Урок "Розрізнення префіксів і службових слів"

Про матеріал
Конспект уроку української мови в 3 класі "Розрізнення префіксів і службових слів. Написання службових слів з іншими словами" приурочений до Дня Збройних сил України.
Перегляд файлу

Українська мова                                                                                                     3 клас

Конспект уроку

Тема. Розрізнення префіксів і службових слів. Написання службових слів з іншими словами.

Мета. Вчити розрізняти співзвучні префікси і прийменники на слух і на письмі, правильно їх писати, поєднувати за допомогою прийменників слова у реченнях; розширювати словниковий запас; формувати  уміння аналізувати та узагальнювати; формувати в дітей почуття гордості за військових; виховати почуття патріотизму.

І. Організація учнів для роботи.                                                                         СЛАЙД 1

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

  1. Мозковий штурм.
    • Що таке закінчення слова?
    • Як визначити закінчення?
    • Для чого служать закінчення?
    • Що таке основа слова?
    • Яка частина слова обов’язково є в основі?
    • Які слова називаються спільнокореневими?
    • Що таке префікс?
    • Для чого служить префікс?
    • Які слова називають службовими?
    • Для чого служать службові слова?

 

    ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів, повідомлення теми та мети уроку.

  1. Бесіда
  • Яке сьогодні свято в Україні? (День Збройних сил України)     СЛАЙД 2
  • Навіщо країні потрібні збройні сили?
  • Люди яких професій служать у збройних силах?                            СЛАЙД 3-11
  1. Словникова робота.

Підберіть синонім до слів:                                                                                                СЛАЙД 12

Мужність – відвага,

воїн – солдат, військовий,

збройні сили – армія.

Підберіть антоніми до слів:                                                                   СЛАЙД 13

Війна – мир,

поразка – перемога.

Підберіть споріднені слова до слова:                                                    СЛАЙД 14

ПЕРЕМОГА.

  1. Складання асоціативного куща.

Збройні сили (армія, солдат, захист, …)

  1. Оголошення теми уроку.

 

   ІⅤ. Сприймання й усвідомлення учнями нового навчального матеріалу:

1. Спостереження й аналіз мовних явищ під керівництвом учителя.

Розвідник заховався за дерево.

Розвідник заховався за високе дерево.

  • Чим відрізняються речення?
  • Після якого слова стоїть слово ВИСОКЕ? (службового)
  • Чи можна вставити інше слово між ЗА_ХОВАВСЯ?
  • В слові ЗАХОВАВСЯ,  ЗА - це що? (префікс)
  1. Висновки, формулювання правила учнями (складання таблиці з окремих висловлювань.

Префікс

Службове слово

1. Частина слова.

1. Окреме слово.

2. Пишемо разом.

2. Пишемо окремо.

3. Служить для утворення нових слів.

3. Служить для зв’язку слів у реченні.

4. Не можна вставити слово між префіксом і коренем.

4. Можна вставити слово між прийменником і словом.

 

  1. Робота з підручником. Правило ст. 55.
  2. Осмислення нових знань у процесі практичної діяльності:
    • Формування вмінь користуватися знаннями (новим правилом) у процесі виконання різноманітних вправ під керівництвом вчителя. (фронтальна робота).

Моряки відпливли далеко від берега.

Танк з’їхав з гори.

Військовий надів каску на голову.

 

  • Парна робота  (на картках)

Човен (на)скочив (на)мілину.

Сапер (за)йшов (за)товаришем.

Десантники (до)бігли (до)берега.

Бронежилет (за)чепився (за)гілку.

Солдат (за)плакав (від)радості.

  • Самоперевірка                                                                               СЛАЙД 15

 

  • Самостійна робота. Роз’єднати словосполучення.

Добігдомашини,

долетівдоаеродрому,

дійшовдоказарми.

  • Розвиток зв’язного мовлення.

Доведіть, що без збройних сил не може існувати країна (колективне складання тексту).

Ⅴ. Завдання додому: пояснення домашнього завдання і способу його виконання.

ⅤІ. Підсумок уроку.

  • Чому ми вчилися на уроці?
  • Кому було легко виконувати самостійну роботу? (Самооцінювання роботи на уроці)
  • Кому ми повинні бути вдячними за те, що можемо спокійно вчитися і жити?
  • Дякуємо всім, хто оберігає наш спокій.

Перегляд відео. (Світлана Тарабарова «Повертайся живим» )               СЛАЙД 16

 

 

docx
Додав(-ла)
Швігель Тетяна
Додано
2 грудня 2021
Переглядів
1165
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку