Урок.Рослини.Овочі:картопля,капуста, огірок,морква.Умови вирощування. Споживання.

Про матеріал
Дана розробка допомагає ознайомити дітей із овочевими рослинами, їх значенням, розвиває практичні навички; формує вміння висловлювати власну думку, робити висновки.
Перегляд файлу

Природознавство

Тема: Рослини.Овочі:картопля,капуста, огірок,морква.Умови вирощування. Споживання.

Мета:ознайомити дітей із овочевими рослинами, їх значенням; розвивати загальні навчальні компетентності,процеси аналізу та синтезу,  словниковий запас, практичні навички; формувати комунікативні вміння; вміння висловлювати власну думку, робити висновки, застосовувати набуті навички в житті, виховувати повагу до думки інших, любов до природи.

 

Обладнання: листочки із написаними на них загадками; карточки з назвами овочів, картки «Овочі», ілюстрації до теми, комп’ютер, інвентар(ніж, дощечка, фартухи)

Хід уроку

І.Загальнокорекційний етап.

1.Організація підготовки учнів до праці.  

2.Нервово-психологічна підготовка учнів до уроку.

ІІ.Основний етап.

       1.Підготовча частина(актуалізація знань)

-Діти,давайте згадаємо визначення слова «природа».(Природа-це все що оточює людей,але не зроблене їх руками.Сонце,зорі,Місяць,вода,гори,рослини,тварини-це все природа.)

-На які дві групи поділяється природа?(Природа буває жива і нежива.Все,що живиться,зростає,рухається,належить до живої природи.Жива природа-це рослини,тварини,а також люди.

Нежива природа-це Сонце,зорі,Місяць,Земля,вода,повітря,грунт,гори.

2.Повідомлення теми,мети уроку.

-Дітки, сьогодні вранці нам в клас принесли посилку, давайте разом подивимося, хто нам її прислав і що в ній лежить (відкриваємо коробку і дістаємо великий конверт з листом від листоноші Пєчкіна). -Подивіться, в посилку вкладено лист. Вчитель читає лист:

-Доброго дня! У мене на городі  виросло багато різних овочів , але я забув, як вони називаються, де ростуть і яку користь вони приносять людині. Допоможіть мені, будь ласка! Листоноша Пєчкін.

- Подивіться, скільки різних овочів  надіслав нам Листоноша Пєчкін, давайте йому допоможемо. Кожен з цих овочів та фруктів не тільки смачний, але і дуже корисний для нашого організму.

-Діти, сьогодні ми познайомимося з назвами овочів. Навчимося розпізнавати їх на смак, колір, дізнаємося як їх готувати і споживати.

-Подивіться, що це? (Це морква).

-Яку фарбу взяти, щоб намалювати моркву? (помаранчеву)

-Морква пахне? Понюхайте (діти нюхають - ні)

-Поверхня моркви гладка або шорстка? Доторкніться (поверхня моркви гладка).

-Морква тверда або м'яка (тверда)

-Як ви думаєте, морква це овоч або фрукт? Чому ви так думаєте? (Це овоч, тому що росте на грядці на городі)

- Чим корисна морква? (Вона потрібна організму для росту та для зору.)

-Як можна виростити моркву? (з насіння)

- Як можна їсти моркву, що з неї можна приготувати? ( Можна їсти в сирому вигляді, в салаті, можна зварити в супі)

Вчитель дістає інший овоч:

-Подивіться, що це? Це огірок.

-Яку фарбу взяти, щоб намалювати огірок? (Зелену)

-Огірок пахне? Понюхайте.

-Якого розміру в порівнянні з морквою?( маленький)

-Яка поверхня у огірка - гладка або шорстка? Доторкніться (гладка).

