залу). Чи проінформовані Ви, що за дачу неправдивих свідчень Ви несете кримінальну відповідальність. Чи готові Ви говорити правду і тільки правду? Представтеся.

Свідок___1_______________________.  Я______________________ПІП буду говорити правду. Мої свідчення побудовані на сухій мові цифр. Неповнолітні це ті, які скоюють злочини та часто стають жертвами злочинів.

     У 2017 році кількість кримінальних проваджень щодо неповнолітніх збільшилася. Зокрема, протягом року у судах першої інстанції перебувало на розгляді 6 408 кримінальних проваджень щодо 7 976 неповнолітніх осіб.

    Кримінологічна характеристика засуджених неповнолітніх в розрізі скоєних злочинів така:

      У 2017 році із загальної кількості засуджених неповнолітніх злочин у віці від 14 до 16 років скоїли  870 неповнолітніх (у 2016 році — 1 012), 311 дівчат (у 2016 році — 326).

    За умисне вбивство у 2017 році було засуджено 14 неповнолітніх (із них у віці від 14 до 16 років — 3 неповнолітніх), у тому числі одну дівчину. Переважна більшість, а саме 8 неповнолітніх вчинили цей злочин у стані алкогольного сп’яніння. Неповнолітні засуджені за умисне вбивство виховувалися у родині з одним із батьків у 6 випадках, у школі-інтернаті (дитячому будинку) — 1 неповнолітній, решта — у повних сім’ях. Всім 14 неповнолітнім засудженим було призначено покарання у виді позбавлення волі на певний строк, зокрема в межах від 3 до 5 років позбавлення волі було призначено 1 неповнолітньому, від 5 до 10  — 4 неповнолітнім, від 10 до 15 років — 9 неповнолітнім.

     У 2017 році за зґвалтування неповнолітнім призначено покарання у виді позбавлення волі на певний строк у 3 випадках, 2 неповнолітніх звільнено від відбування покарання з випробуванням.

     За злочини у сфері обігу наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів або прекурсорів у 2017 році засуджено 94 неповнолітніх, числі серед них 6 дівчат.

     Найбільшу кількість вчинених злочинів неповнолітніми становлять злочини проти власності..

     У 2017 році за вчинення зазначених злочинів засуджено 2 453 неповнолітніх (із них 787 неповнолітніх вчинило злочин у віці від 14 до 16 років), у тому числі 280 дівчат.

     Окремо слід відзначити категорію неповнолітніх потерпілих. За даними за 2017 рік кількість неповнолітніх потерпілих становить 1 754 дитини. Так, у 2017 році внаслідок  вчинення злочинів проти життя, здоров’я, статевої недоторканності неповнолітнього потерпілими стало 438 неповнолітніх з них: жертвами умисного вбивство стало 11 неповнолітніх , жертвами зґвалтування — 38 неповнолітніх, кількість потерпілих неповнолітніх внаслідок вчинення злочинів проти власності щодо них склала 931 дитина. Від злочинів проти безпеки руху та експлуатації транспорту, винуватців злочинів яких було засуджено у 2017 році, постраждали 256 дітей.

 

     Наведені статистичні дані характеризують злочинністю неповнолітніх (поширення злочинності серед неповнолітніх незалежно від складу сім’ї, освіти, збільшення випадків вчинення ними злочинів у стані алкогольного і наркотичного сп’яніння, групою осіб (зокрема за участю дорослих) та організованою групою, повторних злочинів, зміщення вікового цензу особи винного у бік зменшення) все це показує що неповнолітні потребують особливого захисту.

     Саме тому особливо гостро мають постати питання подальшого реформування чинного законодавства у сфері кримінальної політики щодо неповнолітніх як однієї з найбільш кримінально вразливих верств населення, приведення законодавства у відповідність до міжнародних стандартів та ефективної його реалізації на практиці.

    Це лише цифри, боляче від того, що вони збільшуються, а кількість жерт зростає. Свої свідчення підтверджую відео.(Відео про статистику злочинів у 2017 році).

Адвокат: Я протестую. Моя підзахисна не винна.  Адже людина сама керується своєю совістю та схильністю до злочинів.

Прокурор: Давайте послухаємо іншого свідка. У нас ще є інші докази.

Суддя: запрошується другий свідок.

Свідок___2__________. Я______________________ПІП   свідчу проти злочинності, а саме проти злочинів життя та здоров’я людини. До таких злочинів належать: умисне вбивство, вбивство через необережність, умисне заподіяння тілесних ушкоджень(тяжкі, легкі), побої та мордування, катування. Крім того хочу зауважити,  Ст. 3 Конституції України проголошує, що людина, її життя і здоров’я, честь і гідність, недоторканість і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю. Отже, право на життя є невід’ємним правом кожної людини. Воно є найбільше благо , яке в разі настання смерті не може бути відновлено. Але   кожного дня ЗМІ, а саме телевізійні служби новин доносять до нас відомості про злочини проти життя та здоров’я людини. Ми всі є свідками цієї жорстокості та безпорадності. Свої свідчення підтверджую такими фактами. (Учень зачитує 2-3 факти про злочини проти життя, здоров’я людини).

Адвокат: Я протестую. Моя підзахисна не винна.  Адже людина є сама збудником злочинності. Користуватися нею чи ні -  це залежить тільки людини, від її мудрості, від її сили волі,  її моральності.

Прокурор: Невже людина є збудником злочинів? Давайте послухаємо третього свідка.

Свідок:___3_______________.
Я свідчитиму проти злочинів  у сфері обігу наркотичних засобів, психотропних речовин, а саме наркоманії.  Вона є проблемою ХХ-ХХІ ст. Найбільше від цього страждає молодь. За рік кількість молоді, що вживає наркотики зросла майже на 6% . Серед учнів ПТУ і студентів ВНЗ цей відсоток ще більше (8,9% і 11,5%, відповідно). Поясненням може бути те, що наркотики, як дороге задоволення, більш доступні забезпеченішим і самостійним (порівняно зі школярами) студентам.  Аналіз показників у гендерному розрізі показує, що хлопці частіше, ніж дівчата захоплюються наркотиками. Сьогодні, враховуючи насамперед вік наркоманів (13 – 25) під загрозою опинилося майже все нове покоління країни. За останні 10 років число смертей від уживання наркотиків збільшилося в 12 разів, а серед дітей – у 42 рази. Переважна більшість наркоманів не доживає до 30 років. Середня тривалість життя після початку вживання наркотиків 4 – 4,5 років. Виліковуються (тобто витримують без наркотиків більше року) всього 5 – 6% наркоманів. Свої свідчення підтверджую відео матеріалом.(Відео про наркоманію). 

Адвокат: Моя підзахисна невинна! Слід звернути увагу на людський фактор.

Суддя: викликаємо наступного  свідка (входить свідок). Представтеся.

Свідок:____4_________. Я ______________________________Високий суд! Я говорю від імені природи. Повірте злочинність не тільки забирає людські життя, вона нищить Природу. Я свідчу проти злочинів довкілля. До таких злочинів належать: забруднення земель, атмосферного повітря, моря; знищення лісових масивів, незаконна вирубка лісу; незаконне полювання, незаконне заняття рибним, звіриним, або іншим водним добувним промислом; не раціональне використання земель. Бити на сполох треба вже сьогодні, щоб завтра не було пізно. Ми не маємо морального права стояти осторонь екологічних проблем, бути пасивними спостерігачами, бо все менше і менше на нашій Землі залишається місць, де б людина почувала себе в цілковитій безпеці. Свої свідчення підтверджую відео матеріалом.(Відео про злочини проти природи).

Адвокат: Я протестую! У злочинах проти Природи винуваті Жорстокість, Безтурботність і Недбалість.

Прокурор: Але саме вони породжені Злочинністю.

Суддя: Прошу викликати наступного свідка (виходить свідок). Представтеся.

Свідок:_______5________. Я _______________________________.  Я хочу дати свідчення щодо злочинів проти власності. До таких злочинів належать: крадіжка, грабіж, розбій, вимагання, шахрайство, знищення чи пошкодження майна, ухилення від сплати податків. Ці злочини наносять крім матеріальної ще й моральну шкоду. Часто ми почерпаємо інформацію про них із ЗМІ.  Свої свідчення підтверджую відео. (Відео про злочини проти власності).

Адвокат: Я протестую! У злочинах проти Власності винуваті  погляди людини на життя, її виховання.

Суддя: Прошу викликати наступного свідка (виходить свідок). Представтеся.

Свідок:______6_____________. Я ___________________________. Високий Суд! Я свідчитиму щодо злочинів проти волі, честі і гідності особи. До таких злочинів належать: торгівля людьми, викрадання людини, експлуатація дітей, булінг. Слід особливу увагу звернути на ці злочини. Оскільки жертвами таких злочинів стають діти. Задумаймося над цим, оскільки це наше майбутнє. Щоб більш детальніше зрозуміти ці злочини погляньмо на екран. (Відео про злочини проти волі, честі і гідності).

Адвокат: Я протестую! У злочинах проти волі, честі і гідності особи винна людська жадоба до збагаченення.

Суддя: Прошу викликати наступного свідка (виходить свідок). Представтеся.

             Свідок:_____7_________________________.  Я свідчитиму проти злочинів громадської безпеки та моральності. До них належать: хуліганство, тобто навмисні дії, що грубо порушують громадський порядок, злісне хуліганство дії, що визначаються цинізмом, зухвалістю;              знищення і зруйнування пам’яток культури, масові заворушення, бандитизм, терористичний акт; наруга над могилою, жорстоке поводження з тваринами. Ці злочини наносять значну шкоду для нашого суспільства, оскільки жертви їхні є масштабними. Задумаймося над цим, адже майбутнє за дітьми.  Свої свідчення підтверджую такими фактами.   (Учень зачитує 2-3 факти про злочини проти громадської безпеки та     моральності).

Адвокат: Я протестую! Моя підсудна не має до цього відношення. Все це відбувається під впливом людських дій..

Прокурор: Ми можемо продовжувати допит свідків обвинувачення, вони всі з'явилися на судове засідання.

Суддя: Досить. Перейдемо до допиту свідків захисту.

Секретар: Вони не з'явилися.

Прокурор: Як завжди, залишилися занятті злочинами.
Суддя: Адвокате, вам слово.

Адвокат:  Я відмовляюся від захисту. Моя підсудна не винна. І ви не зможете її засудити, адже скільки існує світ – стільки існує добро та зло стільки  існуватиме і вона. А світ вічний!

Суддя: Зазвичай зараз слово повинна мати підсудна, але оскільки об’єм злочинних дій її настільки великий, що ми вже все сказали та підтвердили факти відео матеріалами.    Я звертаюся до вас, що сидите у цьому залі, вам усім доведеться сьогодні виконати функцію присяжних засідателів. Прошу вас встати і винести вердикт - "винна" чи "невинна" підсудна.
- Прошу вас.

- А що з цього приводу скажете ви?

Суддя: Ми не можемо вислухати всіх присяжних, але ми врахуємо думку кожного. Я ще раз звертаюся до всіх присяжних. Якщо ви вважаєте, що Злочинність  винна і заслуговує покарання - підніміть, будь ласка  руку, хто проти - …, утримались - … Дякуємо. Суд прийме до уваги ваші рішення. А зараз суд залишає залу для обговорення й винесення вердикту.
Секретар: Встати суд іде.

Суддя: Іменем України оголошується вирок. Суд у складі:

головуючого судді:______________________________,

при секретарі:_____________________________________,

з участю прокурора:_________________________________,

адвоката:_____________________________,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду кримінальну справу про ЗЛОЧИННІСТЬ, а саме злочини проти життя і здоров’я людини ст.115- 145 ч. ІІ Кримінального Кодексу України; злочини проти довкілля ст.236-254 ч. ІІ КК України, злочини проти власності ст.185-198 ч. ІІ КК України, злочини проти волі, честі і гідності ст. 146-151 ч. ІІ КК України; взявши до уваги свідчення свідків та відео матеріали______________

Встановив:

 1. Визнати Злочинність найбільшим злом.

2. Визнати її винною  у всіх злочинах.

3.Засудити Злочинність до вічного вигнання та забуття.

Судове засідання  оголошую закритим.

Вчитель: Ну що ж, вирок винесений. Правильно чи ні - вирішить кожен з нас. Але всі ви знаєте, що після ночі надходить день, новий, свіжий, новонароджений. Слід намагатися не забруднити його прикрими вчинками, а прикрасити чимось добрим, корисним не лише для себе, а й для всіх оточуючих, узяти для душі якнайбільше позитивної енергії, добра, надії, любові, щирості, мудрості, милосердя, правди, гідності, совісті. І саме від вас залежить, чи розпочнеться цей день холодним дощем, чи барвистою веселкою. Наша розмова добігає кінця, але вона не закінчується. Якщо ми, ніби за цеглинкою цеглинку, будуватимемо духовне спілкування, виховуватимемо духовні цінності, не будемо агресивними та черствими, то в майбутньому матимемо витвір мистецтва - справжній храм людської душі, в якому місця для злочинності не буде. На домашнє завдання напишіть твір-есе на тему «Злочинність у житті людини».

 

 

 

docx
Додано
6 листопада 2018
Переглядів
5432
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку