Мініпроект «Свідомий вибір мандрівки родиною»
Автори: Кобзарєва Т.Е., Тімофєєва Т.В., Орлянська К.І., Зайцева Е.О.
Команда «Звитяжні»
компетентнісно-зорієнтованого уроку
Тема: Розв’язування компетентнісних задач
Очікувані результати:
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: ПК, програмне забезпечення: Windows 7, Microsoft Office 2007, інструкція з ОП.
Тривалість уроку: 90 хвилин (пара)
Хід уроку
План урока
БЛОК «ВХІД» - МОБІЛІЗУЮЧИЙ ЕТАП УРОКУ
Креативність – це просто створення зв'язків між речами. Коли творчих людей питають, як вони щось зробили, вони відчувають себе трохи винуватими, тому що вони не зробили нічого насправді, а просто помітили. Це стає їм зрозуміло з часом. Вони змогли зв'язати різні шматочки свого досвіду і синтезувати щось нове. Це відбувається тому, що вони пережили й побачили більше, ніж інші, або тому, що вони більше про це думають.
В основі ейнштейнівської креативності лежить здатність цієї людини порушувати правила, перебудовувати свій мозок на нестандартне мислення. Креативність - це інтелект, що вміє пожартувати.
А. Енштейн
Завдання 1: (на визначення компетентнісної задачі).
З якою метою людина планує свою діяльність? У всіх однаково!? А від чого залежить, чому різне?
Завдання 2: (визначити компетентнісний зміст).
Як можна вирішувати проблему, яка виникає у житті людини?
Який алгоритм розв’язування компетентнісної задачі?
Завдання 3: (визначити програми та пристрої для роботи, ІКТ-компетентність).
Який ви обрали підсумковий документ для опрацьованих даних компетентнісних задач, розглянутих на минулому уроці? А чому саме його?
Завдання 4. (призначення та побудова інформаційної моделі, пошук інформаційних матеріалів, подавання результатів - предметна компетентність)
У чому полягає розробка стратегії пошуку інформаційних матеріалів?
Яким чином можна подати результати виконаної роботи?
Завдання 5. (критичне оцінювання обраної інформації). Обізнаність та самовираження у сфері культури – компетентність) На чому ви ґрунтувалися, щоб обрати саме такі матеріали й саме так його викласти.
БЛОК «КОНТРОЛЬ»
Задача «Смайлик» І група.
Задача «Периферійні пристрої» ІІ групи.
Форма виступу за інформаційною карткою:
Зазвичай ми шукаємо інформацію в бібліотеці, а спочатку в енциклопедії. Колись Вікіпедія започаткувала гру Чимборасо. Це гра - подорож по он-лайн енциклопедії Вікіпедія в пошуках цікавих фактів, про які ви (і бажано ніхто з оточуючих) ніколи не чули. Придумав цю просту, але дуже корисну гру англійський поет і письменник Рівз. Він пропонує прості правила гри в цьому відео, де все детально зображується і розповідається. Але наша вітчизняна гра «Подорож у слово» за словниками те ж цікава. А ми з’єднаємо їх, а енциклопедія в нас - світ Інтернету!
Примітка: Оновлений інтерфейс в Google Книгах оголошено було не влітку, але розгортання відбувалося поступово.
Також новий вигляд та кнопки має й Google Play Books.
Рекомендації в Google Play Books запропонують нові історії на основі того, що ви читаєте в Google Книгах. Окрім того пропонуватимуться книги, згадані у відео, які ви дивитесь, в іншому місці програми - у новому розділі "Щотижнева інформація".
У розділі Discover з'являться найважливіші новини, огляди та відео тижня, а інший новий розділ під назвою «Google Play Editorial» привертає увагу читачів до інших оригінальних матеріалів, окрім книг, включаючи інтерв'ю з авторами, есе від авторів, інші книги, уривки з книги рецензентів і критиків.
Можливість поєднувати покупки та утворювати спільноти для читання книг - це велика мета в оновленні Google Книг. Ідея полягає в тому, щоб зробити електронний книжковий додаток не просто простою утилітою для споживання вмісту на мобільному пристрої, а й спосіб підключення людей до ширшої літературної спільноти, ну й, звичайно, потенційно підвищити продаж книг.
Google Books пропонує сьогодні більше 5 мільйонів книг.
Завдання: знайти визначення компетентностей, що ми опановуємо!
Предметна компетентність відповідно до навчальної програми:
Після цього уроку ви навчитесь виділяти у будь-який проблемі, у проекті, у задачі компетентнісні завдання, які ви вже вмієте розв’язувати.
Емоційно-ціннісна складова компетентності:
Після цього уроку ви навчитесь: особисто формулювати компетентнісну задачу, визначати для себе її цінність, оцінювати її розв’язок, з власної позиції висловлювати ставлення до проблеми компетентнісної задачі, визначати загальнолюдські, національні, громадянські цінності в її контексті.
Соціальна:
Загальнокультурна:
Здоров’язберігаюча компетентність:
ІКТ компетентність (компетентність щодо інформаційних і комунікативних технологій):
Отримаєте навички використання джерел інформації, навички раціонально використовувати комп’ютер для пошуку, опрацювання інформації.
ЕТАП ЦІЛЕРЕАЛІЗАЦІЇ
Обов’язкова складова уроку - створення здоров’язбережувальних умов
Мета:
МОДУЛЬ СПОСТЕРЕЖЕННЯ ТА ДІАГНОСТИКИ
Проводить вчитель під час самостійної роботи груп.
Мета:
Формувати групи компетентностей: соціально-трудову, загальнокультурну.
БЛОК «ТЕОРІЯ»
Ви вже знаєте етапи розв’язування компетентнісних задач 3 5-го класу, нагадаємо їх програмне забезпечення, що може бути використано на кожному з них:
Як ви вже знаєте, проектна діяльність учнів полягає в самостійному пошуку та опрацюванні відомостей, потрібних для розв’язування деякої проблемної задачі, підготовці звіту про виконану роботу та захисті результатів пошукової роботи. Особливістю виконання проектів є їх колективний характер. Під час реалізації колективного (групового) проекту й реалізуються ваш досвід, формуються компетентності.
Згадаємо етапи реалізації проектів:
Але важливіше те, що треба поділити надану проблемну задачу на частини, які можна назвати компетентнісними задачами, які можна вирішувати з точки зору різних боків проблеми. Як ми розглядали модель квітки або будови з точок зору різних спеціалістів. Розгляньте проектну діяльність як процес вирішення проблеми за допомогою ІКТ
Розглянемо міні-проект «Розробка дитячої кімнати». Умови: та ж кімната, але вже потребує ремонту, бо діти вже стали учнями старшої ланки. Ідея батьків. А що потрібно вам?
Пропоную закріпити обговорення на завданнях у блоці «Практика», але кому сподобала це завдання можуть продовжити його. Зробити презентацію до своєї обновленої кімнати.
Мета:
Формувати групи компетентностей: соціально-трудову, інформаційну, загальнокультурну, соціально-трудову, уміння вчитися.
БЛОК «ПРАКТИКА»
Інструктаж з ТБ.
Колективна робота за мініпроектами по вибору.
Удосконалення знань і умінь
Задача 1. «Екскурсія по місту»
Ваш клас збирається відвідати учень по обміну з іншого міста. Потрібно провести одноденну екскурсію свого міста. Мета екскурсії - ознайомитися з історичними пам’ятками.
Для зручності виконання завдання вам потрібна супутникова карта Запоріжжя та фотокартки історичних пам'яток міста.
Складіть маршрут вашої екскурсії по місту. До відвіданих міст додайте фотокартки пам’яток.
Результат оформить у вигляді медіапродукта на вибір: публікація, презентація, відео, сайт, блог або інші можливості інтернет-ресурсів.
Задача 2. «Подорож Україною»
Створи презентацію обраного місця подорожі, в якій цікаво обґрунтуй свій вибір. Прокладіть маршрут і визначити відстань від місця проживання до обраного пункту можна за допомогою онлайн-карти. Для здійснення подорожі розрахуй її кошторис в ЕТ Excel для свого класу.
Основні компоненти колективної роботи:
Мета:
Формувати групи компетентностей: соціально-трудову, інформаційну, загальнокультурну, соціально-трудову, уміння вчитися.
БЛОК «КОНТРОЛЬ»
Фізхвилинка.
Очі швидко обертаємо,
Головою не хитаємо.
Вліво раз, два, три, чотири.
Вправо стільки ж повторили.
По колу очі обертаємо
І все навколо розглядаємо.
Раз коло, два і три, чотири.
Щільніше очі ми закрили.
На п’ять і шість їх потримали
І потім знову закружляли.
БЛОК «РЕФЛЕКСІЯ»
Наскільки корисним є вивчений матеріал? Де можна застосувати на практиці?
Підбиття підсумків
Під час нього вчитель висвітлює зміст виконаної роботи, підводить підсумок набутих знань, що повинні бути засвоєні, встановлюється зв'язок між уже вивченим і тим, що може знадобитися учням у майбутньому.
МОДУЛЬ ДОМАШНЬОЇ РОБОТИ
Мета:
Формувати групи компетентностей: інформаційну, уміння вчитися, соціально-трудову.
Кожна дитина має право на сімейний відпочинок.
Умова задачі.
В задачі № 1 учень працює в програмному середовищі табличного процесора, редактора презентацій та публікацій.
Задача 1. Родина із трьох чоловік — батьки та дитина 12 років — планує подорожувати до різних міст України. Потрібно визначити:
Задача 2. Реалізувати подорож та порівняти ваше планування з реальними краєвидами та враженнями, вартістю мандрівки з кошторисом планувань. Зробити звіт з вашої мандрівки з фотоальбомом вражень. Сплануйте цю компетентністню задачу самостійно.
Матеріали на допомогу:
Приклад. Підручник 7 класу Підручник 8 класу Сайт Сайт Довідка за картами Відкривай Україну Вони реалізували свій проект в вигляді посту
МОДУЛЬ УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЇ
Мета:
Формувати групи компетентностей: соціально-трудову, загальнокультурну.
МОДУЛЬ ПСИХОЛОГІЧНОГО СУПРОВОДУ
Проводить вчитель під час самостійної роботи груп.
Мета:
Джерела:
Додатки: