Мета уроку: : повторити теоретичний матеріал з теми, узагальнити , систематизувати і поглибити знання учнів; застосувати математичні знання під час розв'язання тестових та задач професійного спрямування; формувати просторову уяву; розвивати бажання пізнавати нове, прививати інтерес до математики та своєї професії; виховувати почуття відповідальності, вміння швидко і правильно приймати відповідні рішення; старанність у навчанні; розвивати абстрактне та логічне мислення.
Розробка уроку
«Розв'язання задач на знаходження об'ємів геометричних тіл»
З досвіду роботи
вчителя математики
Ярової Віти Вікторівни
2017
Тема: «Розв'язання задач на знаходження об'ємів геометричних тіл»
Мета уроку: : повторити теоретичний матеріал з теми, узагальнити , систематизувати і поглибити знання учнів; застосувати математичні знання під час розв’язання тестових та задач професійного спрямування; формувати просторову уяву; розвивати бажання пізнавати нове, прививати інтерес до математики та своєї професії; виховувати почуття відповідальності, вміння швидко і правильно приймати відповідні рішення; старанність у навчанні; розвивати абстрактне та логічне мислення.
Тип уроку: узагальнення та систематизації знань.
Обладнання: дошка, моделі многогранників та тіл обертання, картки plickers,ноутбук, проектор, смартфони.
Очікувані результати: учні повинні знати і вміти використовувати вивчені формули при розв’язуванні задач.
Міжпредметні зв’язки: спец предмет.
Голова, наповнена уривчастими незв’язними
знаннями, подібна на комору, в якій все в
безладі і де сам господар нічого не знайде.
К.Д. Ушинський
Хід уроку
І Організаційний момент
Доброго дня, пропоную вам самим сформулювали тему сьогоднішнього уроку. Для цього здогадайтеся, про що йде мова: розв’язавши практичну господарську задачу.
При покупці капусти ваги виявилися несправними, і продавець пропонує придбати замість одного качана два меншого розміру. Радіус великого дорівнює 30 см, а менших - по 15 см. Який вигідніше придбати товар?
Що ви візьмете: одну діаметром 30 см або дві діаметром 15 см? Чи погодитеся ви з запропонованими рішенням? Чому?
ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми, мети, завдань уроку
Ми вивчали різні геометричні тіла, визначали площу поверхні та об’єм. Настав час упорядкувати ці знання, поглибити їх і піднятись на вищий щабель пізнання і застосування цих знань на практиці. Ми зосередимо сьогодні свою увагу на чотирьох геометричних формах: призмі, конусі, піраміда, циліндр, куля. Темою нашого уроку є «Об’єми геометричних тіл».
ІІI. Актуалізація опорних знань
Повторення площ многокутників та виконання тесту із використанням сервісу plickers
1. З-поміж наведених виберіть формулу для обчислення об’єму кулі, якщо R її радіус.
А) RH Б) RH В) R Г) RH
цього куба?
А) у 6 разів Б) у 8 разів В) у 9 разів Г) у 27 разів
А) 27 см Б) 36 см В) 216 см Г) 288 см
знаходження об’ємів цих тіл.
Д) V= RH
VІ. Розв’язування задач
Кухар розраховує об'єм посуду, кількість рідини для точного розрахунку кількості порцій. Тому, важливі задачі на знаходження площ і об'ємів.
Розв’язання
=0,25(л)=250()
R =D/2=0,3/2=0,15(м)=15(см)
V= RH=3,14**40=28260()
n=V/=28260/250=113(порцій)
Відповідь: 113 порцій.
Розв’язання
1) (м) −об’єм класної кімнати або об’єм повітря в кімнаті.
2) 180,224 : 6 30,04 30 ( уч.) − можна розмістити у нашому кабінеті математики.
Відповідь: 30 учнів.
Розв’язання
Необхідно виміряти діаметр основи і висоту фужера, знайти його об’єм, помножити об’єм на 16 та розділити на 1000.
Відповідь: 1,5 літра.
VІІ. Підсумок уроку
Сьогодні ми повторили означення, основні елементи геометричних тіл та формули для обчислення об’ємів тіл, застосували ці знання при виконанні тестів та розв’язанні задач з прикладним змістом.
І як підсумок до уроку хочу нагадати вам слова Рене Декарта «Теорія без практики мертва і безплідна, практика без теорії неможлива». Тож розв’яжемо задачу з якої почався наш урок
Об’єм капустини обчислимо за формулою об’єму кулі:
V=R
V=30=27000= 36000(см)
V=210= 2666( см)
Відповідь: одна R=30 см.
Оцінимо роботу окремих учнів, тобто їх рівень навчальних досягнень, озвучую і коментую оцінки учнів, які активно працювали протягом уроку, враховуючи результати тестування, індивідуальну роботу, роботу біля дошки і усні відповіді.
VІІІ. Домашнє завдання
Додаток 1 (презентація до уроку)