Урок-розслідування «Як математика допомагає відрізняти фейки».

Про матеріал

Онлайн-урок застосування знань умінь та навичок. Цей урок відноситься до нестандартних уроків. Цікаво і сучно для учнів початкової школи.

Перегляд файлу

Урок № 84

Тема: Урок-розслідування «Як математика допомагає відрізняти фейки».

Мета: навчити застосовувати знання, навички та вміння в життєвих умовах; сприяти підготовці учнів до життя, посиленню уваги на інформацію, її значення, з допомогою математичних дій відрізняти правду та фейк; формувати в учнів навички  працелюбності, самостійності та творчої активності у рішенні різноманітних завдань ; виховувати свідому особистість.

Обладнання: мультимедійна-презентація.

Тип уроку: онлайн-урок застосування знань умінь та навичок.

Хід уроку:

І. Організація класу.

1) Повторення правил онлайн-уроку;

2) Психологічне налаштування дітей на урок. Вправа «Формула успіху»

- Нам потрібно скласти формулу успіху із трьох слів, які означитимуть наші цілі на цьому уроці.

Яке слово на першому місці?

ІІ. Актуалізація опорних знань умінь та навичок.

Вправа «Дешифрувальник»

-         Діти, матеріали до сьогоднішнього уроку я надійно сховала до сейфу, але мала багато клопотів і забула пароль. Він складається із 4 цифр. Ці цифри можна знайти, якщо ви допоможете розв’язати мені усні вирази.

  1.     3600:36+900+999=1
  2.     8*2000-16000+9=9
  3.     50*50:50-50=0
  4.     10000+10000-19999=1

Ми відкрили сейф. Дякую Вас!

Тут на листочку одне слово «Фейк»

ІІІ. Повідомлення теми, мети і завдань уроку.

-         Як ви думаєте, що таке фейк?

Слово фейк сьогодні звучить з екранів телевізора, з текстів засобів масової інформації ( газети, журнали пости в соціальних мережах), але немає його чіткого визначення і типології. Часто фейком називають неправдиву, недостовірну інформацію, неперевірені факти. Отже фейк –це підробка, що спеціально розповсюджують для обману аудиторії. Це можуть бути фотографії, які зроблені у фото шопі, вигадані новини, некоректні відеоролики.

ІV. Мотивація навчальної діяльності.

-         Наша мета з вами сьогодні навчитися відрізняти фейки, знаходити з поміж них правду. Ми з вами будемо детективами, які будуть вести власне розслідування.

-         Чи знаєте ви, хто такі детективи? (фахівець з розслідування).

Тож не гаймо часу і починаймо.

VІ. Осмислення змісту і послідовності застосування способів дій.

  1.     Робота у зошиті

-         Пропоную вам записати сьогоднішнє число ( 19 січня) та Класна робота. А каліграфічною хвилинкою сьогодні буде пароль від нашого сейфу. Хто пам’тає який він був? ( 1901)

-         Деякі знавці, вважають, що сума цифр у нашому паролі складає 10. Що ми скажемо на цю інформацію. ( 1+9+0+1= 11). Це фейк.

-         Канал « Бла-бла новини» повідомив, що Бориско із школи № 507 на спортивних змаганнях, підняв гирю масою 32 кг, що дорівнює 1 центнеру. Юні детективи, чи не здається вам, що щось тут не так. Давайте розберемось.

1ц = 100 кг, а гиря важить 32 кг Це фейк.

-         Що вам допомогло зрозуміти, що це фейк?

VІІ. Фізкультурна пауза

 

VІІІ. Сприймання і усвідомлення учнями матеріалу.

-         Телепередача «Новини тваринного світу» повідомила, що  страуси із біосферного заповідника «Асканія-Нова» вирушили до Кривого Рогу. Відстань 240 км вони подолали за 2 год. При цьому середня швидкість страуса до 70 км/год. Це правда чи фейк?

240:2= 120( км/год)

При середній швидкості до 70 км/год страуси не могли подолати цю відстань за 2 год.

Навіть найвидатніший детектив має час на відпочинок. Тож давайте і ми трошки відпочинемо.

ІХ. Самостійне виконання завдань.

Український турист покорив вершину гори Говерла ( 2061 м) за 2 години. Підіймався він із середньою швидкістю 750 м/год. Це правда чи фейк?

750*2 = 1500 м.

Це фейк, бо 1500 м це не вершина Говерли.

Х. Підсумок уроку.

Вправа « Пелюстки квітки»

-         З яким настроєм ми завершуємо урок?

-         Сьогодні на уроці я навчився…

-         Чи сподобалося Вам бути у ролі детективів?

-         Як математика допомагає відрізняти фейки?

-         Я бажаю усім присутнім…

ХІ. Оцінювання роботи учнів на уроці.

ХІІ. Домашнє завдання:

У класрум я вам прикріплю фотографію. Вам потрібно буде дослідити, це правда чи фейк.

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
До підручника
Математика 4 клас (Скворцова С.О., Онопрієнко О.В.)
Додано
26 жовтня 2023
Переглядів
865
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку