Урок "Розпізнаю пряме і переносне значення прикметників."

Про матеріал
Підручник: Українська мова та читання : Підручник для 2 класу ЗЗСО (у 2-х частинах) : Частина 1 // К. І. Пономарьова. — К. :УОВЦ «Оріон», 2019. — 144 с. : іл.
Перегляд файлу

Тема. Розпізнаю пряме і переносне значення прикметників.

Мета. надати знання про пряме і переносне значення прикметників; навчити розпізнавати пряме і переносне значення прикметників; розвивати, увагу, інтерес до навчання.

Обладнання. Компю’тер, мультимедійна дошка, презентація, відеоролик, плакати.

 

Хід уроку

І. Організаційна частина.

  •                   Відкрийте зошит та запишіть сьогоднішнє число, класна робота.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1.               Каліграфічна хвилинка.
  •                   Вирівняйте спини та сядьте рівно. Зараз ми будемо писати каліграфічну хвилинку.

1.1. Демострація букви.

  •                   Сьогодні ми пропишемо літеру З. Ось так виглядає велика та мала літери З.

1.2. Пояснення з яких елементів вона складається.

  •                   Ця літера складається з двох півовалів, одного мало та одного великого.

1.3. Письмо у зошиті.

  •                   А тепер візьміть ручку та пропишіть у зошиті половину рядка  велику та малу літеру З окремо, а останню половину з’єднуючи.
  •                   Наступний рядок запишемо слова. Знайдіть з них прикметники та іменники. Підкресліть прикметники хвилястою, а іменники звичайною лінією.

1.4. Робота з реченням.

  •                   Складемо речення використовуючи ці слова.
  •                   Запишемо його.
  1.               Гра “Протилежне”.
  •                   Зараз ми пограємо в гру “Протилежне”. Я буду казати вам прикметники, а ви повинні назвати протилежні їм за значенням.
  •                   Сухий - соковитий
  •                   Черствий - свіжий
  •                   Холодний - теплий
  •                   Твердий - м’який
  •                   Солоний - солодкий
  •                   Світлий - темний
  •                   Довгий - короткий
  •                   Маленький - великий
  •                   Дорогий - дешевий

ІІІ. Повідомлення теми і мети.

  •                   На сьогоднішньому уроку ми продовжимо вивчати прикметник, а саме їх пряме і переносне значення.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

  1.               Вправа 1.
  •                   Зверніть увагу на дошку. Ви бачите речення, які прочитав Щебетунчик та намалював до них малюнки.
  •                   Прочитайте ці речення.
  •                   Тато подарував мамі золоті сережки.
  •                   У мого дідуся золоті руки.
  •                   Чи правильно хлопчик зрозумів значення прикметників золоті в кожному речені? (Ні)
  •                   Чому в першому речені сережки називають руки? (Тому що вони виготовленні з золота)
  •                   Які руки називають золотими? (Золотими руками називають руки працьовиті, ті, що добре роблять багато речей)
  •                   В якому реченні слово золоті має пряме значення, а в якому - переносне? (У першому речені - пряме, а в другому - переносне)
  •                   Тож можемо зробити висновок. Що таке пряме значення? А що таке переносне значення?
  1.               Вправа 2.
  •                   Відкрийте підручник на сторінці 84. Зверніть увагу на вправу 2. Ми повинні дібрати до кожного прикметника по 2 іменника, щоб утворити пряме та переносне значення прикметників.
  •                   Теплі - рукавички, слова.
  •                   Щедра - осінь, бабуся.
  •                   Колючий - погляд, їжак.
  •                   Підкресліть словосполучення, які мають пряме значення.

Фізкульхвилинка.

  1.               Вправа 3.
  •                   Наступна вправа 3. Відгадаємо загадку (клен).
  •                   Самостійно спишіть загадку, дописавши відгадку. Підкресліть прикметники у переносному значенні хвилястою лінією.
  •                   Край дороги всіх зачаровує кучерявий, золотий, широколистий клен.
  1.               Вправа 4.
  •                   Зверніть увагу на вправу 4. Ви будете працювати в парах. Складіть свої загадки про дерева на зображеннях. Потім ми послухаємо їх та деякі запишемо.
  •                   Подивіться на приклади загадок.
  •                   Проливала дрібні сльози молода дівиця.
  •                   Полоскала довгі коси у чистій водиці. (Верба)
  •                   Стрімко вибігли на гору
  •                   Дві подружки білокорі.
  •                   Дощик їм полоще кіски,
  •                   Звуть тих подружок… (берізки).
  •                   Прочитайте свої загадки. Запишемо декілька з них. Підкресліть прикметники у переносному значенні.
  1.               Вправа 7.
  •                   Далі вправа 7. Прочитайте, як Читалочка описала персонажів із журналу коміксів.
  •                   Марічка така хитренька, як лисичка. Сашко дуже впертий, як осел. Юрасик був боязливий, як заєць. Оленка така галаслива, як сорока.
  •                   Ознаки яких тварин вона перенесла на людей? (Лиса, сорока, осел, заєць)
  •                   Запишіть ці речення та підкресліть прикметники в них.

V. Заключна частина.

  1.               Підсумок уроку.
  •                   Про яку частину мови ми сьогодні вели розмову? (Прикметник)
  •                   Що нового про прикметник сьогодні було розглянуто? (Пряме і переносне  значення)
  •                   Що таке пряме значення / переносне значення?
  •                   Якою лінією підкреслюються прикметники? (Хвилястою)
  1.               Домашнє завдання.

с. 84 вправа 6.

docx
Додано
23 лютого 2020
Переглядів
6859
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку