Вміти цінувати дружбу, бути відданим другом.Формувати вміння правильно приймати потрібне рішення та думати про його наслідки; вчити надавати допомогу товаришам;
підвести до висновку, що доброзичливість та повага – основа добрих стосунків між учнями класу та психічного здоров'я.
Вчитель початкових класів:
Бобик Олена Іванівна
Монастирецький НВК «ЗОШ І-ІІІ ст.-ДНЗ»
Тема: Ти і твої друзі. Вибір друзів. Уміння товаришувати й спілкуватися в класі. Прийняття рішень. Практична робота: моделювання ситуації спілкування дівчаток і хлопчиків.
Мета: навчати учнів оволодівати культурою спілкування з друзями, однокласниками, рідними; формувати вміння правильно приймати потрібне рішення та думати про його наслідки; вчити надавати допомогу товаришам;
підвести до висновку, що доброзичливість та повага – основа добрих стосунків між учнями класу та психічного здоров’я.
Завдання уроку:
Обладнання: мультимедійна дошка або комп’ютер, конверти із розрізаними літерами, малюнки із сюжетами, що зображують позитивні й негативні вчинки персонажів, підручник «Основи здоров’я» для 1 класу (автори Т. Є. Бойченко, О. Я. Савченко)
Хід уроку
І. Організація класу до уроку.
Гра «Карусель»
( Ця технологія найефективніша для залучення всіх учасників до активної роботи з різними партнерами. Учні рахуються на «перший-другий», або «сніжок-мороз».Перші номери, або «сніжок», утворюють внутрішнє коло, що рухається проти часової стрілки. Другі номери або «мороз» утворюють зовнішнє коло, що не рухається. За сигналом учителя всі учасники внутрішнього кола пересуваються на одного партнера і опиняються перед новим партнером. Мета – пройти все коло, виконуючи поставлене завдання.)
Вчитель:
- Пограємо в гру « Що спільного, чим відрізняємось?»
(Учасники внутрішнього кола шукають спільні ознаки, тобто чим вони схожі із своїм співбесідником, а учасники зовнішнього кола визначають, чим вони відрізняються.)
По закінченню гри вчитель запитує:
Можливі відповіді:
ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку.
Вчитель:
Не випадково ми вибрали на початок уроку саме цю гру, тому що сьогодні ми визначимо, що ж означає «дружити», що можна робити разом із друзями, як правильно спілкуватися, як приймати правильне рішення і тому тема нашого уроку: « Ти і твої друзі».( слайд № 1)
ІІ. Повторення правил роботи .
- Давайте пригадаємо правила роботи на уроці:
( Вчитель показує малюнок, учні пригадують відповідне правило)
ІІ. Гра «Мікрофон» Мета цієї гри –стимулювати висловлювання дітей з даної теми, виявити стан обізнаності учнів .
Робота в загальному колі.
(Ця технологія дає змогу кожному учневі у визначеному порядку щось швидко сказати, висловлюючи свою думку)
IV. Надання необхідної інформації.
Робота в парах.
1. Гра « Розсипаночка»
Кожній парі пропонується з розрізаних літер скласти слово.
Дружити – це :
ПІКЛУВАТИСЯ
СПІВЧУВАТИ
ДОПОМАГАТИ
ПІДБАДЬОРУВАТИ
ПРОВІДУВАТИ
ПРОЩАТИ
ТУРБУВАТИСЯ
ГРАТИСЯ
ДІЛИТИСЯ
ПІДТРИМУВАТИ
РАДІТИ
НЕ СВАРИТИСЯ
НЕ БИТИСЯ
НЕ ОБМАНЮВАТИ
Після кожної відповіді на мультимедійній дошці з’являється утворене слово.
( слайд № 2)
2. Колективна робота з підручником. – с. 48.
Вчитель:
Друг – це той, хто любить тебе. Це може бути хлопчик чи дівчинка. Інколи ти не знаєш, хто твої друзі.
Вони поруч з тобою, але ти проходиш повз них, і не помічаєш, що вони люблять тебе кожен по своєму. І тобі сумно, що в тебе немає друзів.
Зупинися тоді. Не бігай, не метушись, а йди поволі й пильнуй, щоб угледіти друга, який усміхається до тебе.
Розгляньте малюнки.
Отже,
З друзями добре:
Після кожної відповіді на мультимедійній дошці з’являється даний вислів.
( слайд № 3)
3. Парна робота з підручником. – с. 49.
Поспілкуйтесь в парі. Подумайте. Виберіть правильне рішення.
Рішення – це те, що ти вирішив зробити після обмірковування ситуації,
з якої потрібно знайти вихід.
V. Інтерактивна вправа №1
( Метою є практичне засвоєння навчального матеріалу, досягнення поставлених цілей уроку.)
1. Інструктування.
- Зараз ми об’єднаємось в групи. Кожна група отримає предмет. Не обмірковуючи, швидко скажіть: «Що можна з нього зробити?»
2. Виконання завдання №1в групі. Презентація результатів.
Групи отримують аркуш паперу.
Доповідачі повідомляють, що з нього можна виготовити.
Можливі варіанти відповідей:
Завдання:
- А яке рішення було б обдуманим? ( Виготовлення кораблика, літака, квітки тощо згинанням паперу)
Висновок:
На мультимедійній дошці з’являються послідовні кроки прийняття рішень: ( слайд №4)
Приймаючи рішення:
VI. Інтерактивна вправа №2.
1. Інструктування.
- Зараз ми об’єднаємось в групи та визначимо ролі. Кожна група отримає завдання на аркуші паперу. На ньому 8 різних ситуацій. Обміркуйте та в пустих клітинках визначте тільки гарні вчинки друзів.
2. Об’єднання учнів у групи та розподіл ролей.
Секундант - стежить за часом, за вчителем, заохочує групу до роботи.
Доповідач – чітко висловлює думку групи, доповідає про результати роботи групи.
Спікер – ознайомлює членів групи з завданням, пропонує кожному почергово висловити свою думку.
Секретар – виконує письмові завдання.
3. Виконання завдання в групі №2. Прийняття рішень. Розвиток навичок спілкування, товаришування. Презентація результатів.
Від прийнятих вами рішень залежать ваші вчинки, а від них і стосунки з друзями.
Вчинки бувають гарні і погані, відповідальні і безвідповідальні.
Саме через різні вчинки одні мають багато друзів, а в декого їх зовсім мало.
VII. Узагальнення й систематизація набутих учнями знань.
( На фото діти під час уроків, ранків, спортивних змагань, занять лялькового гуртка)
2. Бесіда з учнями.
- Чи можна сказати, що наш клас – дружний?
- Так.
- Які вчинки доводять, що це так?
Можливі відповіді дітей:
- Разом проводимо свята.
- Разом вітаємо іменинників.
- Допомагаємо один одному одягатися швидко.
- Допомагаємо у навчанні.
- Разом граємося та відпочиваємо.
Все це хороші вчинки.
3.Фізкультхвилинка.
4. Читання підготовленою дитиною оповідання
« Як я сам себе скривдив»
А зараз послухайте уважно оповідання і дайте відповіді на питання після тексту.
ЯК Я САМ СЕБЕ СКРИВДИВ
Мама попросила мене сходити до магазину по хліб.
Сестра попросила мене винести сміття.
Мій друг Мишко попросив мене допомогти йому розв’язати задачу.
начебто в мене були свої справи. Але своїх справ у мене не було, і я став нудьгувати. Мені захотілося зробити що-небудь для мами, сестри і друга Мишка. Але вони сказали, що в них - свої справи. І пішли від мене. Я залишився один. Тоді я пішов на вулицю і став гратися із собакою Найдою.
А Найда втекла від мене. Я побіг за нею, перечепився й упав у бруд.
Я заплакав і пішов до дому.
Я ревів щосили.
- Хто покарав вашого сина ?- запитала сусідка мою маму.
- Він сам покарав себе, - відповіла мама.
Запитання:
Про яке покарання сказала мама?
Як покарав себе хлопчик?
Чому хлопчик залишився один?
Чому всі пішли від хлопчика?
Висновок:
5.Гра « Вибери правильне твердження»
Дітям пропонуються різні твердження про дружбу.
Якщо діти згодні із почутим, вони плескають в долоні.
Дружба залежить від довіри. ( +)
Дружба залежить від одягу.
Дружба залежить від характеру.
Дружба залежить від вихованості.(+)
Дружба залежить від уміння тримати слово.(+)
Дружба залежить від зачіски.
VIII. Підсумок уроку.
Дружбу дружбою шукають.
Пам’ятайте:
З гарним товаришем легше в біді, веселіше в радощах.
Будьте завжди ввічливими з товаришем, допомагайте йому, завжди діліться з ним усім необхідним, виручайте, коли це потрібно.
На партах у кожної дитини аркуш з зображенням « Пухнастиків» із різним настроєм.
Діти стають в коло.
« 1 – Д - це просто КЛАС! І це сказано про НАС!»
1