Урок "«Розучування скоромовки з опорою на графічне та малюнкове зображення. Складання речень з протиставним сполучником «а».»

Про матеріал
Урок розвитку мовлення з використанням методики ТАН – Содерберг за темою «Розучування скоромовки з опорою на графічне та малюнкове зображення. Складання речень з протиставним сполучником «а».»
Перегляд файлу

Корекційно – розвиткове заняття

за програмою

«Розвиток мовлення з використанням методики ТАН – Содерберг»

 

 

Тема. «Розучування скоромовки з опорою на графічне та малюнкове зображення. Складання речень з протиставним сполучником «а».»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета: вчити учнів на основі малюнкових зображень складати речення з протиставним сполучником «а», вчити розучувати скоромовки з опорою на графічне та малюнкове зображення, збагачувати словниковий запас, розвивати осмислене запам’ятовування та комунікативні навички, формувати вміння висловлювати свою думку, корекція мовленнєвих недоліків та мислення, сприяти вихованню старанності під час роботи на уроці.

Обладнання: презентація, скоромовка, прислів’я, загадки, вірші, паперові чашечки для дихальної гімнастики, малюнок котика, графічні моделі речень.

Тип уроку: розвиток мовлення, корекція знань, умінь та навичок,

Хід уроку

І. Організація класу

Доброго ранку, доброго дня!

Треба вітатись чемно щодня.

Усмішку людям треба давати.

Доброго ранку! – всіх привітати.

ІІ. Нервово-психологічна підготовка

1.Пальчикова гра «Привіт»

«Добрий ранок, добрий день» -

Пальчики сказали.

Ми сьогодні всіх гостей

Зранку привітали.

2.Артикуляційна гімнастика «Смачне варення»

«Щоб варення з губ прибрати,

Треба ротик облизати»

3.Дихальна гімнастика «Гарячий чай»

-Ми «з’їли» варення, а тепер вип’ємо чаю, але він гарячий.

ІІІ. Робота зі скоромовкою.

1.Загадка.

-До на с в гості завітав гість. А який відгадайте із загадки.

Ця тваринка вже від ранку

Нам співає колисанку,

Нявкає, муркоче,

О сметанки хоче.

Що це, діти, за воркотик?

Це пухнастий сірий …котик.

2.Робота над скоромовкою.

-Сьогодні ми познайомимося з жартівливим висловом, який називається скоромовка.

1)Читання скоромовки. Розширення кута зору.

Читання вчителем повільно, разом з учнями.

2) Складання графічної моделі та частин речень скоромовки.

І_____    ______   ___    ___   ______.

І____   _______    __    _______.

3)Читання скоромовки  учнями з опорою на малюнкове зображення (повільно, середньо, швидко, по черзі)

4)Вірш

Скоромовку ми вивчали,

Скоромовку промовляли.

Повторіть тепер її

При потребі у житті.

ІV.Фізкультхвилинка.

Киця прокидається,

Лапками вмивається.

Квітка прокидається

росами вмивається.

Сонце прокидається

Хмаркою вмивається.

Ну а ми з сестричкою

Вмиваємось водичкою.      А. М’ястківський

V.Робота з реченнями з протиставним сполучником «а».

1.Складання речень за малюнками.

Цукор солодкий, а сіль…

Слон великий, а миша…

Дерево високе, а кущ…

Міст широкий , а лінійка…

Жук повзе, а жаба…

Капуста зелена, а помідор … 

2. Робота з прислів’ями.

*Праця годує, а лінь марнує.

*Одним вухом почув, а другим випустив.

*З добрим дружися, а лихих стережися.

*Котові – жарти, а мишці – слізки.

*Наука в ліс не веде, а з лісу виводить.

3.Загадки.

Чорна корова всіх людей поборола, а білий віл всіх людей підвів. (Ніч, день)

Живе     лежить, а помре – біжить. (Сніг)

Що двічі родиться: вперше – гладеньке, а вдруге – пухкеньке. (Птах)

Коли іде, то гомонить, а зупиниться, мовчить. (Годинник)

Золотий пішов, а срібний прийшов. (Сонце, місяць)

4. Скласти вірш.                    

Струмку сказала річка:

Ти вузький, а я …,

Ти …, а я глибока.

Та одне лиш забула ріка,

Що сама починалась з струмка.

В. Данько

VІ. Підсумок уроку

-Пригадайте, яку скоромовку ми вивчили?

-Які речення ми сьогодні складали?

 

 

 

 

 

docx
Додано
13 березня
Переглядів
26
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку