Українська мова 3 клас
Конспект уроку
Тема. Розрізнення префіксів і службових слів. Написання службових слів з іншими словами.
Мета. Вчити розрізняти співзвучні префікси і прийменники на слух і на письмі, правильно їх писати, поєднувати за допомогою прийменників слова у реченнях; розширювати словниковий запас; формувати уміння аналізувати та узагальнювати; формувати в дітей почуття гордості за військових; виховати почуття патріотизму.
І. Організація учнів для роботи. СЛАЙД 1
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів, повідомлення теми та мети уроку.
Підберіть синонім до слів: СЛАЙД 12
Мужність – відвага,
воїн – солдат, військовий,
збройні сили – армія.
Підберіть антоніми до слів: СЛАЙД 13
Війна – мир,
поразка – перемога.
Підберіть споріднені слова до слова: СЛАЙД 14
ПЕРЕМОГА.
Збройні сили (армія, солдат, захист, …)
ІⅤ. Сприймання й усвідомлення учнями нового навчального матеріалу:
1. Спостереження й аналіз мовних явищ під керівництвом учителя.
Розвідник заховався за дерево.
Розвідник заховався за високе дерево.
Префікс |
Службове слово |
1. Частина слова. |
1. Окреме слово. |
2. Пишемо разом. |
2. Пишемо окремо. |
3. Служить для утворення нових слів. |
3. Служить для зв’язку слів у реченні. |
4. Не можна вставити слово між префіксом і коренем. |
4. Можна вставити слово між прийменником і словом. |
Моряки відпливли далеко від берега.
Танк з’їхав з гори.
Військовий надів каску на голову.
Човен (на)скочив (на)мілину.
Сапер (за)йшов (за)товаришем.
Десантники (до)бігли (до)берега.
Бронежилет (за)чепився (за)гілку.
Солдат (за)плакав (від)радості.
Добігдомашини,
долетівдоаеродрому,
дійшовдоказарми.
Доведіть, що без збройних сил не може існувати країна (колективне складання тексту).
Ⅴ. Завдання додому: пояснення домашнього завдання і способу його виконання.
ⅤІ. Підсумок уроку.
Перегляд відео. (Світлана Тарабарова «Повертайся живим» ) СЛАЙД 16