Тема: Рослини — живі організми.
Мета: систематизувати знання учнів про рослини, як частину живої природи, поглибити знання про істотні ознаки рослин, вчити розрізняти органи рослин; розвивати вміння класифікувати, порівнювати предмети, знаходити істотні ознаки та робити певні висновки, спонукати до дослідницької діяльності, пробуджувати пізнавальний інтерес; виховувати любов до природи та дбайливе ставлення до рослин, моральну відповідальність за збереження рослинного світу.
Обладнання: завдання для домашнього опитування, завдання для роботи в групах, презентація «Рослини – живі організми», таблиці- підказки.
ХІД УРОКУ
I. Організація класу до уроку
ІІ. Перевірка домашнього завдання
Вправа «погода»
Повторення .Змагання між рядами «Кращий знавець царств рослин»
1.Я знаю такі царства живої природи.
2. Наука про рослини це-
3.Усі рослини поділяються на царства-
4.Рослини, які живуть у воді і серед них є такі, що можна побачити під мікроскопом
5.Морська капуста це
6. У водоростей немає
7. Тільки листки і стебло є у..
8. Назви мохів
9.У папоротів немає… Вони розмножуються ..
10.Хвойні рослини мають усі органи крім.. (квіток і плодів )Насіння утворюється у ..
11. Будова квіткових рослин.
12 Рослини належать до живої природи, тому що..
Підсумок змагання.
ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку
Тема уроку .Рослини – живі організми
Ми повинні довести , що рослини ростуть, розмножують, дихають і живляться
ІV. Вивчення нового матеріалу
1. Перегляд презентації «Рослини – живі організми»
Рослини ростуть. Доведення учениці на прикладі квасолі. Таблиці на дошці
Слайд презентації У зошиті з підручника записати етапи життя рослин. С. 26, №3
Щоб рослина росла їй необхідно що ?( Діти називають)
Біля рослини прикріплюється сонце, хмари, краплини (світло, тепло, повітря, вода поживні речовини)
Отже ,як все живе на Землі, рослини дихають. Як це відбувається ?
Коли? (Місяць ) Якими органами ?
Фізкультхвилинка
Закрили очі. Уявили себе насінинкою улюбленої рослинки.
(Діти виконують рухи за словами вчителя)
Насінинка потрапила в вологий грунт( присіли), починає проростати( спокійно піднімаються, по черзі піднімають руки вгору,), пускає паросток, виріс корінчик, стебло, розпустилися листочки, з’явилися квіти( махають руками) і потягнулися до сонечка( потягнулися до гори) , а з квітки виріс плід на радість усім.( перед собою тримають руки)
Світло, тепло, вода ,поживні речовини необхідні для чого ? Для процесу живлення.
Які органи приймають в процесі живлення ?
1. Корінь Слайд Поясніть чому , коли гілочку поставили у підфарбовану воду листочки стали червоними ? Висновок. Рослина вбирає не тільки воду, а й поживні речовини.
2.Найскладніший процес відбувається у листках. С.82 підручника
Зачитайте 1 абзац
Рослини живляться не тільки тими речовинами, що є у ґрунті, вони і самі утворюють поживні речовини.
Де і як це відбувається? Вода до листків надходить від кореня, а вуглекислий газ – з повітря. Під дією сонячної енергії утворюється цукор і крохмаль.
Частину цукру і крохмалю рослини використовують для росту, а невикористану частину поживних речовин накопичують у коренях, стеблах, листках і плодах. Слайд
Учені розгадали ще одну загадку: вдень на світлі в листках рослин утворюється кисень, який виділяється в повітря. А вночі самі рослини вбирають із повітря кисень, а виділяють вуглекислий газ. Висновок –
Ми з вами довели, що всі рослини живі організми
Робота в парах за підказкою 2 хв командири зачитають ваші припущення
Склади схему, яка ілюструє, що рослини дають тваринам і людині. Заповнення таб
Підсумок уроку
Перевір себе Домашнє завдання
Рослини для людей і тварин