МУРОВАНОКУРИЛОВЕЦЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ САНАТОРНА
ШКОЛА – ІНТЕРНАТ І – ІІІ СТУПЕНІВ
ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ
РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ПРИКЛАДІВ І ЗАДАЧ НА ЗАСТОСУВАННЯ ТАБЛИЦЬ МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ ЧИСЕЛ 2 – 5. СКЛАДАННЯ ЗАДАЧІ ЗА ЇЇ РОЗВ’ЯЗАННЯМ.
проведений в 2 класі
Вчитель: Григорук О.С.
2018 – 2019 Н.Р.
РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ПРИКЛАДІВ І ЗАДАЧ НА ЗАСТОСУВАННЯ ТАБЛИЦЬ МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ ЧИСЕЛ 2 – 5. СКЛАДАННЯ ЗАДАЧІ ЗА ЇЇ РОЗВ’ЯЗАННЯМ
Навчальні цілі: Актуалізувати знання учнів з теми «множення та ділення чисел ; навчати знаходити результат множення чисел 2 – 5 і відповідних випадків ділення зручним для себе способом; застосовувати отримані знання під час розв’язання прикладів і задач; удосконалювати обчислювальні навички учнів; формувати уміння складати задачі за поданим розв’язанням обґрунтовувати вибір арифметичної дії для розв’язування задачі. Розвивати логічне мислення, довільну увагу, пам'ять, мовлення дітей, виховувати інтерес до математики.
Обладнання: підручник, зошит, картинки із зображенням , картки з завданнями, уявний мікрофон.
Тип уроку: формування компетентностей.
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
1.Привітання з учнями та створення сприятливого психологічного комфорту.
- Добрий день. Готуючись до уроку, я приготувала незвичні подарунки. Ви не зможете забрати їх додому, комусь подарувати, але на душі у вас стане тепліше. Приготуйте праву долоньку для подарунків .
Я дарую вам щиру посмішку, любов, доброту, здоров’я, мир і добро. Затисніть подаруночки у правій долоньці. А тепер приготуйте ліву. У цю долоньку я вам поставлю хороший настрій.
А для того, щоб у наших гостей теж був хороший настрій - привітайтесь і поділіться своїм подарунком з правої долоньки.(«повітряний поцілунок»).
Молодці! Бачу, ви до уроку готові.
А якими, ви будете на сьогоднішньому уроці? (уважними, активними, розумними, кмітливими, старанними, організованими )
Молодці, дітки! Якщо ви будете такими, то наш урок пройде цікаво, творчо, продуктивно. Я надіюся на вашу активність і уважність.
Сьогодні у нас випала незвичайна нагода відвідати «Математичне кафе». Тільки у цьому кафе ми матимемо змогу скуштувати апетитні задачі, відчути неповторний смак виразів, геометричного матеріалу. Надіюся, що у вас уже розгорівся апетит до знань?
Подумайте і скажіть, яким має бути сьогоднішній наш урок? (Цікавим, веселим, світлим, загадковим, навчальним, чарівним, найкращим .
Отже, я думаю, що в кінці уроку ми підведемо підсумок і побачимо чи дійсно був у нас такий урок. А ми продовжуємо. І девіз нашого уроку я хочу розпочати словами французького письменника Анатоль Франса : «Щоб перетравити знання, потрібно їх поглинати з апетитом»
- Гарного вам апетиту до навчання і успіхів у вивченні математики!
Але спершу приготуймо стіл до вживання страв.
(4 березня – Казимира. Якщо на Казимира погода, то буде гарна бараболя.)
Розгорніть свої зошити, і запишіть сьогоднішню дату.
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
- Кожен заклад харчування має меню. Є воно і у нас. Отже, меню нашого уроку.
До вашої уваги перша страва «Вінегрет » з свіженьких усних завдань
а) Гра « Інтелектуальна розминка» (Робота в групах )
Подивіться уважно на таблицю, на ній багато чисел. Це числа – відповіді до таблиць множення чисел 2, 3, 4.
У вас на партах є також такі таблиці. Знаходьте і закреслюйте числа – відповіді у таблиці.
(І гр. -2, ІІ гр. - 3, ІІІ - 4.)
2 |
10 |
24 |
18 |
15 |
14 |
6 |
3 |
12 |
21 |
16 |
28 |
9 |
20 |
4 |
32 |
8 |
18 |
27 |
36 |
1 |
Перевірка
І група
2 |
||
2 |
10 |
24 |
18 |
15 |
14 |
6 |
3 |
12 |
21 |
16 |
28 |
9 |
20 |
4 |
32 |
8 |
18 |
27 |
36 |
1 |
ІІ група
3 |
||
2 |
10 |
24 |
18 |
15 |
14 |
6 |
3 |
12 |
21 |
16 |
28 |
9 |
20 |
4 |
32 |
8 |
18 |
27 |
36 |
1 |
ІІІ група
4 |
||
2 |
10 |
24 |
18 |
15 |
14 |
6 |
3 |
12 |
21 |
16 |
28 |
9 |
20 |
4 |
32 |
8 |
18 |
27 |
36 |
1 |
б ) Гра «Бліц опитування » (фронтальна робота з використанням прийому «Мікрофон»)
в) Гра «Не скажу»
Учні лічать від 1 до 35, а на числа які діляться на 5, вони говорять «Не скажу!» ці числа учитель записує на дошці. З’являється запис: 5,10,15,20,25,30, 35…
Перед нами з’явився запис. (потім з кожним із записаних чисел учні називають приклад.)
- Яке найменше число нашого ряду ?
- Що ми знаємо про число 5;
- яке найбільше число?
- А зараз скуштуємо Напій «квітковий» і напишемо каліграфічно число 35.
- охарактеризуйте число: парне (непарне), одноцифрове (двоцифрове), розрядний склад числа, назвіть «сусідів».
ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ.
- Сьогодні у нашому кафе вечірка присвячена : «Розв’язування прикладів і задач на застосування таблиць множення та ділення чисел 2 – 5. Складання задачі за її розв’язанням.»
Навчимось застосовувати отримані знання під час розв’язання прикладів і задач.
VI. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
Після довгої зими шеф кухар може пригостити нас вітамінним салатом заправленим числами. І попрацюємо з підручником на с. 104 Завдання № 685
(фронтальна робота з використанням прийому «Коментування»)
(25 + 20) : 5 = 9 20 : 5 + 1 = 5 |
(5 + 7) : 4 = 3 (9 - 5) • 5 = 20 |
3 • 5 + 25 = 40
|
Обчислення виразів зі змінними.
Яка ж фірмова страва з невідомих інгредієнтів у кафе, ви дізнаєтеся коли попрацюєте в міні групах.
На ваших ложках є прикріплені листочки. Прошу розгорнути їх і виконати завдання.
Знайти значення виразу а 9, якщо а = 2; |
2 9=18 |
Знайти значення виразу 36: а, якщо а= 4 |
36 : 4=9 |
Знайти значення виразу а 5, якщо а=5 |
5 5=25 |
Знайти значення виразу а 4, якщо а=3; |
3 4=12 |
Знайти значення виразу а в, якщо а=3, в= 9; |
3 9=27 |
Знайти значення виразу а : в, якщо а=5, в=5. |
5 : 5=1 |
Знайти значення виразу а : в, якщо а=4, в=1
|
4 : 1=4 |
Так, справжній бограч готують у казанку на вогні. Він тоді набагато смачніший ніж той, що приготовлений на плиті.
Хто вже скуштував бограч, може почастуватися смачними голубцями. Їх шеф-повар приготував не з рису і не з грибів чи м'яса, а зі свіженьких ребусів.
Розгадайте їх .
Пельменчики-спортсменчики
V. РОЗВИТОК І ЗАКРІПЛЕННЯ МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ
Після пельменчиків скуштуємо Бутерброд «Задачний»
З чого складається задача? ( з умови, запитання, розв’язання, відповіді.)
Ось погляньте на дошку, ви маєте з’ясувати, що це: умова, питання, розв’язання чи відповідь.
Ваше завдання скласти задачу за поданим розв’язанням. Розкажіть умову, запитання, за даним розв’язком дайте відповідь.
|
Учні складають задачу. Учитель стежить за тим, щоб умови були рівними. Потім закінчують розв’язання і записують відповідь у зошиті.
а) 1)3 6=18 (л)
2)18+12=30(л)
в) 1) 6 + 4=10 (кг)
2) 10:2=5 (кг)
г) 1) 15:3=5 (дівч.)
2)15+5=20 (діт.)
Ще я приготувала для вас смаколики на фуршетному столі.
Прочитайте, скільки коштує кожний смаколик. Розгляньте у таблиці можливі варіанти покупок .
1) Склади вираз для обчислення вартості кожної покупки та знайди його значення. Результат обчислень занотуй до таблиці.
2) У вас є 20 гривень. Обчисли решту в кожному з випадків. Результат занотуй до таблиці.
|
|
|
|
|
5 грн |
4 грн |
4 грн |
5 грн |
Покупка |
Вартість |
Решта |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Зустріч з ревізором
Завдання для дівчат
59=40 (45) 57=35 510=50 30:5=4 (6) 20:5=6 (4) 40:5=8 10:5=2 52=10
|
Завдання для хлопців
5•4=20 7•5=35 20:5=4 5•9=40 (45) 25:5=5 30:5=5 (6) 15:5=3 5:5= 5 (1) |
Правильні Неправильні |
Правильні Неправильні |
Кожна група вказує скільки правильно приготовлено страв, скільки ні.
Скажіть мені будь ласка , чи сподобався вам урок?
VІІ. ПІДСУМОК УРОКУ
Я навчився…
Я дізнався…
Мені сподобалося …
Мені було цікаво…
Ми з вами плідно працювали і заслужили річний абонемент у кафе. Тут ми зможемо ласувати математичними стравами і при цьому примножувати свої знання. Найкращі навчальні досягнення продемонстрували сьогодні на уроці. Я вам дякую.
Що дівчинка зможе придбати у нашому кафе ? Запропонуй різні варіанти відповідей.
Перелік цін
|
5грн |
|
3 грн |
|
2 грн |
|
1 грн |
|
1 грн |
|
4 грн |
|
2 грн |
|
5 грн |
1