План уроку з предмета "Технологія штукатурних робіт" призначений для викладачів професійно - технічних навчальних закладів з професії: «Штукатур», кваліфікація 2 – 3 розряди
Головне управління освіти і науки
Івано-Франківської обласної державної адміністрації
Вище професійне училище № 7 м. Калуша
Розробила: старший викладач
вищої категорії
Прокопів Валентина Василівна
Калуш
2012
Вступ
Гіпсокартон - давно відомий вид продукції на вітчизняному ринку, в Україні його почали випускати ще на початку 50-х років. Проте тільки останніми роками, по мірі просування на український ринок технологій "сухого" будівництва, переваги гіпсокартону отримали належну оцінку, зробивши його одним з найбільш вживаних оздоблювальних матеріалів. Сьогодні гіпсокартон - це ключова позиція при внутрішньому оздобленні і плануванні простору приміщень. І якщо раніше його використовували в основному як "суху штукатурку", то зараз, завдяки постійному вдосконаленню асортименту і технічних характеристик, можливості застосування гіпсокартону значно розширилися. Сухе будівництво - це монтаж на будівельному майданчику вироблених промисловістю заготівок, будівельних виробів та матеріалів з виключенням так званих "мокрих" процесів (приготування кладочних, штукатурних розчинів, бетону тощо). Сухе будівництво включає обмежуючі простір ненесучі конструкції (міжкімнатні перегородки), а також внутрішнє оздоблення та обшивку несучих стін, стелі та реалізацію будь-якого архітектурно-конструктивного задуму обмеження простору.
Нині в Україні Київський завод "Кнауф Гіпс Київ" завдяки інвестиціям німецької фірми Кнауф, випускає 40 млн. м² на рік гіпсокартонних виробів високої якості, доступних для споживачів цієї продукції.
Величезний асортимент будівельних матеріалів, що прийшов на зміну традиційному, потребує фахівців цієї справи. Тому на
теперішньому етапі розвитку будівельного виробництва виникла необхідність випускати робітників за професією «Монтажник гіпсокартонних конструкцій»
Німецька фірма "Кнауф" зробила видатний внесок у розвиток індустрії будівельних матеріалів в Україні, створила належні умови для навчання абітурієнтів у ПТНЗ, забезпечила відповідною літературою та укомплектувала необхідним інструментом. А Український науково - методичний центр професійного розвитку (УНМЦПР) сумісно із ДП « Кнауф - Маркетинг» розробили навчальні матеріали, комплекти роздаткових матеріалів для навчання за професією «Монтажник гіпсокартонних конструкцій», а також педагогічний програмний засіб з курсу, який містить теоретичний матеріал стосовно державних стандартів, відео фрагменти, комп’ютерні анімації, статичні та динамічні ілюстрації, схеми, моделі процесів, інтерактивні завдання.
В програмі «Монтажник гіпсокартонних конструкцій ІІІ розряду передбачена тема «Технологія монтажу простих каркасів гіпсокартонних перегородок» Кожна тема доповнює одна одну, тому що побудовані за методом від «простого до складнішого».
Завдяки використанню на уроках програмного засобу з курсу «Монтажник гіпсокартонних конструкцій», уроки стали для учнів більш доступнішими, зрозумілішими, яскравішими. Адже технологія монтажу ГКК включає в себе багато креслень, які пов’язані вже з простровою уявою учнів, а комп’ютерні анімації найкраще допомогають засвоїти матеріал. Тому на своїх уроках постійно використовую цей педагогічний програмний засіб, відео фрагменти, комп’ютерні анімації, статичні та динамічні ілюстрації, схеми, моделі процесів, інтерактивні завдання. На уроці обираю групову форму роботи, де учні обмінюються інформацією, вчаться підпорядковувати власні завдання колективній справі, що привчає їх поважати думки інших.
Для досягнення позитивних результатів на уроці використовуються завдання, які активізують самостійне мислення учнів. Це захоплює їх, розвиває пам'ять та бажання розв'язувати поставлені завдання.
План уроку
Предмет:« Спецткхнологія гіпсокартонних конструкцій»
професія: монтажник ГКК
група № 31, І курс
Тема програми. Технологія монтажу металевих каркасів перегородок середньої складності
Тема уроку: Способи влаштування металевих каркасів середньої складності
Мета уроку:
навчальна: розширити кругозір учнів про технології монтажу металевих каркасів перегородок W 115, W 116, вироблення вмінь і навичок із застосування монтажу металевих каркасів перегородок середньої складності
розвиваюча: розвивати логічність та аналітичність мислення; сприяти розвитку професійного зацікавлення
виховна: виховувати творче відношення та відповідальне ставлення до своєї справи, охайність, спостережливість, бажання та прагнення бути конкурентоспроможними на сучасному ринку праці;
Тип уроку: формування та вдосконалення знань, вмінь, навичок.
Метода проведення: цифровий диктант, « шпаргалка», фрагменти навчальних фільмів, вивчення матеріалу в комп'ютерній грі.
Міжпредметні зв'язки:
- технологія монтажу ГКК «Технологія монтажу простих каркасів гіпсокартонних перегородок»; охорона праці «Загальні правила безпеки праці при роботі з електрофікованим інструментом»; основи галузевої економіки і підприємницької діяльності « Нормування та розрахунки»; матеріалознавство « Загальні відомості про типи та види ГКЛ »; будівельне креслення «Робочі креслення монтажних вузлів перегородок».
Методична мета: вдосконалення та поглиблення знань учнів при використанні інформаційних технологій
Матеріально-технічне забезпечення: Дидактичні матеріали: сигнальні картки, тестові матеріали, відеоапаратура, відео проектор
Використана література:
1. Остапченко Т.Є." Технологія опоряджувальних робіт " К., 2004 р.
2. Захарченко П.В., Долгий Е. М «Технологія та товарознавство систем сухого будівництва»
З. Старченко О.Ю. « Технології сухого будівництва»
План уроку:
1. Організаційна частина;
а) перевірка наявності учнів;
б) перевірка готовності учнів до уроку;
2. Мотивація навчальної діяльності учнів.
3.Актуалізація опорних знань;
а) повідомлення теми програми і уроку; мети;
б) цільова установка проведення уроку;
в) пояснення характеру і послідовності роботи учнів на уроці
4. Перевірка навчальних досягнень учнів:
5. Викладення нового матеріалу.
- показ відео фрагменту навчального фільму, коментарі;
- самостійна робота учнів з кресленнями ( схематичне зображення вузлів примикань: до стелі; кутове примикання; примикання до огороджуючої конструкції; утворення отворів).
- закріплення правил безпеки праці « Безпечний крос »
6. Підбиття підсумків уроку. Рефлексія.
7. Інформація-інструктаж домашнього завдання
План-конспект уроку
І. Організаційна частина;
ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.
ПИТАННЯ: Розпочати урок мені б хотілося з того, щоб кожен з вас сам собі відповів на питання : ЧОМУ Я ТУТ? та висловився в слух.
ВІДПОВІДЬ:
Девіз нашого уроку:
«ОСВІТА – ЦЕ НАЙСИЛЬНІША ЗБРОЯ , ЯКУ ВИ МОЖЕТЕ ВИКОРИСТАТИ ДЛЯ ТОГО, ЩОБ ЗМІНИТИ СВІТ»
Нельсон Мандела
ІІІ. Актуалізація опорних знань;
ІV. Перевірка раніше вивченого матеріалу:
(Перевірка знань фактичного матеріалу ; перевірка основних понять і вміння самостійно пояснювати їх сутність, наводити аргументи , приклади; перевірка глибини осмислення знань та їх узагальнення.)
а) цифровий диктант ( учні на листках паперу пишуть цифрову відповідь,
а потім перевіряють правильність відповіді)
- min товщина ГКЛ – 6.5 мм
- нормована маса ГКЛ - 36 кг
- стандартний розмір ГКП 2500 х 1200
- довжина суцільної стрічки ГКП на конвеєрі - 200м
- ГКЛ пакують штабелювачем в пакети по – 50-60 шт.
- середня товщина металевого профілю складає – 0.7 мм
- розмір СD - 60 х 27
- розмір UD - 28 х 27
- зеленим кольором фарби маркують найбільш поширені профілі товщиною
- 1.0 мм
- відстань між дюбелями при закріпленні напрямного профілю до підлоги
повинна бути – 0.8- 1м
- відстань між вісями стояків металевого каркасу дорівнює - 600мм
- висота стінки металевого профілю CW 75– 75мм
б) Кросворд ( поки два учня працюють біля дошки, група відгадує кросворд на екрані мультимедійної дошки)
П |
Е |
Р |
Е |
Г |
О |
Р |
О |
Д |
К |
А |
С |
А |
П |
Г |
І |
П |
С |
О |
К |
А |
Р |
А |
Н |
Р |
О |
Ф |
І |
Л |
Ь |
Т |
Я |
Т |
М |
К |
А |
Н |
С |
А |
Р |
Д |
А |
Н |
О |
О |
Е |
М |
К |
А |
Р |
К |
А |
С |
Н |
Н |
Р |
Р |
О |
Б |
Л |
И |
Ц |
Ю |
В |
А |
Ж |
І |
З |
Р |
У |
Б |
А |
Н |
О |
К |
Н |
І |
в) «Шпаргалка» ( Учням було видано завдання зібрати якомога більше інформації про перегородки середньої складності; на попередніх уроках учні вже знайомилися з перегородками типу W 11, тому завдання не складне)
виступ першої групи ( див. ДОДАТОК 1)
- виступ другої групи (див. ДОДАТОК 2)
Слово викладача:
- Ви добре підготувалися до сьогоднішнього уроку, досконало володієте основними положеннями про перегородки середньої складності, технологічний процес їх виконання. І наша задача на сьогоднішньому уроці заключається у вдосконаленні знань та навичок при засвоєнні основних примикань та з´єднань у таких вузлах:
- перегородки з капітальною стіною;
- перетину перегородки х перегородкою;
- утворення кутового з´єднання.
V. Викладення нового матеріалу.
- запишіть будь - ласка витрати матеріалів на 1м², необхідних для монтажу перегородок середньої складності :
Кількість на 1м2 |
Назва |
6,0 м2 |
гкп |
1,0 м2 |
Звукоізоляційний матеріал |
1,5 пог. м |
Стрічка армувальна |
0,6 рул. |
Стрічка ущільнююча |
0,7 пог. м |
UW- профіль 50/40 або 65/40 або75/40 |
4,0 пог. м |
CW- профіль 50/50; 65/50; 75/50 |
3,2 шт |
Дюбель 6/35 |
1 шт. |
Дюбель Кнауф 6/45 |
24 шт. |
Шурупи: ТМ 25 |
100 шт. |
ТМ 35 |
0,2 кг |
Шпаклівка „Унифлотт" |
1,4 кг |
Шпаклівка „Фугенфюллер" |
W 115 W 116
- показ відео фрагменту навчального фільму « монтаж перегородки W 115,
W 116» коментарі;
Монтаж перегородки W 116
(Стіна з комунікаціями (50+ 50/250)
- самостійна робота учнів з кресленнями ( схематичне зображення вузлів примикань: до стелі; кутове примикання Г; примикання до огороджуючої конструкції А ; утворення отворів В).
Перегородка W 115
Перегородка W 116
- закріплення вивченого матеріалу за допомогою комп’ютерного інтерактивного завдання
Правильні відповіді:
А |
А |
Б |
С |
Д |
С |
Б |
Б |
Б |
С |
Б |
Д |
Б |
С |
А |
С |
А |
А |
С |
Д |
- закріплення правил безпеки праці « Безпечний крос »
( учням пропонуються листки - заготовки для закріплення правил безпеки праці
при виконанні монтажних робіт. Учням необхідно закінчити речення або вставити пропущені слова.)
повинні бути заземлені.
VІ . Підбиття підсумків уроку.
( для більшого заохочення учнів до творчої роботи на уроці, оцінювання їх досягнень відбувається за рейтинговою таблицею) див. ДОДАТОК 3
VІІ . Інформація - інструктаж домашнього завдання
Повторити вивчений матеріал;
Старченко О.Ю. « Технології сухого будівництва» ст.108 – 110
ДОДАТОК 1
Перегородка W 115
W 115- подвійний металевий каркас з двошаровим обшиванням з обох боків
При високих вимогах до звукоізоляції паралельно встановлюються два ряди стояків, які ізолюються за допомогою ущільнюючих смуг.
Перегородка W115 у комплектних системах Кнауф представлена двома варіантами:
Для улаштування такої конструкції роботи виконуються у такій послідовності:
ДОДАТОК 2
Перегородка W116
W116- подвійний металевий каркас з простором для комунікацій з подвійним обшиванням з обох боків.
Конструкція перегородки -подвійний металевий каркас, який з'єднаний між собою смугами ГКП, з простором для проведення комунікацій, обшитий з обох сторін.
Висота перегородки до 7,2 м.
Маса 1 м2 перегородки
-приблизно 61 кг.
Межа вогнестійкості - 1,9 год.
Індекс звукоізоляції до 49 дБ.
Теплоізоляція виконується зматеріалів щільністю 40 кг/м3завтовшки 50 мм
.
Монтаж цієї перегородки виконується у наступній послідовності:
СW профілях знаходилися на одному рівні;
встановлення профілів.
ДОДАТОК 3
Облік навчальних досягнень учнів
П.І.П
|
Види завдань |
|||||
Цифров. диктант |
Кросворд |
«Шпаргалка» |
«Безпечний крос» |
Тестові завдання |
Загальний рейтинг |
|
Бригада W115 |
|
|
|
|
|
|
Бригада W116 |
|
|
|
|
|
|
Висновок
У процесі навчання, в результаті якого в учнів формується система знань, умінь і навичок, одночасно формуються пізнавальні здібності та мислення, які можуть бути ефективними тільки при умові їх пізнавальної самостійності, яка керується і спрямовується викладачами.
Тому одним із шляхів удосконалення уроків теоретичного навчання є формування в учнів пізнавальної активності.
Умовою високого рівня пізнавальної активності є глибоке розуміння навчального матеріалу, свідоме виконання дій, високий рівень самостійності, усвідомлення необхідності вивчення навчального матеріалу, виконання завдань високої складності, а також використання ІКТ.
Способами підвищення пізнавальної активності учнів в процес теоретичного навчання можуть бути:
- ситуації пізнавальних проблем перед вивченням нового матеріалу;
- ув'язання навчального матеріалу з життям і досвідом учнів;
- проблемне викладання нового навчального матеріалу;
- проведення евристичних бесід;
- створення для учнів умов, в яких їм необхідно самостійно набувати знання;
- стимулювання і розвиток творчих інтересів і здібностей учнів;
- широке застосування питань продуктивного характеру;
- використання елементів програмованого навчання;
- комплексне використання різноманітних форм і методів з врахуванням цілей і змісту навчання.
Основними шляхами удосконалення уроків теоретичного навчання є посилення організаційної чіткості уроку, підвищення пізнавальної активності і самостійності учнів, формування у них мотивів навчання і мотивація навчальної діяльності, здійснення між- і внутріпредметних зв'язків, удосконалення технології та структури уроків.
Навчання учнів прогнозуванню таких операцій дозволяє розкрити наукові аспекти таких ситуацій і конкретизувати загальнотехнічні і професійні знання. Це, в свою чергу, сприяє формуванню інтересу до вивчення всіх навчальних дисциплін.
Отже,в своїй роботі я намагалась проаналізувати типи та види уроків теоретичного навчання, вимоги до сучасного уроку, теоретично обґрунтувати, розробити й експериментально перевірити модель спільної роботи вчителя і учнів з планування, організації та проведення уроків теоретичного навчання використанням методів активного навчання та інформаційно –комунікаційних технологій
Залишатися на місці – означає втратити себе.
У найвищому сенсі рух вперед означає пізнання.
Література
1. Гришина Т.В. Освітня технологія як професійний пріоритет учителя. – Х.: вид.група “Основа”, 2003.
2. Десятченко Н. Моделі сучасних уроків // Завуч, - 2002 - №35
3. Настільна книга педагога. Посібник для тих, хто хоче бути вчителем-майстром / Упорядники: Андрєєва В.М., Григораці В.В. – Х.: Вид. група “Основа”, 2006
4. Професійно-технічна освіта: інноваційний досвід, перспективи: наук.-метод. Зб. / Упорядники Н.І.Бугай, - Вид.5. – Запоріжжя: ПП “ААТандем”, 2008.
5. Родигіна І.В. Компетентнісно орієнтований підхід до навчання – Х.: Вид.група “Основа”, 2005
6. Сиротенко Г.О. Сучасний урок інтерактивні технології навчання. – Х.: Видав.гр.. “Основа”, 2003.
7. Сиротенко Г.О. Щляхи оновлення освіти. Науково-методичний аспект: Інформаційно-методичний збірник. – Х.: Видав.гр.. “Основа”, 2003.