-Огірок твердий чи м'який? (твердий)

-Як можна виростити огірок? (з маленького зернятка)

- Давайте розріжемо огірок, подивимося, що у нього всередині (вчитель розрізає огірок і показує дітям, що всередині огірка є маленькі насіння)

-Дітки, ви бачите насіння? (так) .З них, коли огірок дозріє, можна виростити ось такі огірочки

 -Як ви думаєте, огірок - овоч або фрукт? Чому ви так думаєте? (це овоч, він росте на грядці)

-Як його можна їсти? (у сирому вигляді, в салатах, можна засолити, замаринувати)

Огірок - допомагає працювати нашому шлунку, покращує апетит.

-Подивіться, що це?(капуста)

-Яку фарбу взяти, щоб намалювати капусту? (світло-зелений)

-Якого вона розміру, порівняно з морквою і огірком? (велика)

-Якої форми? (кругла)

 -Капуста пахне, понюхайте (немає)

- Чого багато у капусти? (листочків)

-Які на дотик листочки у капусти, доторкніться( гладкі з,прожилками, тверді, згинаються.)

-Як можна виростити капусту (з насіння)

-Капуста це овоч або фрукт? Чому ви так думаєте? (це овоч, вона росте на грядці)

-Як можна використовувати капусту? ( її можна їсти в салаті, варити, квасити)

-Чим корисна капуста? (у ній багато вітамінів , корисних для нашого організму)

Фізкультхвилинка

Руки в сторони та вгору —

На носочки піднялись.

Підніми голівку вгору —

Й на долоньки подивись.

Присідати ми почнемо,

Добре ноги розімнемо.

Раз — присіли, руки прямо.

Встали — знову все так само.

Повертаємося вправно,

Все виконуємо гарно.

Вліво-вправо повернулись

І сусіду усміхнулись.

-Діти,подивіться…На дні нашої посилки лежить якийсь папірець. Давайте дізнаємось що ж там написано. А тут у нас загадки!Можливо ми спробуємо відгадати їх?Напевно Листоноша Пєчкін не знає відповіді на них. Давайте допожемо?

Загадки:
Печуть мене, смажать і варять,
Їдять мене і дуже хвалять.
(Картопля)
* * *
Загадка про цибулю
Сидить Марушка в семи кожушках.
Хто її роздягає, той сльози проливає. 
(Цибуля)
* * * 
Загадка про огірок
Довгий, зелений, 
Добрий і солоний, 
Добрий і сирий.
Хто він такий? 
(Огірок)
* * * 
Загадка про буряк
В полі хороше мені 
Зеленіти навесні.
Чим же я — не молодець?                         .
Маю диво-корінець, 
Все про нього дбаю, 
Цукор відкладаю. 
(Буряк)
* * * 
Загадка про капусту
Хто хустиночку свою 
Влітку покриває?
І по двадцять хустин
На голівці має? 
(Капуста)

***

Сидить панна у коморі,
А коса її надворі. (Морква)

ІІІ.Заключний етап

-Дітки,а ви колись їли борщик?Він вам сподобався?Смачненький?Давайте зараз переглянемо відео і дізнаємося з чого мама варить борщик. (Перегляд відеоматеріалу: «З ЧОГО МАМА ВАРИТЬ БОРЩИК»)

Гра «В саду чи на городі»

-Ми з вами вже знаємо, що фрукти ростуть у саду, а овочі в огороді. Зараз пограємо.(«сад» — руки вгору, «місто» — руки в сторони). Я називаю фрукти, ви піднімаєте руки вгору, овочі – руки в сторони, будь які інші слова стрибаєте.

Молодці! І по завершенню вам приготувала «смачну» гру. Гра «Вгадай, що з'їв?». Діти закривають очі. Вчитель пропонує їм спробувати шматочки овочів і фруктів. Вони повинні визначити їх на смак і назвати.

 

ІV.Підсумок уроку

-Молодці, дітки, ви були дуже уважними

-Які ігри вам найбільше сподобалися? Чому?

-В які ігри ви навчите грати своїх друзів і батьків?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
22 січня 2020
Переглядів
5850
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку