Вишнівський академічний ліцей «Основа»
Вчитель англійської мови Цуркан Світлана Іванівна.
Конспект відкритого уроку у 2-Д класі 04 березня 2024 року.
Тема уроку: «Розпорядок дня» (Daily routine, Unit 6)
Урок з використанням віршованого та пісенного матеріалу, що дає можливість легко будувати власні висловлювання з опорою на даний матеріал.
Мета: формувати іншомовну комунікативну компетенцію з теми «Розпорядок дня» «Daily Routine».
Практична: повторити та закріпити ЛО теми; навчати зв'язано висловлювати свої дії за допомогою часової форми Present Continuous; удосконалювати вміння працювати в групі; розвивати монологічне мовлення, читання, тренувати учнів у письмі.
Тип уроку: комбінований, урок спрямований на формування мовленнєвих навичок.
Форми роботи: фронтальна, групова, індивідуальна.
Обладнання: підручник О.Д.Карпюк (2019) “English with smiling
Sam 2”, тематичні картки, мультимедійний комплекс.
Очікуваний результат:
часової форми Present Continuous.
5. Навчатимуться працювати у групах.
The 4-th of March.
Form 2-A AL”Osnova” of Vyshneve
Open lesson Daily routine, Unit 6
Procedure:
Good morning my dear friends! How are you today?
Say “HELLO!” to our guests!
How old are you? I`m nine! How are you ? I`m fine!
… very well, sit down! So, tell me please … “What day is it today?” …
How many numbers can you see on the clock? Twelve.
Ask the question about the time! “What time is it?”
And now, please, look at my clock …
- “What time is it?” –“It’s 1, …3,…5,…7,…9,…11 o’clock”.
3) Let`s play and count from 1-12 with our jumping ball (game with a ball).
4) Open your books at page 83, look at this text, let`s read “Morning chant”:
a) follow with your fingers, listen and read with your eyes…
Get up quickly,
Make your bed,
Drink some tea,
Eat an egg,
Wash your face,
Brush your teeth,
Time for school,
Let`s write and read!
b) listen and read with me …
c) let’s repeat and show it! “Get up quickly … ….”
5) Let’s move with Matt! … a video “Daily routine”.
6) I want you to imagine : “Now, it`s 6 o`clock and what are you doing NOW?”
-Now it`s 6 o`clock, I am getting up.
- Now it`s 6 o`clock too, and I am cleaning my teeth .
- Now it`s 7 o`clock, I am eating.
- Now it`s 8 o`clock, I am going to school.
6) Now, we have got a writing task: Children, take your pens and fill in gaps in sentences. You have hot 2- 3 minutes to do this exercise. It`s time to check!
Writing task Fill in. Заповни. |
|
Who want to read sentence 1, …2, …3, …4? Let’s check!
Finaly, we have got a work in groups. You’re the first group and you`re the second. I give you 7 sentences for each group. Put these sentences in the right order. Then we are going to check together. You can start.
Let`s check … You have done this!
I hope that you enjoy our lesson, you are very clever children.
Thank you for this lesson!))
Now, you know what say about your daily routine. Your work is well done!
Stand up!
The lesson is over, see you tomorrow! Good bye!