Конспект уроку з української мови в 2 класі. Тема "Розпізнаю іменники". Програма О.Я. Савченко. Підручник К.І. Пономарьової.
Предмет. Українська мова.
Клас. 2
Тема. Розпізнаю іменники.
Мета. Вчити спостерігати і досліджувати значення слів, розпізнавати слова – назви предметів за запитаннями хто? що?; ввести поняття «іменник», «істота», «неістота»; вчитися складати і записувати речення за малюнками та поданими запитаннями; розвивати мовлення, пам’ять, увагу, уяву, мислення, спостережливість, активність, шляхом використання засобів пізнавальної діяльності, форм інтерактивного навчання; повторити правила поведінки в гостях та правила надання допомоги при сонячному ударі; поповнювати словниковий запас учнів.
Обладнання. Мультимедійний комплект, підручник, зошит.
Тип уроку. Вивченя нового матеріалу.
Хід уроку
1.1 Визначення настрою.
Починається урок.
Він незвичний і цікавий,
До нас гості завітали.
2.1. Лист від капітана.
Любі друзі!
Мене звати Іван Васильович Кузьменко. Я капітан вітрильника «Дружба». Я знаю, що ви багато подорожуєте та вивчаєте українську мову. Я хочу запросити вас в гості на свій вітрильник та допомогти вам навчитися розпізнавати назви предметів! З нетерпінням чекатиму зустрічі та буду радий допомогти вам у вивченні рідної мови!
2.2. Очікування від уроку.
- Що ви очікуєте від уроку?
Вітрильник – це судно з вітрилами.
Вітрильник складається із вітрила, щогли, штурвалу, палуби, а також в нього є каюта.
Що таке каюта?
Каюта – це житлове приміщення на кораблі для екіпажу й пасажирів.
В каюті живе капітан.
4.1. Підготовка до вивчення нового матеріалу. Проведення мовного дослідження.
- Наші друзі радо завітали на вітрильник. Капітан був безмежно щасливий їх побачити і запросив їх у свою каюту.
- Давайте назвемо, які предмети побачили дівчатка?
- Дівчатка побачили: папугу, хом’яка, рибок.
- Що побачили хлопчики?
- Хлопчики побачили: глобус, бінокль, компас, люльку, атлас.
- Давайте визначимо, на яке запитання відповідають предмети, які побачили дівчатка?
- На яке запитання відповідають предмети, які побачили хлопчики?
- Гаджик дізнався, що ці слова називаються іменниками.
- Іменники – це такі слова, які називають предмети та відповідають на запитання хто? або що?
- Як ви гадаєте чому вони дістали таку назву ?
- Зачитаємо ще раз правило.
4.2. Первинне сприймання матеріалу. Виконання вправи 4. ст. 56.
- У цій вправі нам потрібно записати слова у дві колонки.
(Іменники, які відповідають на запитання що – неістоти)
4.3. Застосування знань. Виконання вправи 5. ст. 57. Повторення правил поведінки за столом.
Бесіда про правила поведінки за столом.
- Коли ми приходимо в гості, то виховані господарі запрошують нас до столу. Наш капітан теж запросив наших друзів до столу. Давайте пригадаємо, як потрібно поводити себе за столом?
Робота над вправою.
Боцман – помічник капітана, який стежить за порядком на кораблі.
Бриль – головний убір з широкими полями, виготовлений із соломи.
Палуба була розпечена.
Сонце напекло голову.
Зачитаймо слова на дошці.
Чайка, мишка, білка, корова.
Поставте до них запитання. Це істоти?
Ми маємо змінити одну літеру, щоб слово відповідало на запитання «Що?».
Молодці, ми впоралися із цим завданням.
Ви маєте закріпити матеріал, який ми вивчали, виконати вправу 9. Вам потрібно виписати іменники. Скласти речення з одним іменником та записати його.