Урок "Розпізнаю дієслова"

Про матеріал
Тема" Розпізнаю дієслова" Цілі:вчити розпізнавати дієслова в реченні і тексті; розвивати критичне мислення, увагу, спостережливість, пам'ять, усне і писемне мовлення; удосконалювати навички письма; формувати компетентність спілкуватися рідною мовою, соціальну; виховувати повагу до рідної мови, до традицій своєї країни та країн-сусідів.
Перегляд файлу

 

 

 

 

Конспект уроку

з української мови

(до підручника К.ПОНОМАРЬОВА, Л.ГАЙОВА, 4 клас)

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала

вчитель початкових класів

Т. ПАПАШ

 

 

 

 

 

 

Тема:  Розпізнаю дієслова

Цілі:  вчити розпізнавати дієслова в реченні і тексті; розвивати критичне мислення, увагу, спостережливість, пам'ять, усне і писемне мовлення; удосконалювати навички письма; формувати компетентність спілкуватися рідною мовою, соціальну; виховувати повагу до рідної мови, до традицій своєї країни та країн-сусідів.

Тип уроку : комбінований.

Обладнання: кольорові валізки, «Сенкан», цеглинки Lego, мультимедійна дошка, картки з дієсловами, малюнки символів України(калина, верба, барвінок, рушник).

Хід уроку

І. Організація класу.

1. Психологічна настанова на урок. Вправа «До успіху».

А для того, щоб наш урок був успішним і продуктивним, нам потрібно:

    Не просто слухати, а чути.

    Не просто дивитися, а бачити.

    Не просто відповідати, а міркувати.

2. Вправа «Валіза»

Сьогодні на уроці я пропоную Вам здійснити подорож. Але будь-яка подорож починається зі збору речей. На партах у Вас лежать різнокольорові валізи. Оберіть собі ту валізу, яку б Ви взяли в подорож.

Заметки писаки 2.0: Клипарт: чемоданы и дорожные сумкиЗаметки писаки 2.0: Клипарт: чемоданы и дорожные сумкиЗаметки писаки 2.0: Клипарт: чемоданы и дорожные сумкиЗаметки писаки 2.0: Клипарт: чемоданы и дорожные сумки

Жовта валіза-  якщо ти обрав жовту валізу, то отримати гарні знанння на сьогоднішньому уроці – головне

Синя валіза- мрії обов’зково здійсняться і гарний результат на уроці буде гарантований

Червона валіза- позитивні емоції на уроці гарантовані

Чорна валіза – будеш піддавати сумніву все, про що говоритиметься на уроці, але це сприятиме гарному засвоєнню матеріалу

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Відгадай загадку

Я спереду і я ззаду,
А посередині назва породи коня.
Разом буде назва країни. (Японія)

Отож, сьогодні ми з вами відправимось у віртуальну подорож  до Японії.

 

  1. Асоціативний кущ.

 

 

 

 

 

 

 

3. Інтерактивна вправа «Мікрофон»

― Які частини мови ви знаєте?

― Що називається іменником?

― Наведіть приклади іменників.

― Що називається прикметником?

― Наведіть приклади прикметників.

― Що ви знаєте про дієслово?

III.Мотивація навчальної діяльності, повідомлення теми і цілей уроку

-         Сьогодні на уроці ми продовжимо знайомство з частиною мови – дієсловом.

  1. Каліграфічна хвилинка

Я Яп Яя он ні ія по ін Японія

Я мрію потрапити у  Японію саме у сезон цвітіння сакури.

-         Скільки звуків і букв у виділеному слові?

-         На яке запитання відповідає підкреслене слово мрію?

-         Діти, скажіть, будь ласка, для чого ми використовуємо в мовленні дієслова ?

                    (Щоб мова була багатшою, красивою, мелодійною, співучою).

Гімнастика для очей

  1. Створення проблемної ситуації

На екрані виведений текст. Поряд картки зі словами: називають, має, цікавляться,зробили

Країна висхідного сонця – так ….  японські острови. Ця держава …. дивовижну культуру та цікаву історію. Зараз Японією ….  багато людей, адже японці ….  диво розвитку в плані інформаційних технологій та транспорту.

                     Прочитайте запис.  Ви зрозуміли про що він? Чому?

                     ― Спробуємо відновити текст.

                         Діти вставляють пропущені слова. Зачитують текст.

― Чи можемо ми тепер сказати,  про що це текст?

― До якої частини мови належать ці слова? На які запитання відповідають?

  1. Робота з підручником (Вправа1, с.97)

— Прочитайте слова та поставте до них питання. До якої частини мови вони належать?

 — Перевірте себе за правилом.

— Що називають дієслова? На які питання відповідають?

 Вправа 2, с.97

— Діти, наш Щебетунчик теж вирушив у віртуальну подорож. А ось куди саме — спробуйте здогадатися, прочитавши слова. (суші, карате, кімоно, цунамі, сакура)

— Чи знайомі вам ці слова? Які з них ви чуєте вперше?

Словникова робота.

Вправа 3. Робота в парах. Вправа «Утвори пари»

 Кожна пара учнів мають набір цеглинок із записаними словами з двох попередніх вправ.

 — До якої частини мови належать слова з попереднього завдання?

 — Знайдіть для кожного слова-іменника відповідну пару-дієслово.

Утворені словосполучення учні записують у зошити.

Учні працюють самостійно. Потім вибірково зачитують свої речення вголос. — Чи здогадалися ви, до якої країни подорожував Щебетунчик?

-         Так, Щебетунчик був у Японії, куди ми з вами сьогодні мандруємо.

  1. Фізкультхвилинка

Вправа 4. Колективна робота.

Списування з орфографічним завданням.

— Прочитайте інформацію Щебетунчика про Японію.

 — Як називають Японію? Чому?

— Який префікс пишеться в слові (с, з)ходить? Доведіть.

А в слові ро(з, с)ташована? Поясніть.

 — Як перевірити ненаголошені голосні в словах символізує та червоний? — Спишіть текст, вставивши пропущені орфограми. Підкресліть дієслова.

Дослідження створення сенкана (вправи 5–6).

— Які рослинні символи має наша країна?

— Прочитайте у вправі про рослинний символ Японії. Чи чули ви назву цієї рослини? А хто бачив? Де вам доводилося бачити сакуру? Чи росте вона в Україні?

— Спишіть вірш та підкресліть дієслова.

Робота в групах.

Учні об’єднуються в групи, отримують пам’ятку зі складання сенкана та малюнок із зображенням рослинних символів України (калина, верба, барвінок, рушник). За сигналом учителя представник кожної групи презентує результати роботи своєї групи.

Вправа 9.Робота в парах.

 Прочитайте, як привітатися японською мовою. Як запитати про справи?

— Що означає слово сайонара?

—Розіграйте діалог японською.

IV. Рефлексія

               1.  Вправа «Мікрофон».

  «Я сьогодні зрозумів...»;

 «Я дізнався ...»;

 «Я навчився...».

 

 

2. Самооцінка роботи на уроці «Дерево успіху»

― Оцініть свою роботу на уроці:

                                                    

 

         - зрозумів усе, легко виконував завдання;

 

 

 

 

                                                                                                                -постійно потребував допомоги вчителя та однокласників.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Домашнє завдання

 С. 97, запам’ятати правило. С. 99, вправа 10.

docx
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
28 січня
Переглядів
532
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку