Урок. Розробка уроку з української мови ( навчання грамити) 1 клас

Про матеріал

Уроки української мови вчать дітей любити, розуміти мову. Уроки мови розвивають творчу уяву, саме на цих уроках можна легко навчити дітей працювати в парах і групах.

Перегляд файлу

Тема : Звук [з]   . Позначення його буквою « з» ( « зе»). Що таке справжня зима ?

Мета Навчити дітей писати рядкову букву “з”, з’єднувати її з іншими буквами у словах. Закріплювати вміння проводити звуковий аналіз слів, вдосконалювати вимову, закріплювати вміння поділяти слова на склади, ставити наголос. Розвивати творчі здібності дітей. Збагачувати словниковий запас, мовлення дітей. Виховувати любов до природи, охайність у роботі.

                                                         Хід уроку:

І. Організаційний момент. Привітання.

Пролунав дзвінок -

Починаємо урок.

Працюватимем старанно,

Щоб почути у кінці,

Що у нашім першім класі

Діти - просто молодці.

 

ІІ. Мовна розминка.

1.Виділення звука [з] з вірша.
- Сьогодні до нас завітала тваринка, яка змінює свою шубку взимку Як ви міркуєте , це хто ? ( Зайчик) . Він приніс нам нову писану букву. А яку ви зараз дізнаєтесь. Для початку послухайте вірші:

Зима морозяна надворі,
Замети білі на землі.
Зоріють в небі ясні зорі.
Заснули зайчики малі.

Наталя Забіла

2. Про що говориться? Який звук найчастіше повторюється у вірші?

-  Давайте поділимо слова на склади. Послідовно назвіть звуки у слові “зима”. Зобразимо звукову модель. Чи однаково слова вимовляються перший звук. Отже, ми вчимо букву “зе”.

 

3. Повторення вивченого на уроці читання висловлювання
— Буква «зе» на письмі може позначати два приголосних звуки: твердий [з] і м’який [з’].

 

III. Повідомлення теми та завдань уроку
— На цьому уроці письма ви навчитесь писати маленьку літеру з («зе»), а також склади і слова з нею.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Демонстрування та порівняння друкованої літери з відповідною їй писаною, з раніше вивченими літерами

2. Повторення правил сидіння за партою, вимог щодо того, як тримати ручку і розміщувати зошит під час письма
• Правила сидіння за партою
• Розміщення зошита на парті
• Як тримати ручку під час письма

         3. Показ і пояснення вчителем написання букви на дошці

Алгоритм написання маленької букви з («зе»)

Картинки по запросу написання маленької літери зеПальчикова гімнастика

4. «Письмо» в повітрі

5. Письмо рядка букви самостійно

6. Письмо слів (звертається увага на з’єднання букви з іншими буквами)

7. Письмо речень

Фізкультхвилинка. ( Енергізатор)

Зимонька до нас прийшла,

Сніг пухкий нам принесла.

І летять, летять сніжинки

На дерева, на стежинки.

По сніжку, як по перині,

Покачаємось на спині.

У заметах сніг лежить,

Під ногами він скрипить.

Щоб сніжну гірку збудувати.

Треба спинку прогинати.

А тепер всі на санчатах

В ліс поїдем до зайчаток.

Зайченята дружно грають,

Під ялинкою стрибають.

А лисичка виглядає,

Зараз зайчика впіймає.

Доки звірі наші грали,

Руки в нас позамерзали. —

Погріємо?

А тепер на лижі стали

додому всі помчали.

 

V.Розвиток зв’зного мовлення.

1. - Зайчику цікаво дізнатися , що визнаєте про зиму. А яку зиму називають «справжньою»?

Назвіть ознаки зими.

2.“Віконце для допитливих”

Синиця спочатку звалася “зинице”, бо вона виспівує звуки “зинь-зинь”. У неї багато синього пір’ячка, але є і жовте, тому її називають синичкою. Синички корисні. Вони взимку у нас є. Треба їх пдгодовувати.

3.Продовження роботи в зошиті.

а)Написання складів “за, аз, зи, зу”.

б)Написання “зи”, слова “зима”.

4. Робота за картками (спишіть, заповніть пропуски)
_има, _уб, _ірка,_вір,сні_,моро_,_оопарк,пої_д,гро_а,_амок.

5. Чистомовки для розвитку фонематичного слуху.

За – за – за – почалась зима.

Зи – зи – зи – котимось з гори.

Зі –зі –зі – граємось усі.

Зу – зу –зу – не боюсь  морозу.

VI. Підсумок уроку
— Яку букву навчилися сьогодні писати?
— Чи важко було писати цю букву?
— Які слова з цією літерою ви писали?

docx
Додано
12 липня 2018
Переглядів
1984
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку