Урок "Розпізнаю іменники"

Про матеріал

Конспект уроку з української мови в 2 класі. Тема "Розпізнаю іменники". Програма О.Я. Савченко. Підручник К.І. Пономарьової.

Перегляд файлу

Предмет. Українська мова.

Клас. 2

Тема. Розпізнаю іменники.

Мета.  Вчити спостерігати і досліджувати значення слів, розпізнавати слова – назви предметів за запитаннями хто? що?; ввести поняття «іменник», «істота», «неістота»; вчитися складати і записувати речення за малюнками та поданими запитаннями; розвивати мовлення, пам’ять, увагу, уяву, мислення, спостережливість, активність, шляхом використання засобів пізнавальної діяльності, форм інтерактивного навчання;  повторити правила поведінки в гостях та правила надання допомоги при сонячному ударі; поповнювати словниковий запас учнів.

Обладнання.  Мультимедійний комплект, підручник, зошит.

Тип уроку. Вивченя нового матеріалу.

Хід уроку

  1. Організація класу до уроку.

1.1 Визначення настрою.

  • Продзвенів вже дзвінок,

Починається урок.

Він незвичний і цікавий,

До нас гості завітали.

  • Продемонструйте свій настрій на початок уроку. (Діти смайликом демонструють свій настрій).
  • Я вам бажаю показати свою кмітливість, розум, проявити активність та не втрачати гарний настрій.
    1.           Перевірка готовності учнів до уроку.
  1. Мотивація навчальної діяльності.  Створення позитивного психологічного клімату класу.

2.1. Лист від капітана.

  • Наші герої отримали листа. Вони просять нас допомогти їм його зачитати.

Любі друзі!

Мене звати Іван Васильович Кузьменко. Я капітан вітрильника «Дружба». Я знаю, що ви багато подорожуєте та вивчаєте українську мову. Я хочу запросити вас в гості на свій вітрильник та допомогти вам навчитися розпізнавати назви предметів! З нетерпінням чекатиму зустрічі та буду радий допомогти вам у вивченні рідної мови!

  • Отже, хто написав листа?
  • Куди капітан запросив дітей?
  • Чому він запросив їх на вітрильник?
  • То яке в нас із вами завдання сьогодні?
  • Ми маємо навчитися розпізнавати назви предметів.

2.2. Очікування від уроку.

- Що ви очікуєте від уроку?

  1. Актуалізація опорних знань учнів.
    1.           Робота із словами.
  • Перед тим, як завітати на корабель, давайте пригадаємо, що таке вітрильник?

Вітрильник – це судно з вітрилами.

  • З чого складається вітрильник?

Вітрильник складається із вітрила, щогли, штурвалу, палуби,  а також в нього є каюта.

Що таке каюта?

Каюта – це житлове приміщення на кораблі для екіпажу й пасажирів.

  1.           Каліграфічна хвилинка.
  • Відкриваємо зошит, запишемо сьогоднішнє число.
  • Пригадаємо, як пишеться літера «к».
  • К к, ка каю та каюта.
    1.           Робота з мовними одиницями. Звуко-буквений аналіз слова.
  • Давайте запишемо слово «каюта» та зробимо його звуко-буквений аналіз.
  • Каюта – 5 б., 6 зв., 3 скл.
  • Чому в слові каюта 5 букв, а звуків 6?
  • Поділимо слово на склади для переносу.
  • Яка може бути каюта? (велика, маленька, простора, світла, темна)
  • Давайте побудуємо речення зі словом «каюта».

В каюті живе капітан.

  1. Вивчення нового матеріалу.

4.1. Підготовка до вивчення нового матеріалу. Проведення мовного дослідження.

- Наші друзі радо завітали на вітрильник. Капітан був безмежно щасливий їх побачити і запросив їх у свою каюту.

- Давайте назвемо, які предмети побачили дівчатка?

- Дівчатка побачили: папугу, хом’яка, рибок.

- Що побачили хлопчики?

- Хлопчики побачили: глобус, бінокль, компас, люльку, атлас.

- Давайте визначимо, на яке запитання відповідають предмети, які побачили дівчатка?

- На яке запитання відповідають предмети, які побачили хлопчики?

- Гаджик дізнався, що ці слова називаються іменниками.

- Іменники – це такі слова, які називають предмети та відповідають на запитання хто? або  що?

- Як ви гадаєте чому вони дістали таку назву ?

- Зачитаємо ще раз правило.

4.2. Первинне сприймання матеріалу. Виконання вправи 4. ст. 56.

- У цій вправі нам потрібно записати слова у дві колонки.

  • Зачитаємо перше слово.
  • Дівчинка. Поставимо запитання до нього. Хто? Запишемо його в колонку там, де запитання хто.
  • Давайте зачитаємо слова, які відповідають на запитання хто? (Іменники, які відповідають на питання хто – це є істоти (люди та тварини)
  • Давайте ми зачитаємо слова, які відповідають на запитання що?

(Іменники, які відповідають на запитання що – неістоти)

4.3. Застосування знань. Виконання вправи 5. ст. 57. Повторення правил поведінки за столом.

Бесіда про правила поведінки за столом.

- Коли ми приходимо в гості, то виховані господарі запрошують нас до столу. Наш капітан теж запросив наших друзів до столу. Давайте пригадаємо, як потрібно поводити себе за столом?

  • Чи можна відразу заходити і сідати до столу? Ні, потрібно зачекати, поки господар запросить нас до столу.
  • Хто перший сідає за стіл?
  • Як потрібно їсти?
  • Чим потрібно користуватися за столом?
  • Що потрібно сказати вкінці господарю, який вас пригощав?

Робота над вправою.

  • Давайте поглянемо, та назвемо предмети, які використав капітан, щоб пригостити дітей.
  • Він використав: чашки із блюдцями, чайник, чай, бублики, цукерки, цукор.
  • Давайте поставимо запитання до цих назв. Як називаються іменники, які відповідають на питання що? Це неістоти.
  • Назвемо на малюнку істот.
  1. Узагальнення, систематизація та закріплення вивченого матеріалу.
    1.           Робота із текстом. Вправа 6, ст.57. Обговорення правил надання допомоги під час сонячного удару.
  • За чаєм капітан розповів цікаву історію  про випадок на кораблі.

Боцман – помічник капітана, який стежить за порядком на кораблі.

Бриль – головний убір з широкими полями, виготовлений із соломи.

  • Де відбувалася подія, описана в тексті?
  • Яка була погода?
  • Без чого вийшов боцман?
  • Що трапилося із боцманом?
  • Чому боцман знепритомнів?
  • Хто врятував боцмана?
  • Яким чином врятували боцмана?
  • Що потрібно носити, коли на вулиці спека?
  • Якщо ми побачили людину, яка знепритомніла, що потрібно зробити?
  • Так, потрібно забрати людину із сонця, дати їй води, відкрити віконце або обмахувати віялом, щоб було свіже повітря.
  • Сподіваюся, ви запам’ятали ці правила, будете їх дотримуватися.
  • Скажіть, будь ласка, з яких частин складається текст?
  • Зачитайте мені зачин.
  • Наше завдання записати виділені речення, знайти іменники та поставити до них запитання.
  • Зачитаймо друге речення.

Палуба була розпечена.

Сонце напекло голову.

  1.           Творче завдання від Боцмана. Вправа 9, ст. 57.

Зачитаймо слова на дошці.

Чайка, мишка, білка, корова.

Поставте до них запитання. Це істоти?

Ми маємо змінити одну літеру, щоб слово відповідало на запитання «Що?».

Молодці, ми впоралися із цим завданням.

  1. Підсумок уроку. Рефлексія. Самооцінювання.
  • В кого були в гостях?
  • Над якою темою працювали?
  • Яке завдання виконують іменники?
  • На які запитання відповідають іменники?
  • Істоти відповідають на яке запитання?
  • Неістоти відповідають на яке запитання?
  • Назвіть мені іменники істоти.
  • Назвіть мені іменники неістоти.
  • Чого навчилися на уроці?
  1. Домашнє завдання.

Ви маєте закріпити матеріал, який ми вивчали, виконати вправу 9. Вам потрібно виписати іменники. Скласти речення з одним іменником та записати його.

docx
Додано
20 лютого 2022
Переглядів
1230
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку