Урок "Рослинництво світу"

Про матеріал
Розробка уроку "Рослинництво світу" з розділу "Первинний сектор господарства". Дана розробка допоможе провести урок у цікавій інтерактивній формі, використовуючи діяльнісний підхід. Дозволить сформувати в учнів просторове уявлення про вирощування основних культурних рослин у світі, удосконалити навички роботи з картами, уміння аналізувати статистичні дані, сприятиме розвитку пізнавального інтересу до предмета, екологічного мислення.
Перегляд файлу

Тема. Рослинництво світу

Практична робота 3. Визначення основних  зернових  і   технічних культур, що їх вирощують у помірному, субтропічному і  тропічному кліматичних поясах, й обґрунтування встановлених відмінностей.

 Мета:

Знаннєвий компонент: ознайомити учнів із географією основних зернових і  технічних культур  формувати в  учнів уміння показувати на карті світу зони (райони) вирощування, пояснювати поширення у  світі тваринництва

Діяльнісний компонент: удосконалити навички роботи з картами, визначати  місце України на світових ринках сільськогосподарської продукції; розвивати в  учнів уміння аналізувати статистичні дані, дані діаграм, працювати з  картою;

Ціннісний компонент: виховувати почуття господарського ставлення до землі, екологічну грамотність.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання й  матеріали: підручник географії, карта «Природні зони світу», атлас, зошит для практичних робіт, зразки рослин,  паперові кружечки різного кольору

Хід уроку

  1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
  2. ПЕРЕВІРКА ЗАСВОЄНИХ ЗНАНЬ, ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
  3. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ ТА ЧУТТЄВОГО ДОСВІДУ

Бесіда

  •           Які види діяльності які соціально-економічні чинники впливають на розвиток сільського господарства?
  •           Наведіть приклади країн, що є потужними виробниками сільськогосподарської продукції? Які чинники забезпечили в них розвиток сільського господарства?
  1. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Слово вчителя

Безумовно, промисловість є провідною галуззю матеріального виробництва у сучасному світі, але поряд із нею залишається найдавніша сфера діяльності людства — сільське господарство. У ньому й нині зайнята майже половина економічно активного населення Землі. Незважаючи на те що у світі спостерігається загальна тенденція до скорочення кількості працюючих у сільському господарстві, його значення зростає через продовольчу проблему, яка загострюється внаслідок зростання чисельності населення. Отже, чи зможе ця галузь виконати своє головне завдання — прогодувати багатомільярдне населення? Які головні чинники визначають розвиток сільського господарства світу? Де знаходяться регіони — головні «годувальники» планети? Як буде розвиватися сільське господарство у майбутньому? Відповіді на ці запитання ви дізнаєтесь сьогодні та на наступних уроках.  Вивчення географії поширення рослинництва і тваринництва у світі дає ключ до розуміння розвитку майбутнього держав світу в цілому, окремих регіонів та нашої держави зокрема. Надалі перспективним видом діяльності у світі буде залишатися вирощування технічних культур, попит на які постійно зростає.

  1. ФОРМУВАННЯ СИСТЕМИ ЗНАНЬ, УМІНЬ ТА НАВИЧОК
  1. Галузева структура рослинництва

Землеробство,  або рослинництво, на 80% задовольняє потреби людей у продуктах харчування. Воно ж забезпечує промисловість сировино. На сьогодні у світі вирощують понад 6 тис. видів рослин, але найбільш поширеними є декілька сотень

Робота з  підручником

Розгляньте мал. 33 ст.65. Яка група, на вашу думку, має найбільше значення?

  1. Найважливіші зернові культури світу та географія їх вирощування

Інтерактивна бесіда

Учитель демонструє зразки рослин пшениці,  жита, ячменю, рису, проса і кукурудзи.

  •           Які риси об’єднують ці культури? (Усі вони злаки, їх вирощують для отримання зерна).

Завдяки зерновим культурам люди отримують важливий харчовий продукт – хліб.

  •           Як ви думаєте, які зернові культури вирощують у світі найбільше? (Проаналізуйте діаграму на ст. 66 підручника)

 Прийом «Картографічна лабораторія»

Користуючись роздатковим матеріалом (опорна схема) та кружечками різного кольору (жовтий – пшениця, білий – рис, зелений – кукурудза) відмітьте на карті країни виробники пшениці, кукурудзи, рису.

  1. Волокнисті культури

Демонстрація зразків бавовнику, льону і джутової мішковини.

Робота з підручником ст. 68 та опорною схемою

  1. Цукроносні культури.

Розповідь вчителя про головні цукроносні культури

Прийом «Картографічна лабораторія» (аналогічно) квадратики синього кольору – цукрова тростина, фіолетового – цукрового буряка. Звернути увагу на місце України.

- Порівняйте створену карту з картою атласу (ст.8). Чи співпадають основні лідери з виробництва цукроносних культур і лідери виробництва цукру.

  1. Олійні культури і географія їх вирощування

Робота з картою атласу (ст. 8)

  •           Назвіть основні райони вирощування.
  •           Поясніть, чому саме у цих районах вирощується ця культура?
  1. Географія тонізуючих культур.

Демонстрація чаю, кави, какао.

Вивчення географії цих культур можна провести за картосхемою підручника ст. 69

  1. Картоплярство

Проводиться аналогічно вивченню зернових (кружечки коричневого кольору)

 

VI. ЗАКРІПЛЕННЯ ТА ЗАСТОСУВАННЯ ЗНАНЬ

Практична робота №3. Визначення основних технічних культур, що їх вирощують у помірному й тропічному кліматичних поясах, та обґрунтування встановлених відмінностей. Організувати виконання практичної роботи (зошит для практичних робіт О. Г. Стадника)

  •           Користуючись виготовленою картосхемою  виділіть головні райони землеробства.

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

  1.      Опрацювати матеріал підручника (§12)
  2.      завершити виконання практичної роботи №3.
  3.      Випереджувальне завдання: підготувати повідомлення про розвиток марикультури. 

VIII. ПІДСУМОК УРОКУ

 

ДОДАТОК

 

C:\Users\Natalia\Desktop\скан_189.jpg

docx
До підручника
Географія 9 клас (Бойко В.М., Дітчук І.Л., Заставецька Л.Б., Гринюк Т. А., Смаль І. В., Харенко І. М.)
Додано
24 грудня
Переглядів
13
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку