КЗ «Середня загальноосвітня школа №32» Кам`янської міської ради
Конспект уроку
інтегрованого курсу «Я досліджую світ»
1 клас
Тема тижня: «Вода»
Тема уроку: «Де є вода в природі?»
Вчитель початкових класів:
Прокопьєва Валерія Анатоліївна
2018
Де є вода в природі?
Природознавство: Впізнання і називання водойм. Розповідь про водойми рідного краю.
Математика: Утворення рівностей на основі знання про склад числа 9. Порівняння чисел в межах 9. Розв’язування задач.
Мета:
Ключові компетентності:
- формувати в учнів здатність успішно користуватися усною мовленнєвою діяльністю;
- формувати здатність до пошуку та засвоєння нових знань;
- сприяти усвідомленню ролі навколишнього середовища для життя і здоров’я людини;
- розвивати вміння працювати в команді, приймати рішення, уникати конфліктів, досягати компромісів.
Предметні компетентності:
- знайти відповідь на запитання «Дє є вода в природі?»;
- збагачувати активний словниковий запас учнів;
- закріпити знання учнів про склад числа 9;
- закріпити вміння порівнювати числа в межах 9;
- вчити розв’язувати задачі;
- виховувати дбайливе ставлення до природи та власного здоров’я.
Тип уроку: інтегрований урок.
Наочність: презентація, роздатковий матеріал, ілюстративний матеріал, глобус, фломастери, кольорові аркуші паперу, іграшковий «Капітошка».
Ранкова зустріч «Знайомство з краплиною води»
Учні стають у коло, беруться за руки. Гру починає вчитель. Він обертається до одного з учнів і, дивлячись у вічі, говорить комплімент. Учень повинен відповісти: «Дякую, мені дуже приємно!» Потім він дарує комплімент своєму сусідові і так по колу.
- Діти, що ви відчували?
- Чи було вам приємно?
- Чому люди люблять компліменти?
2. Вправа «Комплімент краплині»
3. Визначення проблем тижня.
- А чи цікаво вам було б дізнатися де є вода в природі?
Якою буває вода?
Як мандрує вода?
Що станеться, якщо води не буде?
Навіщо потрібна вода?
Як берегти воду?
Вчитель фіксує запитання –краплинки під хмаринкою
- Відповіді на ці питання ми отримаємо впродовж тижня.
Урок «Я досліджую світ»
Тема: Де є вода в природі?
Хід уроку
Усміхнися сонечку! Здрастуй, золоте!
Усміхнися дощику! Лийся, мов з відра!
Друзям усміхнися, побажай добра!
Звучить музика. Шум дощу.
З’являється Капітошка.
-Хто я, друзі? Звідкіля?
Де тепер моя сім’я?
Де краплини-Капітошки?
Не бояться а ні трошки.
-Хто до нас завітав?
У Капітошки сталася прикра історія. Його сестри-краплинки загубилися і він просить допомогти їх знайти. Я пропоную вирушити на пошуки краплинок.
1. Дидактична гра «Де живе вода»
Учні працюють у групах. Серед запропонованих картинок вибирають малюнки з водними об’єктами і прикріплюють на дошці під відповідним словом (на дошці будиночки з написами море, річка, озеро, океан, криниця, ставок, джерело, струмок, болото).
- Де живе вода?
– Порахуйте будиночки в прямому та зворотному порядку.
Узагальнення інформації.
Вода займає більшу частину землі. Це можна побачити, якщо поглянути на глобус. На ньому переважає блакитний колір. Ним позначають водні простори океанів і морів. На суходолі вода міститься у річках, озерах, ставках і джерелах. У ґрунті також є вода. під поверхнею землі ховаються підземні води. Тіла тварин і людей, рослини також частково складаються із води.
2 Утворення рівностей на основі знання про склад числа 9.
- Під кожною хмаринкою домалюйте стільки крапельок, щоб їх загальна кількість дорівнювала 9.
- Утворіть відповідні рівності та запишіть їх. (Індивідуальна робота із взаємоперевіркою)
3. Порівняння чисел в межах 9. Вправа «Веселі краплинки. Де їх більше?»
4.Малювання на манці.
- Намалюйте краплинку води, струмочок, річечку.
5. Легенда про річку Горинь
4. Руханка «Струмочок»
Ми веселі малюки.
Любим гратись залюбки.
Вмієм бігати.'стрибати.
У «Струмочок» будем грати.
5. Розв’язування задач
- Іринка до обіду випила 4 склянки води, а після обіду 5 склянок. Скільки склянок води випила Іринка впродовж дня?
- Дитині за день потрібно випити 9 склянок води. У першій половині дня Андрійко випив 5 склянок води. Скільки склянок води залишилося випити хлопчикові у другій половині дня?
Завдання: відгадати загадку, дібрати ілюстрацію відгадку, закріпити на дошку довкола краплини.
- Де «заховалася» краплинка?
Порахуйте малюнки.
- Що ви дізналися про воду?
- Де «живе» вода?
- Чи цікавим був урок?
- Що найбільше сподобалося робити?
Вчитель: Краплинка дякує усім за роботу на уроці та пропонує пригадати на яких водоймах ви відпочивали влітку і принести світлини на ранкову зустріч.