Тема. Рослинництво світу
Практична робота 3. Визначення основних зернових і технічних культур, що їх вирощують у помірному, субтропічному і тропічному кліматичних поясах, й обґрунтування встановлених відмінностей.
Мета:
Знаннєвий компонент: ознайомити учнів із географією основних зернових і технічних культур формувати в учнів уміння показувати на карті світу зони (райони) вирощування, пояснювати поширення у світі тваринництва
Діяльнісний компонент: удосконалити навички роботи з картами, визначати місце України на світових ринках сільськогосподарської продукції; розвивати в учнів уміння аналізувати статистичні дані, дані діаграм, працювати з картою;
Ціннісний компонент: виховувати почуття господарського ставлення до землі, екологічну грамотність.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання й матеріали: підручник географії, карта «Природні зони світу», атлас, зошит для практичних робіт, зразки рослин, паперові кружечки різного кольору
Хід уроку
Бесіда
Слово вчителя
Безумовно, промисловість є провідною галуззю матеріального виробництва у сучасному світі, але поряд із нею залишається найдавніша сфера діяльності людства — сільське господарство. У ньому й нині зайнята майже половина економічно активного населення Землі. Незважаючи на те що у світі спостерігається загальна тенденція до скорочення кількості працюючих у сільському господарстві, його значення зростає через продовольчу проблему, яка загострюється внаслідок зростання чисельності населення. Отже, чи зможе ця галузь виконати своє головне завдання — прогодувати багатомільярдне населення? Які головні чинники визначають розвиток сільського господарства світу? Де знаходяться регіони — головні «годувальники» планети? Як буде розвиватися сільське господарство у майбутньому? Відповіді на ці запитання ви дізнаєтесь сьогодні та на наступних уроках. Вивчення географії поширення рослинництва і тваринництва у світі дає ключ до розуміння розвитку майбутнього держав світу в цілому, окремих регіонів та нашої держави зокрема. Надалі перспективним видом діяльності у світі буде залишатися вирощування технічних культур, попит на які постійно зростає.
Землеробство, або рослинництво, на 80% задовольняє потреби людей у продуктах харчування. Воно ж забезпечує промисловість сировино. На сьогодні у світі вирощують понад 6 тис. видів рослин, але найбільш поширеними є декілька сотень
Робота з підручником
Розгляньте мал. 33 ст.65. Яка група, на вашу думку, має найбільше значення?
Інтерактивна бесіда
Учитель демонструє зразки рослин пшениці, жита, ячменю, рису, проса і кукурудзи.
Завдяки зерновим культурам люди отримують важливий харчовий продукт – хліб.
Прийом «Картографічна лабораторія»
Користуючись роздатковим матеріалом (опорна схема) та кружечками різного кольору (жовтий – пшениця, білий – рис, зелений – кукурудза) відмітьте на карті країни виробники пшениці, кукурудзи, рису.
Демонстрація зразків бавовнику, льону і джутової мішковини.
Робота з підручником ст. 68 та опорною схемою
Розповідь вчителя про головні цукроносні культури
Прийом «Картографічна лабораторія» (аналогічно) квадратики синього кольору – цукрова тростина, фіолетового – цукрового буряка. Звернути увагу на місце України.
- Порівняйте створену карту з картою атласу (ст.8). Чи співпадають основні лідери з виробництва цукроносних культур і лідери виробництва цукру.
Робота з картою атласу (ст. 8)
Демонстрація чаю, кави, какао.
Вивчення географії цих культур можна провести за картосхемою підручника ст. 69
Проводиться аналогічно вивченню зернових (кружечки коричневого кольору)
VI. ЗАКРІПЛЕННЯ ТА ЗАСТОСУВАННЯ ЗНАНЬ
Практична робота №3. Визначення основних технічних культур, що їх вирощують у помірному й тропічному кліматичних поясах, та обґрунтування встановлених відмінностей. Організувати виконання практичної роботи (зошит для практичних робіт О. Г. Стадника)
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
VIII. ПІДСУМОК УРОКУ
ДОДАТОК