Уроки української мови вчать дітей любити, розуміти мову. Уроки мови розвивають творчу уяву, саме на цих уроках можна легко навчити дітей працювати в парах і групах.
Тема : Звук [з] . Позначення його буквою « з» ( « зе»). Що таке справжня зима ?
Мета Навчити дітей писати рядкову букву “з”, з’єднувати її з іншими буквами у словах. Закріплювати вміння проводити звуковий аналіз слів, вдосконалювати вимову, закріплювати вміння поділяти слова на склади, ставити наголос. Розвивати творчі здібності дітей. Збагачувати словниковий запас, мовлення дітей. Виховувати любов до природи, охайність у роботі.
Хід уроку:
І. Організаційний момент. Привітання.
Пролунав дзвінок -
Починаємо урок.
Працюватимем старанно,
Щоб почути у кінці,
Що у нашім першім класі
Діти - просто молодці.
ІІ. Мовна розминка.
2. Про що говориться? Який звук найчастіше повторюється у вірші?
- Давайте поділимо слова на склади. Послідовно назвіть звуки у слові “зима”. Зобразимо звукову модель. Чи однаково слова вимовляються перший звук. Отже, ми вчимо букву “зе”.
3. Повторення вивченого на уроці читання висловлювання
— Буква «зе» на письмі може позначати два приголосних звуки: твердий [з] і м’який [з’].
III. Повідомлення теми та завдань уроку
— На цьому уроці письма ви навчитесь писати маленьку літеру з («зе»), а також склади і слова з нею.
IV. Вивчення нового матеріалу
1. Демонстрування та порівняння друкованої літери з відповідною їй писаною, з раніше вивченими літерами
2. Повторення правил сидіння за партою, вимог щодо того, як тримати ручку і розміщувати зошит під час письма
• Правила сидіння за партою
• Розміщення зошита на парті
• Як тримати ручку під час письма
3. Показ і пояснення вчителем написання букви на дошці
Алгоритм написання маленької букви з («зе»)
Пальчикова гімнастика
4. «Письмо» в повітрі
5. Письмо рядка букви самостійно
6. Письмо слів (звертається увага на з’єднання букви з іншими буквами)
7. Письмо речень
Фізкультхвилинка. ( Енергізатор)
Зимонька до нас прийшла,
Сніг пухкий нам принесла.
І летять, летять сніжинки
На дерева, на стежинки.
По сніжку, як по перині,
Покачаємось на спині.
У заметах сніг лежить,
Під ногами він скрипить.
Щоб сніжну гірку збудувати.
Треба спинку прогинати.
А тепер всі на санчатах
В ліс поїдем до зайчаток.
Зайченята дружно грають,
Під ялинкою стрибають.
А лисичка виглядає,
Зараз зайчика впіймає.
Доки звірі наші грали,
Руки в нас позамерзали. —
Погріємо?
А тепер на лижі стали
додому всі помчали.
V.Розвиток зв’зного мовлення.
1. - Зайчику цікаво дізнатися , що визнаєте про зиму. А яку зиму називають «справжньою»?
Назвіть ознаки зими.
2.“Віконце для допитливих”
Синиця спочатку звалася “зинице”, бо вона виспівує звуки “зинь-зинь”. У неї багато синього пір’ячка, але є і жовте, тому її називають синичкою. Синички корисні. Вони взимку у нас є. Треба їх пдгодовувати.
3.Продовження роботи в зошиті.
а)Написання складів “за, аз, зи, зу”.
б)Написання “зи”, слова “зима”.
4. Робота за картками (спишіть, заповніть пропуски)
_има, _уб, _ірка,_вір,сні_,моро_,_оопарк,пої_д,гро_а,_амок.
5. Чистомовки для розвитку фонематичного слуху.
За – за – за – почалась зима.
Зи – зи – зи – котимось з гори.
Зі –зі –зі – граємось усі.
Зу – зу –зу – не боюсь морозу.
VI. Підсумок уроку
— Яку букву навчилися сьогодні писати?
— Чи важко було писати цю букву?
— Які слова з цією літерою ви писали?