Природознавство
Тема: Рослини.Овочі:картопля,капуста, огірок,морква.Умови вирощування. Споживання.
Мета:ознайомити дітей із овочевими рослинами, їх значенням; розвивати загальні навчальні компетентності,процеси аналізу та синтезу, словниковий запас, практичні навички; формувати комунікативні вміння; вміння висловлювати власну думку, робити висновки, застосовувати набуті навички в житті, виховувати повагу до думки інших, любов до природи.
Обладнання: листочки із написаними на них загадками; карточки з назвами овочів, картки «Овочі», ілюстрації до теми, комп’ютер, інвентар(ніж, дощечка, фартухи)
Хід уроку
І.Загальнокорекційний етап.
1.Організація підготовки учнів до праці.
2.Нервово-психологічна підготовка учнів до уроку.
ІІ.Основний етап.
1.Підготовча частина(актуалізація знань)
-Діти,давайте згадаємо визначення слова «природа».(Природа-це все що оточює людей,але не зроблене їх руками.Сонце,зорі,Місяць,вода,гори,рослини,тварини-це все природа.)
-На які дві групи поділяється природа?(Природа буває жива і нежива.Все,що живиться,зростає,рухається,належить до живої природи.Жива природа-це рослини,тварини,а також люди.
Нежива природа-це Сонце,зорі,Місяць,Земля,вода,повітря,грунт,гори.
2.Повідомлення теми,мети уроку.
-Дітки, сьогодні вранці нам в клас принесли посилку, давайте разом подивимося, хто нам її прислав і що в ній лежить (відкриваємо коробку і дістаємо великий конверт з листом від листоноші Пєчкіна). -Подивіться, в посилку вкладено лист. Вчитель читає лист:
-Доброго дня! У мене на городі виросло багато різних овочів , але я забув, як вони називаються, де ростуть і яку користь вони приносять людині. Допоможіть мені, будь ласка! Листоноша Пєчкін.
- Подивіться, скільки різних овочів надіслав нам Листоноша Пєчкін, давайте йому допоможемо. Кожен з цих овочів та фруктів не тільки смачний, але і дуже корисний для нашого організму.
-Діти, сьогодні ми познайомимося з назвами овочів. Навчимося розпізнавати їх на смак, колір, дізнаємося як їх готувати і споживати.
-Подивіться, що це? (Це морква).
-Яку фарбу взяти, щоб намалювати моркву? (помаранчеву)
-Морква пахне? Понюхайте (діти нюхають - ні)
-Поверхня моркви гладка або шорстка? Доторкніться (поверхня моркви гладка).
-Морква тверда або м'яка (тверда)
-Як ви думаєте, морква це овоч або фрукт? Чому ви так думаєте? (Це овоч, тому що росте на грядці на городі)
- Чим корисна морква? (Вона потрібна організму для росту та для зору.)
-Як можна виростити моркву? (з насіння)
- Як можна їсти моркву, що з неї можна приготувати? ( Можна їсти в сирому вигляді, в салаті, можна зварити в супі)
Вчитель дістає інший овоч:
-Подивіться, що це? Це огірок.
-Яку фарбу взяти, щоб намалювати огірок? (Зелену)
-Огірок пахне? Понюхайте.
-Якого розміру в порівнянні з морквою?( маленький)
-Яка поверхня у огірка - гладка або шорстка? Доторкніться (гладка).
-Огірок твердий чи м'який? (твердий)
-Як можна виростити огірок? (з маленького зернятка)
- Давайте розріжемо огірок, подивимося, що у нього всередині (вчитель розрізає огірок і показує дітям, що всередині огірка є маленькі насіння)
-Дітки, ви бачите насіння? (так) .З них, коли огірок дозріє, можна виростити ось такі огірочки
-Як ви думаєте, огірок - овоч або фрукт? Чому ви так думаєте? (це овоч, він росте на грядці)
-Як його можна їсти? (у сирому вигляді, в салатах, можна засолити, замаринувати)
Огірок - допомагає працювати нашому шлунку, покращує апетит.
-Подивіться, що це?(капуста)
-Яку фарбу взяти, щоб намалювати капусту? (світло-зелений)
-Якого вона розміру, порівняно з морквою і огірком? (велика)
-Якої форми? (кругла)
-Капуста пахне, понюхайте (немає)
- Чого багато у капусти? (листочків)
-Які на дотик листочки у капусти, доторкніться( гладкі з,прожилками, тверді, згинаються.)
-Як можна виростити капусту (з насіння)
-Капуста це овоч або фрукт? Чому ви так думаєте? (це овоч, вона росте на грядці)
-Як можна використовувати капусту? ( її можна їсти в салаті, варити, квасити)
-Чим корисна капуста? (у ній багато вітамінів , корисних для нашого організму)
Фізкультхвилинка
Руки в сторони та вгору —
На носочки піднялись.
Підніми голівку вгору —
Й на долоньки подивись.
Присідати ми почнемо,
Добре ноги розімнемо.
Раз — присіли, руки прямо.
Встали — знову все так само.
Повертаємося вправно,
Все виконуємо гарно.
Вліво-вправо повернулись
І сусіду усміхнулись.
-Діти,подивіться…На дні нашої посилки лежить якийсь папірець. Давайте дізнаємось що ж там написано. А тут у нас загадки!Можливо ми спробуємо відгадати їх?Напевно Листоноша Пєчкін не знає відповіді на них. Давайте допожемо?
Загадки:
Печуть мене, смажать і варять,
Їдять мене і дуже хвалять.
(Картопля)
* * *
Загадка про цибулю
Сидить Марушка в семи кожушках.
Хто її роздягає, той сльози проливає.
(Цибуля)
* * *
Загадка про огірок
Довгий, зелений,
Добрий і солоний,
Добрий і сирий.
Хто він такий?
(Огірок)
* * *
Загадка про буряк
В полі хороше мені
Зеленіти навесні.
Чим же я — не молодець? .
Маю диво-корінець,
Все про нього дбаю,
Цукор відкладаю.
(Буряк)
* * *
Загадка про капусту
Хто хустиночку свою
Влітку покриває?
І по двадцять хустин
На голівці має?
(Капуста)
***
Сидить панна у коморі,
А коса її надворі. (Морква)
ІІІ.Заключний етап
-Дітки,а ви колись їли борщик?Він вам сподобався?Смачненький?Давайте зараз переглянемо відео і дізнаємося з чого мама варить борщик. (Перегляд відеоматеріалу: «З ЧОГО МАМА ВАРИТЬ БОРЩИК»)
Гра «В саду чи на городі»
-Ми з вами вже знаємо, що фрукти ростуть у саду, а овочі в огороді. Зараз пограємо.(«сад» — руки вгору, «місто» — руки в сторони). Я називаю фрукти, ви піднімаєте руки вгору, овочі – руки в сторони, будь які інші слова стрибаєте.
Молодці! І по завершенню вам приготувала «смачну» гру. Гра «Вгадай, що з'їв?». Діти закривають очі. Вчитель пропонує їм спробувати шматочки овочів і фруктів. Вони повинні визначити їх на смак і назвати.
ІV.Підсумок уроку
-Молодці, дітки, ви були дуже уважними
-Які ігри вам найбільше сподобалися? Чому?
-В які ігри ви навчите грати своїх друзів і батьків?