Тема. Розширення понять про будову тіла тварин, тіла людини. Відтворення особливостей будови та зовнішнього вигляду тварин та людини під час ліплення. «Кіт та миші»
Мета:
розширювати поняття про пропорції тіл тварин, людей, навчити учнів відтворювати особливості будови та зовнішнього вигляду об'єкта під час ліплення; розвивати дрібну моторику рук, уяву, фантазію; виховувати любов до тварин, охайність під час роботи.
Матеріали та інструменти: пластилін, стеки, дощечка для ліплення, клейонки, серветки для витирання рук
Тип уроку: комбінований урок.
ХІД УРОКУ
1. Організаційний момент
“Я- сонце”
Діти, давайте привітаємося із сонячним промінцями і перетворимося на маленькі сонечка.
«Я- маленьке сонце. Я прокидаюся. Я вмиваюся. Я розчісую свої промінці і піднімаюся вільно і урочисто.
Я-велика Куля. В мене є багато тепла і світла.
Я- велике Сонце. Я дарую своє тепло всім: небу, хмаркам, річці, полям, тваринам, людям. Я посміхаюся від щастя дарувати тепло.»
- Діти, який у вас став настрій?(відповіді дітей.)
Пропоную з таким настроєм провести цей шкільний день і отримати задоволення від власних успіхів.
2. Мотивація навчальної діяльності
2.1.Відгадування загадок.
-Діти, до нас на урок завітали гость. Хто вони, дізнаєтесь, коли відгадаєте загадки.
Бо сметанки хоче.
Що це, діти, за воркотик?
Це пухнастий сірий…(котик).
В норці мешкаю тихенько.
Уночі по хаті – нир,
Я шукаю сало й сир. (Миша)
Ви добре відгадали всі загадки. Кіт та мишка — це гості нашого сьогоднішнього уроку.
3. Актуалізація опорних знань
-Хто з вас любить котів?
-У кого вдома є кіт або кішка?
-Які клички вони мають?
-Як ви за ними доглядаете?
-Який у них характер?
-Що вони полюбляють?
-Як виглядають ваші домашні улюбленці?
-Може, у когось живе вдома маленька мишка?
5.Повідомлення теми і мети уроку
6. Викладання нового навчального матеріалу
6.1.Бесіда
-Які ви знаєте мультфільми про котів і мишей? («Том і Джеррі», «Рятівники», «Рататуй», «Кішка, яка гуляла сама по собі», «Кіт у чоботях» тощо).
-Які ви читали казочки , де головними героями є кіт і миша?
6.2.Перегляд мультфільма «Том і Джері» серія «Маленька школа»
(посилання з Ютуба https://www.youtube.com/watch?v=eAB2dv4fI_Y)
6.3.Фізкультхвилинка під пісню «КІТ І МИШКА»
(посилання з Ютуба https://www.youtube.com/watch?v=AWBz-3hLzRo)
та перегляд фото дітей зі своїми улюбленцями.
6.4. Інструктаж
-Ми спробуємо зробити так, щоб кішка з мишкою подружилися. Ми їх зліпимо. Вони знаходитимуться поряд на наших дощечках для ліплення і потоваришують.
-Спочатку необхідно визначити розміри наших фігурок. Кішка у нас буде більшою за мишку. І у кішки, і у мишки є голова, тулуб, лапки, хвіст, вушка. Але подивіться, як вони відрізняються за розмірами та кольором. Тому будьте дуже уважними під час роботи.
Перед початком роботи добре розімніть пластилін у долонях, щоб він став м’яким та еластичним. Не розкидайте шматки пластиліну, щоб не забруднитися самим та не насмітити у класі.
Сформуйте кульки пластиліну, з яких ви ліпитимете частини тіл кішки й мишки. Пам’ятайте: тулуб кішки більший за тулуб мишки. Так само вушка, лапки, голівки й хвости кішки та мишки різнитимуться за формою та розміром.
6.5. Самостійна практична діяльність учнів. Ліплення фігурок кішки та мишки
6.6.Виставка дитячих робіт
7. Підбиття підсумків уроку
-Кого ви сьогодні ліпили?
-Чи потоваришували ваші кішки та мишки?
8. Проголошення уроку завершеним.