Онлайн-урок застосування знань умінь та навичок. Цей урок відноситься до нестандартних уроків. Цікаво і сучно для учнів початкової школи.
Урок № 84
Тема: Урок-розслідування «Як математика допомагає відрізняти фейки».
Мета: навчити застосовувати знання, навички та вміння в життєвих умовах; сприяти підготовці учнів до життя, посиленню уваги на інформацію, її значення, з допомогою математичних дій відрізняти правду та фейк; формувати в учнів навички працелюбності, самостійності та творчої активності у рішенні різноманітних завдань ; виховувати свідому особистість.
Обладнання: мультимедійна-презентація.
Тип уроку: онлайн-урок застосування знань умінь та навичок.
Хід уроку:
І. Організація класу.
1) Повторення правил онлайн-уроку;
2) Психологічне налаштування дітей на урок. Вправа «Формула успіху»
- Нам потрібно скласти формулу успіху із трьох слів, які означитимуть наші цілі на цьому уроці.
Яке слово на першому місці?
ІІ. Актуалізація опорних знань умінь та навичок.
Вправа «Дешифрувальник»
- Діти, матеріали до сьогоднішнього уроку я надійно сховала до сейфу, але мала багато клопотів і забула пароль. Він складається із 4 цифр. Ці цифри можна знайти, якщо ви допоможете розв’язати мені усні вирази.
Ми відкрили сейф. Дякую Вас!
Тут на листочку одне слово «Фейк»
ІІІ. Повідомлення теми, мети і завдань уроку.
- Як ви думаєте, що таке фейк?
Слово фейк сьогодні звучить з екранів телевізора, з текстів засобів масової інформації ( газети, журнали пости в соціальних мережах), але немає його чіткого визначення і типології. Часто фейком називають неправдиву, недостовірну інформацію, неперевірені факти. Отже фейк –це підробка, що спеціально розповсюджують для обману аудиторії. Це можуть бути фотографії, які зроблені у фото шопі, вигадані новини, некоректні відеоролики.
ІV. Мотивація навчальної діяльності.
- Наша мета з вами сьогодні навчитися відрізняти фейки, знаходити з поміж них правду. Ми з вами будемо детективами, які будуть вести власне розслідування.
- Чи знаєте ви, хто такі детективи? (фахівець з розслідування).
Тож не гаймо часу і починаймо.
VІ. Осмислення змісту і послідовності застосування способів дій.
- Пропоную вам записати сьогоднішнє число ( 19 січня) та Класна робота. А каліграфічною хвилинкою сьогодні буде пароль від нашого сейфу. Хто пам’тає який він був? ( 1901)
- Деякі знавці, вважають, що сума цифр у нашому паролі складає 10. Що ми скажемо на цю інформацію. ( 1+9+0+1= 11). Це фейк.
- Канал « Бла-бла новини» повідомив, що Бориско із школи № 507 на спортивних змаганнях, підняв гирю масою 32 кг, що дорівнює 1 центнеру. Юні детективи, чи не здається вам, що щось тут не так. Давайте розберемось.
1ц = 100 кг, а гиря важить 32 кг Це фейк.
- Що вам допомогло зрозуміти, що це фейк?
VІІ. Фізкультурна пауза
VІІІ. Сприймання і усвідомлення учнями матеріалу.
- Телепередача «Новини тваринного світу» повідомила, що страуси із біосферного заповідника «Асканія-Нова» вирушили до Кривого Рогу. Відстань 240 км вони подолали за 2 год. При цьому середня швидкість страуса до 70 км/год. Це правда чи фейк?
240:2= 120( км/год)
При середній швидкості до 70 км/год страуси не могли подолати цю відстань за 2 год.
Навіть найвидатніший детектив має час на відпочинок. Тож давайте і ми трошки відпочинемо.
ІХ. Самостійне виконання завдань.
Український турист покорив вершину гори Говерла ( 2061 м) за 2 години. Підіймався він із середньою швидкістю 750 м/год. Це правда чи фейк?
750*2 = 1500 м.
Це фейк, бо 1500 м це не вершина Говерли.
Х. Підсумок уроку.
Вправа « Пелюстки квітки»
- З яким настроєм ми завершуємо урок?
- Сьогодні на уроці я навчився…
- Чи сподобалося Вам бути у ролі детективів?
- Як математика допомагає відрізняти фейки?
- Я бажаю усім присутнім…
ХІ. Оцінювання роботи учнів на уроці.
ХІІ. Домашнє завдання:
У класрум я вам прикріплю фотографію. Вам потрібно буде дослідити, це правда чи фейк.