Урок "Ти і твої друзі. Вибір друзів. Уміння товаришувати й спілкуватися в класі. Прийняття рішень. Практична робота: моделювання ситуації спілкування дівчаток і хлопчиків.

Про матеріал

Вміти цінувати дружбу, бути відданим другом.Формувати вміння правильно приймати потрібне рішення та думати про його наслідки; вчити надавати допомогу товаришам;

підвести до висновку, що доброзичливість та повага – основа добрих стосунків між учнями класу та психічного здоров'я.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

                                                                            Вчитель початкових класів:

                                                                Бобик Олена Іванівна

 

 

 

                     Монастирецький НВК «ЗОШ І-ІІІ ст.-ДНЗ»

 

 

Тема: Ти і твої друзі. Вибір друзів. Уміння товаришувати й спілкуватися в класі. Прийняття рішень. Практична робота: моделювання ситуації спілкування дівчаток і хлопчиків.

Мета: навчати учнів оволодівати культурою спілкування з друзями, однокласниками, рідними; формувати вміння правильно приймати потрібне рішення та думати про його наслідки; вчити надавати допомогу товаришам;

підвести до висновку, що доброзичливість та повага – основа добрих стосунків між учнями класу та психічного здоровя.

Завдання уроку:

  • Визначити, що означає «дружити»?
  • Що можна робити з друзями?
  • Показати зв'язок вчинків і рішень.
  • Пояснити кроки прийняття рішень.
  • Вчити культурно спілкуватися в класі.

Обладнання: мультимедійна дошка або комп’ютер, конверти із розрізаними літерами, малюнки із сюжетами, що зображують позитивні й негативні вчинки персонажів, підручник «Основи здоров’я» для 1 класу (автори Т. Є. Бойченко, О. Я. Савченко)

 

Хід уроку

І. Організація класу до уроку.

 Гра «Карусель»

( Ця технологія найефективніша для залучення всіх учасників до активної роботи з різними партнерами. Учні рахуються на «перший-другий», або «сніжок-мороз».Перші номери, або «сніжок», утворюють внутрішнє коло, що рухається проти часової стрілки. Другі номери або «мороз» утворюють зовнішнє коло, що не рухається. За сигналом учителя всі учасники внутрішнього кола пересуваються на одного партнера і опиняються перед новим партнером. Мета – пройти все коло, виконуючи поставлене завдання.)

Вчитель:

  • Утворіть пари.
  • Який у вас настрій? Зобразіть його на обличчі. Посміхніться до себе, посміхніться до мене, поділіться гарним настроєм з товаришем.
  • Я дуже хотіла б, щоб такий настрій у нас усіх був до кінця уроку.

-     Пограємо в гру « Що спільного, чим відрізняємось?»

(Учасники внутрішнього кола шукають спільні ознаки, тобто чим вони схожі із своїм співбесідником, а учасники зовнішнього кола визначають, чим вони відрізняються.)

  По закінченню гри вчитель запитує:

  • Діти, а що дає нам ця гра?

Можливі відповіді:

  • вміння спілкуватися;
  • краще взнати один одного;
  • знати, чим ми схожі і чим відрізняємося;
  • краще подружитися.

ІІІ. Повідомлення теми  та мети уроку.

Вчитель:

 Не випадково ми вибрали на початок уроку саме цю гру, тому що сьогодні ми визначимо, що ж означає «дружити», що можна робити разом із друзями, як правильно спілкуватися, як приймати правильне рішення і тому тема нашого уроку: « Ти і твої друзі».( слайд № 1)

     ІІ. Повторення правил роботи .

 - Давайте пригадаємо правила роботи на уроці:

( Вчитель показує малюнок, учні пригадують відповідне правило)

  • Відповідати швидко, вчасно.
  • Уважно слухати того, хто говорить. Коли один говорить, решта – мовчать.
  • Ставитися до інших так, як ти хочеш , щоб ставилися до тебе.
  • Не критикувати однокласника, щоб він не казав на занятті. Кожен має право на власну думку, правильна вона чи хибна.
  • Правило піднятої руки. Якщо вчитель підняв руку – всім потрібно заспокоїтись. Повна тиша.

ІІ. Гра «Мікрофон» Мета цієї гри –стимулювати висловлювання дітей з даної теми, виявити стан обізнаності учнів .

        Робота в загальному колі.

 (Ця технологія дає змогу кожному учневі у визначеному порядку щось швидко сказати, висловлюючи свою думку)

  • Чи є у тебе друзі?
  • Кого ти вважаєш своїм найкращим другом?
  • Кращий друг – це той, хто---------------.
  • Я переживаю, коли мій друг---------------.
  • Я радію, коли мій друг -----------------.
  • Мені приємно, коли мій друг -------------------.
  • Мені не приємно, коли мій друг ------------.
  • Мені хотілося , щоб мій друг ---------------.
  • Коли я виросту, я хочу , щоб мій друг --------------.
  • Коли я виросту, я не хочу, щоб мій друг ----------.

 

IV. Надання необхідної інформації.

Робота в парах.

1. Гра « Розсипаночка»

  • Щоб краще дізнатись, що означає «дружити» давайте в парі пограємо у  гру «Розсипаночку»

Кожній парі пропонується з розрізаних літер скласти слово.

Дружити – це :

ПІКЛУВАТИСЯ

СПІВЧУВАТИ

ДОПОМАГАТИ

ПІДБАДЬОРУВАТИ

ПРОВІДУВАТИ

ПРОЩАТИ

ТУРБУВАТИСЯ

ГРАТИСЯ

ДІЛИТИСЯ

ПІДТРИМУВАТИ

РАДІТИ

НЕ  СВАРИТИСЯ

НЕ БИТИСЯ

НЕ ОБМАНЮВАТИ

Після кожної відповіді на мультимедійній дошці з’являється утворене слово.

( слайд № 2)

2. Колективна робота з підручником. – с. 48.

Вчитель:

Друг – це той, хто любить тебе. Це може бути хлопчик чи дівчинка. Інколи ти не знаєш, хто твої друзі.

Вони поруч з тобою, але ти проходиш повз них, і не помічаєш, що вони люблять тебе кожен по своєму. І тобі сумно, що в тебе немає друзів.

Зупинися тоді. Не бігай, не метушись, а йди поволі й пильнуй, щоб угледіти друга, який усміхається до тебе.

Розгляньте малюнки.

  • Про що спілкуються діти на кожному малюнку?
  • Що друзі роблять разом?

Отже,

 З друзями добре:

  • разом вчитися;
  • разом гратися;
  • працювати;
  • спілкуватися.

Після кожної відповіді на мультимедійній дошці з’являється даний вислів.

( слайд № 3)

 3.  Парна робота з підручником. – с. 49.

  • Розгляньте малюнки. Чи правильно чинять діти?

Поспілкуйтесь в парі. Подумайте. Виберіть правильне рішення.

Рішення – це те, що ти вирішив зробити після обмірковування ситуації,

з якої потрібно знайти вихід.

 V. Інтерактивна вправа №1

 ( Метою є практичне засвоєння навчального матеріалу, досягнення поставлених цілей уроку.)

1. Інструктування.

 - Зараз ми об’єднаємось в групи. Кожна група отримає предмет. Не обмірковуючи, швидко скажіть: «Що можна з нього зробити?»

2. Виконання завдання  №1в групі. Презентація результатів.

 Групи отримують аркуш паперу.

Доповідачі повідомляють, що з нього можна виготовити.

Можливі варіанти відповідей:

  • аплікацію,
  • витинанку,
  • конверт,
  • коробочку тощо.

Завдання:

  • Зробіть те, що ви запропонували.
  • Немає клею, ножиць.
  • Чи правильним є необдумане рішення, яке спало на думку?
  • Ні.

-   А яке рішення було б обдуманим? ( Виготовлення кораблика, літака, квітки тощо згинанням паперу)

Висновок:

  • Потрібно перед тим, як щось зробити чи сказати – подумати та прийняти потрібне рішення.
  • Кожному доводиться приймати багато рішень, думати, як вчинити. Одні рішення бувають простими, на них не витрачається багато зусиль і часу. Інші – складні, що потребують уміння думати.
  • Які рішення вам доводилось приймати?
  • Як ви їх приймали? Швидко чи обмірковуючи?

На мультимедійній дошці зявляються послідовні кроки прийняття рішень: ( слайд №4)

Приймаючи рішення:

  • зупинися;
  • подумай;
  • вибери .

VI. Інтерактивна вправа №2.

1. Інструктування.

 - Зараз ми об’єднаємось в групи та визначимо ролі. Кожна група отримає завдання на аркуші паперу. На ньому 8 різних ситуацій. Обміркуйте та в пустих клітинках визначте тільки гарні вчинки друзів.

2. Обєднання учнів у групи та розподіл ролей.

Секундант -  стежить за часом, за вчителем, заохочує групу до роботи.

Доповідач – чітко висловлює думку групи, доповідає про результати роботи групи.

Спікер – ознайомлює членів групи з завданням, пропонує кожному почергово висловити свою думку.

Секретар – виконує письмові завдання.

3. Виконання завдання в групі №2. Прийняття рішень. Розвиток навичок спілкування, товаришування. Презентація результатів.

Від прийнятих вами рішень залежать ваші вчинки, а від них і стосунки з друзями.

Вчинки бувають гарні і погані, відповідальні і безвідповідальні.

Саме через різні вчинки одні мають багато друзів, а в декого їх зовсім мало.

VII. Узагальнення й систематизація набутих учнями знань.

  1. Перегляд слайд –шоу «1 – Д – це просто КЛАС! »

( На фото діти під час уроків, ранків, спортивних змагань, занять лялькового гуртка)

2. Бесіда з учнями.

- Чи можна сказати, що наш клас – дружний?

- Так.

- Які вчинки доводять, що це так?

Можливі відповіді дітей:

- Разом проводимо свята.

- Разом вітаємо іменинників.

- Допомагаємо один одному одягатися швидко.

- Допомагаємо у навчанні.

- Разом граємося та відпочиваємо.

Все це хороші вчинки.

 

3.Фізкультхвилинка.

4. Читання підготовленою дитиною оповідання

« Як я сам себе скривдив»

А зараз послухайте уважно оповідання і дайте відповіді на питання після тексту.

ЯК Я САМ СЕБЕ СКРИВДИВ

 Мама попросила мене сходити до магазину по хліб.

  • У мене є свої справи,- відповів я.

Сестра попросила мене винести сміття.

  • У мене є свої справи,- відповів я.

Мій друг Мишко попросив мене допомогти йому розв’язати задачу.

  • У мене є свої справи,- відповів я. І став важко ходити туди-сюди,

начебто в мене були свої справи. Але своїх справ у мене не було, і я став нудьгувати. Мені захотілося зробити що-небудь для мами, сестри і друга Мишка. Але вони сказали, що в них - свої справи. І пішли від мене. Я залишився один. Тоді я пішов на вулицю і став гратися із собакою Найдою.

А Найда втекла від мене. Я побіг за нею, перечепився й упав у бруд.

Я заплакав і пішов до дому.

 Я ревів щосили.

 - Хто покарав вашого сина ?- запитала сусідка мою маму.

- Він сам покарав себе, - відповіла мама.

 

Запитання:

Про яке покарання сказала мама?

Як покарав себе хлопчик?

Чому хлопчик залишився один?

Чому всі пішли від хлопчика?

Висновок:

  1. Той, хто цінує і поважає оточуючих, ніколи не стане їх кривдити.
  2. Завжди потрібно думати про наслідки своїх вчинків.
  3. «Хто друга в біді залишає, той сам у біду потрапляє.»

 

5.Гра « Вибери правильне твердження»

Дітям пропонуються різні твердження про дружбу.

Якщо діти згодні із почутим, вони плескають в долоні.

Дружба залежить від довіри. ( +)

Дружба залежить від одягу.

Дружба залежить від характеру.

Дружба залежить від вихованості.(+)

Дружба залежить від уміння тримати слово.(+)

Дружба залежить від зачіски.

VIII. Підсумок уроку.

  1. Робота над змістом прислів’я. Узагальнююча бесіда.
  • Прочитайте уважно  прислів’я .

Дружбу дружбою шукають.

  • Як ви розумієте його зміст?
  • Що добре робити разом  з друзями?
  • Чи залежить дружба від прийнятих вами рішень та вчинків?

Пам’ятайте:

З гарним товаришем легше в біді, веселіше в радощах.

Будьте завжди ввічливими з товаришем, допомагайте йому, завжди діліться з ним усім необхідним, виручайте, коли це потрібно.

  1. Оцінка уроку.

На партах у кожної дитини аркуш з зображенням « Пухнастиків» із різним настроєм.

  • Розфарбуйте  того «Пухнастика», у якого такий самий настрій, як у тебе.

Діти стають в коло.

  • Дякуємо усім нам за урок.
  • Давайте ще раз скажемо девіз нашого класу:

« 1 – Д - це просто КЛАС! І це сказано про НАС

1

 

doc
Додано
14 листопада 2018
Переглядів
1957
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку