Урок "Розкладання многочленів на множники винесенням спільного множника за дужки"

Про матеріал
Конспект уроку "Розкладання многочленів на множники винесення спільного множника за дужки"
Перегляд файлу

Конспект уроку з алгебри у 7 класі

Тема:  Розкладання многочленів на множники винесенням спільного

 множника за дужки. Розв’язання вправ.

Мета: формувати уміння учнів розкладати многочлени на множники винесенням спільного множника за дужки; розглянути  приклади винесення спільного множника за дужки  для кількох многочленів, показати застосування розкладу многочлена на множники при обчисленні значення виразу; 

логічне мислення, пам’ять та уяву учнів;

 виховувати  інтерес  до алгебри як навчального предмету.

Обладнання:  презентація до уроку, запрошення з запитаннями, малюнків учнів.

Тип уроку: урок формування умінь та навичок.

Форма проведення: урок – подорож.

Хід уроку.

  1. Організаційний момент.

Доброго дня. Сідайте, будь ласка. Сьогодні ми проведемо трішки незвичайний урок, будемо подорожувати.

Ми всі сьогодні герої казки,

До нас завітала у гості вона.

Помріяти можна, погратись,  будь ласка,

Але й працювати потрібно   сповна.

  1. Мотивація навчальної діяльності.

У 7 класі ми почали вивчення нового навчального предмету – алгебри. І мандрувати сьогодні будемо до королеви Алгебри. Скажіть, будь ласка, як ви її уявляєте?

Заслуховуємо відповіді дітей.

Зверніть увагу на дошку. Ось на цих малюнках зображено як королеву Алгебру уявляють ваші однокласники.

 Сьогодні ми з нею зустрінемося. І зараз час вирушати в дорогу.  Подорож буде довгою, тому ми використовуватимемо різні види транспорту. Тому й сіли так незвичайно, як у транспорті.  Королева Алгебра давати нам завдання для виконання та свої поради. А нам слід добре постаратися та гарно попрацювати.

  1. Повторення вивченого матеріалу.
    1.        Усний рахунок.

   Спочатку ми подорожуватимемо пішки. Піші прогулянки, як кажуть науковці потрібні справжнім математикам.

Інформація зі слайду.      Американські дослідники, прийшли до висновку, що прогулянки на свіжому повітрі дозволяють людині не тільки підтримувати фізичну форму, але і підвищувати інтелектуальний рівень.
    Як вважають вчені, прогулянки активізують діяльність головного мозку, тому що людині доводиться реагувати на численні зовнішні подразники.
    Американські  нейрохірурги  виявили, що інтелектуальний рівень людини збільшується, якщо вона  принаймні  здійснює на тиждень три прогулянки по

 40 хвилин.

Відповідно до виду транспорту маємо перше завдання.

Завдання 1. Порахувати усно. ( умови завдань з’являються на слайдах)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Відповідь: Б.

 

 

 

 

 

3.2  Розв’язання  типових вправ на повторення.

Далі подорожуємо  на автобусі.

Інформація зі слайду.  Історія створення першого українського автомобіля почалась в Одесі. В 1909 році, на основі закордонної вантажівки, інженером Стасюлевичем був побудований перший на території сучасної України — автобус.

Транспорт вдосконалюється та розвивається. Зовсім недавно  Луцька міська влада презентувала лучанам  2 сучасних автобуси , вартістю близько 1 мільйона гривень кожен.

     Пасажиромісткість нового автобуса, завдовжки 14 метрів – 130 осіб. Нові автобуси – з низькою підлогою, без сходів, дозволяють здійснювати посадку-висадку пасажирів з обмеженими можливостями та людям похилого віку. 

         Транспорт майбутнього – електромобілі. Транспортні модулі або електромобілі повністю автономні і можуть перевозити до чотирьох чоловік з багажем одночасно.
Електромобілі пересуваються по спеціально відведеним доріжках, тому пасажирам не доводиться хвилюватися про пробки або подолання перешкод. Відведений двокілометровий маршрут модуль проїжджає приблизно за 6 хвилин.

 

Завдання 2. Розв’язати  № 454 а) в)

№ 454 а)

5(8у-1)-7(4у+1)+8(7-4у)=19,

40у-5-28у-7+56-32у=19,

-20у+44=19,

-20у=19-44,

-20у= - 25,

у=-25:(-20),

у=1,25

Відповідь: 1,25

№ 454 в)

6(3у-4)-5(у-3)+3(2у-1)=83,

18у-24-5у+15+6у-3=83,

19у-12=83,

19у=83+12,

19у=95,

у=95:19,

у=5.

Відповідь: 5

  1. Оголошення теми та завдань на урок.

Далі подорожуємо літаком.

Інформація зі слайду. Перші успіхи російської авіації датуються 1910 р. 4 червня. Професор Київського політехнічного інституту князь Олександр Кудашев пролетів декілька десятків метрів на літаку  власної конструкції.

16 червня молодий київський авіаконструктор Ігор Сікорський вперше підняв свій літак в повітря.

 

Ми сьогодні продовжуємо вивчати розклад многочленів на множники винесенням спільного множника за дужки.  Розглянемо приклади винесення спільного множника за дужки для  трьох та чотирьох многочленів.

Запишіть тему уроку.

Тема: Розклад многочлена на множники  винесенням спільного  множника   за дужки.  Розв’язання вправ.

  1. Розв’язання типових вправ. 

Цей матеріал  нам уже відомий. Перевіримо його.

Доповнити твердження:

Розкласти многочлен на множники – це означає подати його … ( у вигляді добутку кількох  многочленів )

Спільних  множників у многочленів може бути … (кілька)

Щоб переконатися чи правильно многочлен розклали на множники, треба  (перемножити множники)

Найбільшим спільним множником коефіцієнтів многочленів буде …(їх НСД)

Найбільшим спільним множником одночленів, що містять однакову зміну у різних степенях буде … (ця зміна у найменшому степені)

Наступне завдання.

 

 

 

 

 

 

 

 

Далі подорожуємо залізницею.

 

Інформація зі слайду. Першими залізницями в Україні стали Балаклавська залізниця (1855), Перемишль — Львів (1861) на заході й Одеса — Балта (1865) на півдні країни. Вже з 1868 р. будувалися багато залізниць.

Сьогодні до складу залізниць України входять 1340 залізничних станцій, 129 пасажирських вокзалів, 57 локомотивних і 48 вагонних депо.

Потяг на магнітній подушці  або  Маглев   - це  потяг, що  утримується над  полотном дороги, рухається та керується  силою  електромагнітного поля. Такий  транспорт,  на відміну від  традиційних потягів, в процесі  руху  не торкається поверхні  рейс. Швидкість , якої може досягати потяг  на магнітній подушці,  порядку швидкості літаків  (до 1000 км).

 

№ 530. Розкласти на множники многочлен.

а)  2в+2ав-5а=а(3ав+2в-5);

б) 7ху3+8х2 у2 – 9 у42(7ху+8х2+9у2);

в) 5ас2-ас3-3ас2=ас(5с-с2-3а);

г) 8аz4-7аz3-4аz2z2(8z2-7z-4) .

 

№ 524. Розкласти многочлен на множники.

а)  3х(а+в)-2у(а+в)=(а+в)(3х-2у);

б) 3(2х+5)+х(5+2х)=(2х+5)(3+х);

в) 5а(х-у)+3(х-у)=(х-у)(5а+3);

г) 2(m2-2)-x(m2-2)=( m2-2)(2-x).

6. Підсумок уроку.  Усі ми гарно попрацювати і дякуючи цьому на обрії видно палац королеви Алгебри. Заходьте у гості. Але з собою візьміть знання з сьогоднішнього уроку.  Давайте пригадаємо, що нового ми вивчили на уроці.

 

 

 

  1. Домашнє завдання. Опрацювати матеріал пункту  2.7

                                   розв’язати   № 525, №528

                                    за бажанням № 1,2 (картка)

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Карпюк Ольга Василівна
    Дякую за розробку уроку.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Алгебра 7 клас (Істер О.С.)
Додано
26 травня 2020
Переглядів
1393
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку