3 квітня о 18:00Вебінар: Гейміфікація уроку як засіб підвищення ефективності навчання

Урок. Розкладання на множники різниці квадратів двох виразів

Про матеріал
Мета: Удосконалити та закріпити навички і вміння учнів розкладати на множники різницю квадратів двох виразів; розвивати увагу, логічне мислення, математичне мовлення,оперативність у виконанні вправ, спостережливість; виховувати працьовитість, старанність, відповідальність.
Перегляд файлу

Буланова Валентина Миколаївна, учитель математики

Зачепилівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Зачепилівської селищної ради Зачепилівського району Харківської області

 

Алгебра, 7 клас

 

Тема уроку: Розкладання на множники різниці квадратів двох виразів

Мета: Удосконалити та закріпити навички і вміння учнів розкладати на множники різницю квадратів двох виразів; розвивати увагу, логічне мислення, математичне мовлення,оперативність у виконанні вправ, спостережливість; виховувати працьовитість, старанність, відповідальність.

Обладнання: мультимедійний комплект, підручник, завдання для самостійної роботи.

Тип уроку: застосування знань, умінь і навичок.

 

Хід уроку:

І. Організаційний етап.

ІІ. Актуалізація знань учнів.

За допомогою мультимедійного комплекту демонструємо завдання для виконання усних вправ:

Знайдіть відповідність

а) (х-y)(х+у)

б) (х+3)(х-3)

в) (р-g)(p+g)

г) (1-х2)(1+х2)

д) (в34)(в34)

е) (3п-а2)(3п+а2)

є) m2 -1

ж) p2- 400  

1) 9п2 – а4

2) p2-g2

3) (m-1)(m+1)

4) в68

5) 1-х4

6) (р+20)(р-20)

7) х2-9

8) х22  

 


Перевіряємо домашнє завдання (використовуючи мультимедійний проєктор):

№ 527.

  1. a2 -64 = (a+8) (a-8)
  2. 0,25 – b2 = (0,5+b)(0,5 - b)
  3. -81 +36p2 = 36p2  -81 = (6p-9)(6p+9)
  4. 169 p2-g2 = (13h-g)(13p+g)
  5. 400a2-25m2  = (20a+5m)(20a-5m)
  6. 49a2b2 – 16 = (7ab+4)(7ab-4)
  7. 900-a2b2 = (30-ab)(30+ab)
  8. 100a2b2-0,16m2 = (10ab-0,4m)(10ab+0,4m)

№ 529

  1. 432-332 = (43-33)(43+33) = 10*76 = 760
  2. 272-372 = (27-37)(27+37) = -10*64 = -640

3)  0,972-0,032 =  (0,97+0.03)(0,97-0,03) = 1*0,94 = 0,94    

 

ІІІ. Виконання вправ.

а) Заскли віконечка (заповнити пропуски в записах):

1) 16a2-49b2 = (4a +       ) (         -7b)

 

2) 49x2 -           = (        -5b) (         +5b)

 

3) 81x2 - 64y2 = (9x +        )(         -        )

 

4)  - 16b2 = (5a -        ) (5a +         )

 

5) 9 –  x2y2  = (3 -         ) (          + xy )

 

 б) Розвязання вправ:

№ 536

1) (х+2)2 -1 = (х+2+1)(х+2-1) = (х+3)(х+1)

2) 4-(у+3)2 = (2+у+3)(2-(у+3)) = (у+5)(2-у-3) = (у+5)(-у-1)

3) (4m - 5)2 -16 = (4m-5-4)(4m-5+4) = (4m-9)(4m-1)

4) 6,25 – (a-3,5)2 = (2,5+a -3,5)(2,5-a+3,5) = (a-1)(6-a)

5) (2x -5)2 -49 = (2x-5-7)(2x-5+7) = (2x-12)(2x+2)

6) 1-(2x+1)2 = (1+2x+1)(1-2x-1) = (2x+2)(-2x)

 539

  1. (x-1)2 -25 = 0                                   3) (5х +3)2 = 64

(x-1-5)(x-1+5) = 0                               (5х+3)2 -64 = 0

(x-6)(x+4) = 0                                      (5х+3-8)(5х+3+8) = 0

x-6 = 0 або х+4 = 0                              (5х-5)(5х+11) = 0

          х = 6            х = -4                                5х-5 = 0 або 5х+11 = 0

                                                                         5х=5; 5х= -11

                                                                         х=1;    х= - 2,2

ІV. Закріплення вивченого матеріалу. Самостійна робота.


І варіант


1) a4-b2

2) x4-1

3) y6-x6

4) 36а2b2-9

5) x12-625

6) 4x2 -81

7) 100n2-4m2

8) 144d4-25k8 

9) 0,49a6-25x24

10) 121p8c4-4a2

 

ІІ варіант

1) a4-m6

2) 1-x4

3) x14 -169p2

4) 49x4-16y8

5) 64m2-729n10

6) 9a2 -100b16

7) 25p2-81q2

8) a8-16m6

9) 36x2c14-0,16d14

10) 196d10-25k28

 

V.Підсумок  уроку.

Розкладіть на множники вирази:

а) р2-п2 ;  б) 49-х2 ;  в) 1-х2 ;  г) 36х22  д) 4х2-9у2 ;  е) а2-16.

 

VІ. Домашнє завдання.

Повторити § 16 підручника, виконати №№ 533, 540.

 

Підручник: Істер О.С. Алгебра: Підручник для 7 класу загальноосвітніх навчальних закладів. /О.С. Істер. – Київ: Ґенеза, 2015. – 256 с.

 

doc
До підручника
Алгебра 7 клас (Істер О.С.)
Додано
1 грудня 2019
Переглядів
452
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку