Урок "РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ПРИКЛАДІВ І ЗАДАЧ НА ЗАСТОСУВАННЯ ТАБЛИЦЬ МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ ЧИСЕЛ 2 – 5. СКЛАДАННЯ ЗАДАЧІ ЗА ЇЇ РОЗВ’ЯЗАННЯМ "

Про матеріал
Даний урок актуалізує знання учнів з теми «множення та ділення чисел ; навчає знаходити результат множення чисел 2 – 5 і відповідних випадків ділення зручним для себе способом; застосовувати отримані знання під час розв’язання прикладів і задач; удосконалює обчислювальні навички учнів; формує уміння складати задачі за поданим розв’язанням обґрунтовувати вибір арифметичної дії для розв’язування задачі. Розвиває логічне мислення, довільну увагу, пам'ять, мовлення дітей, виховувує інтерес до математики.
Перегляд файлу

МУРОВАНОКУРИЛОВЕЦЬКА   ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ  САНАТОРНА

ШКОЛА – ІНТЕРНАТ  І – ІІІ СТУПЕНІВ

ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ

 

 

 

РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ПРИКЛАДІВ І ЗАДАЧ НА ЗАСТОСУВАННЯ ТАБЛИЦЬ МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ ЧИСЕЛ 2 – 5. СКЛАДАННЯ ЗАДАЧІ ЗА ЇЇ РОЗВ’ЯЗАННЯМ.

 

 

C:\Users\оксана\Desktop\фото 2019\урок 21.jpgC:\Users\оксана\Desktop\фото 2019\урок.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

проведений в 2 класі

Вчитель: Григорук О.С.

 

 

2018 – 2019 Н.Р.

 

РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ПРИКЛАДІВ І ЗАДАЧ НА ЗАСТОСУВАННЯ ТАБЛИЦЬ МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ ЧИСЕЛ 2 – 5. СКЛАДАННЯ ЗАДАЧІ ЗА ЇЇ РОЗВ’ЯЗАННЯМ

Навчальні цілі:  Актуалізувати знання учнів з теми «множення та ділення чисел ;  навчати знаходити результат множення чисел 2 – 5 і відповідних випадків ділення зручним для себе способом; застосовувати отримані знання під час розв’язання прикладів і задач; удосконалювати обчислювальні навички учнів; формувати уміння складати задачі за поданим розв’язанням обґрунтовувати вибір арифметичної дії для розв’язування задачі. Розвивати логічне мислення, довільну увагу, пам'ять,  мовлення дітей, виховувати  інтерес  до математики.

Обладнання: підручник, зошит,   картинки із зображенням , картки  з завданнями, уявний мікрофон.

Тип уроку:  формування  компетентностей.

 

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

1.Привітання з учнями та створення сприятливого психологічного комфорту.

C:\Users\оксана\Desktop\фото 2019\урок 14.jpg- Добрий день. Готуючись до уроку, я приготувала незвичні подарунки. Ви не зможете забрати їх додому, комусь подарувати, але на душі у вас стане тепліше. Приготуйте праву долоньку для подарунків .

   Я дарую вам щиру посмішку,  любов,  доброту, здоров’я, мир і добро. Затисніть подаруночки у правій долоньці. А тепер приготуйте ліву. У цю долоньку я вам поставлю хороший настрій.

 

 А для того, щоб у наших гостей теж був хороший настрій - привітайтесь і поділіться своїм подарунком з правої долоньки.(«повітряний поцілунок»).

 

C:\Users\оксана\Desktop\фото 2019\урок 13.jpgМолодці! Бачу, ви до уроку готові.

 

А якими, ви будете на сьогоднішньому уроці? (уважними, активними, розумними, кмітливими, старанними, організованими )

 

Молодці, дітки! Якщо ви будете такими, то наш урок пройде цікаво, творчо, продуктивно. Я надіюся на вашу активність і уважність.

 

Сьогодні у нас випала незвичайна нагода відвідати «Математичне кафе». Тільки у цьому кафе ми матимемо змогу скуштувати апетитні задачі,  відчути неповторний смак виразів, геометричного матеріалу. Надіюся, що у вас уже розгорівся апетит до знань?

 

Подумайте і скажіть, яким має бути сьогоднішній наш урок? (Цікавим, веселим, світлим, загадковим, навчальним, чарівним, найкращим .

 

Отже, я думаю, що в кінці уроку ми підведемо  підсумок  і побачимо  чи дійсно був у нас такий урок.  А ми продовжуємо. І девіз нашого уроку я хочу розпочати словами французького письменника Анатоль Франса : «Щоб перетравити знання, потрібно їх поглинати з апетитом» 

                                                                                                                                             

- Гарного вам апетиту до навчання і успіхів у вивченні математики!

 

  1. Перевірка готовності  робочих місць до уроку.
  • Отож всі готові до уроку?  Чудово!

Але спершу приготуймо стіл до вживання страв.

  • Який зараз місяць?
  • Яке сьогодні число?
  • А як у народі ще називають місяць березень? (капельник, протальник)

(4 березня – Казимира. Якщо на Казимира погода, то буде гарна бараболя.)

 

Розгорніть свої зошити, і запишіть сьогоднішню дату.

 

ІІ.  АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

C:\Users\оксана\Desktop\фото 2019\урок 10.jpg-  Кожен заклад харчування має меню. Є воно і у нас. Отже,  меню нашого уроку.   

 

  • Вінегрет з свіженьких усних завдань
  • Напій  «Квітковий»
  • Салат «Вітамінний»
  • Фірмова страва з невідомих інгредієнтів
  • Голубці з ребусами
  • Бутерброд «Задачний»
  • Заборонений фрукт
  • Пельменчики -  спортсменчики
  • Смаколики на фуршетному столі
  • Зустріч з ревізором

 

  1. Усний рахунок

 

До вашої уваги перша страва  «Вінегрет » з свіженьких усних завдань

а)     Гра « Інтелектуальна розминка»  (Робота в групах )

 Подивіться уважно на таблицю, на ній багато чисел. Це числа – відповіді до таблиць множення чисел 2, 3, 4. 

 У вас на партах є також такі таблиці.   Знаходьте  і закреслюйте  числа – відповіді у таблиці. 

(І гр. -2, ІІ гр. - 3, ІІІ - 4.)

 

2

10

24

18

15

14

6

3

12

21

16

28

9

20

4

32

8

18

27

36

1

  • Перевіряємо. І група назвіть свої числа. 2 група , 3 група.
  •  Гарна робота!

 

 

Перевірка


І група

2

2

10

24

18

15

14

6

3

12

21

16

28

9

20

4

32

8

18

27

36

1

 

ІІ група

3

2

10

24

18

15

14

6

3

12

21

16

28

9

20

4

32

8

18

27

36

1

 

ІІІ група

4

2

10

24

18

15

14

6

3

12

21

16

28

9

20

4

32

8

18

27

36

1


б  ) Гра «Бліц опитування » (фронтальна робота з використанням прийому «Мікрофон»)

  • C:\Users\оксана\Desktop\фото 2019\урок 26.jpgЯк називаються числа при множенні?
  • Що означає перше число при множенні…
  • Що означає друге число при множенні…
  • Яка дія є оберненою до дії множення…
  • Назвіть компоненти дії ділення…
  • Що означає збільшити на…
  • Що означає зменшити  на…

 

в) Гра  «Не скажу»

Учні лічать від 1 до  35, а на числа які діляться на 5, вони говорять «Не скажу!» ці числа учитель записує на дошці. З’являється запис: 5,10,15,20,25,30, 35…

Перед нами з’явився  запис.  (потім з кожним із записаних чисел учні називають приклад.)

 

  1. Каліграфічна хвилинка  

- Яке найменше число нашого ряду ?

- Що ми знаємо про число 5; 

- яке найбільше число?

- А зараз скуштуємо  Напій «квітковий»  і напишемо каліграфічно число 35.

- охарактеризуйте число: парне (непарне), одноцифрове (двоцифрове), розрядний склад числа, назвіть «сусідів».

 

ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ.

- Сьогодні у нашому кафе вечірка присвячена : «Розв’язування прикладів і задач на застосування таблиць множення та ділення чисел 2 – 5. Складання задачі за її розв’язанням.»

 

Навчимось  застосовувати отримані знання під час розв’язання прикладів і задач.

 

VI.   УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

C:\Users\оксана\Desktop\фото 2019\урок 17.jpg

  1. Робота за підручником

   Після довгої зими шеф кухар може пригостити  нас  вітамінним   салатом  заправленим числами. І попрацюємо з підручником  на с. 104   Завдання № 685

 

(фронтальна робота з використанням прийому «Коментування»)

 

(25 + 20) : 5 = 9

20 : 5 + 1 = 5

(5 + 7) : 4 = 3

(9 - 5) • 5 = 20

3 • 5 + 25 = 40

  1. : 5 + 17 = 25

 

  1. Робота в міні групах з використанням прийому «Два – чотири – всі разом».

Обчислення виразів зі змінними.

 

Яка ж фірмова страва  з невідомих інгредієнтів у кафе, ви дізнаєтеся коли попрацюєте в міні групах.

На ваших ложках є прикріплені листочки. Прошу розгорнути їх і виконати завдання.

 

Знайти значення виразу а 9, якщо а = 2;    

2 9=18

Знайти значення виразу 36: а, якщо а= 4      

36 : 4=9

Знайти значення виразу а 5, якщо а=5        

5 5=25

Знайти значення виразу а 4, якщо а=3;        

3 4=12

Знайти значення виразу а в, якщо   а=3, в= 9; 

3 9=27

Знайти значення виразу а : в, якщо а=5,  в=5.    

5 : 5=1

Знайти значення виразу а : в, якщо а=4, в=1       

 

4 : 1=4

 

  • Кожне отримане число відповідає  якомусь інгредієнту. (числа та інгредієнти на дошці) (Учні зачитують вирази)
  • Ось саме з таких інгредієнтів наша фірмова страва, а називається вона – «Бограч». Це угорський диво-суп з різними видами м’яса, з солодкою паприкою.
  • А як ви думаєте, чому на малюнку  зображено казанок? Невже це теж інгредієнт?

Так, справжній бограч готують у казанку на вогні. Він тоді набагато смачніший ніж той, що приготовлений на плиті.

 

  1. Голубці з РЕБУСАМИ

Хто вже скуштував бограч, може почастуватися смачними голубцями. Їх шеф-повар приготував не з рису і не з грибів чи м'яса, а зі свіженьких ребусів.

Розгадайте їх .

 

  1. Фізкультхвилинка

 

Пельменчики-спортсменчики

  • Так, я думаю, що потрібно зробити перерву. А зараз у нас на черзі страва «Пельменчики-спортсменчики».
  • C:\Users\оксана\Desktop\фото 2019\урок 15.jpg

 

V. РОЗВИТОК І ЗАКРІПЛЕННЯ МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ

  1. Складання задачі за поданим розв’язуванням

 

C:\Users\оксана\Desktop\фото 2019\урок 21.jpg Після пельменчиків  скуштуємо Бутерброд «Задачний»

 

 З  чого складається задача? (  з умови, запитання,  розв’язання, відповіді.)

Ось погляньте на дошку, ви маєте з’ясувати, що це: умова, питання, розв’язання чи відповідь.

 

Ваше завдання  скласти задачу за поданим розв’язанням.  Розкажіть умову, запитання, за даним розв’язком дайте відповідь.  

 

 

  1. 4 5=20 (кг)
  2. 20+17= (кг)

 

 

Учні складають задачу. Учитель стежить за тим, щоб умови були рівними. Потім закінчують розв’язання і записують відповідь у зошиті.

 

  1. Робота в групах  «Скласти задачу за поданим розв’язанням»

 


    а) 1)3 6=18 (л)

         2)18+12=30(л)

 

в) 1) 6 + 4=10 (кг)

     2) 10:2=5 (кг)

 

г) 1) 15:3=5 (дівч.)

    2)15+5=20 (діт.)


  1. Робота над геометричним матеріалом. Робота в парах.
  • З'їли ми бутерброди, набралися калорій. Зараз щось би легеньке попоїсти. На кожній з ваших тарілок лежить соковите яблуко, але це –  (заборонений фрукт)
  • Його стереже гусінь Буся . Буся тільки тоді віддасть вам яблуко, коли ви виконаєте її завдання. Вам необхідно знайти периметр фігури зображеної на аркуші, який тримає гусінь. (фігура накреслена на аркуші, кругом аркуша обвитий черв’як - желейка) (Діти обчислюють периметр і записують у зошит)

 

  1. Дидактична гра  «Продавець – покупець »

Ще я приготувала для вас смаколики на фуршетному столі.

 

Прочитайте, скільки коштує кожний смаколик. Розгляньте у таблиці можливі варіанти покупок .

1) Склади вираз для обчислення вартості кожної покупки та знайди його значення. Результат обчислень занотуй до таблиці.

2) У вас є 20 гривень. Обчисли решту в кожному з випадків. Результат занотуй до таблиці.

 

 

Похожее изображение

Похожее изображение

Картинки по запросу льодяник на паличці

Картинки по запросу морозиво

Картинки по запросу копюра 20 гривень

5 грн

4 грн

4 грн

5 грн

 

Покупка

Вартість

Решта

  • 2  напої  і  булочка

 

 

  • 4 морозива

 

 

  • 3 морозива і 1 цукерка

 

 

 

  1. Гра «Знайди помилку »

Зустріч з ревізором

  • А чи хочете ви перевірити, чи на належному рівні працює кафе? Пропоную вам побувати  у ролі ревізорів  дівчатка - Олі Фреймут , а хлопці -  Миколи Тищенка.
  • А я зіграю роль повара.

C:\Users\оксана\Desktop\фото 2019\урок 20.jpg

  • Робота в групах

 

Завдання для дівчат

 

59=40 (45)

57=35

510=50

30:5=4 (6)

20:5=6 (4)

40:5=8

10:5=2

52=10

 

Завдання для хлопців

 

5•4=20

7•5=35

20:5=4

5•9=40 (45)

25:5=5

30:5=5 (6)

15:5=3

5:5= 5 (1)

Правильні  

Неправильні 

Правильні  

Неправильні 

 

Кожна група вказує скільки правильно приготовлено страв, скільки ні.   

  • Чи заслуговує наш заклад на табличку «Ревізор»? (так)

Скажіть мені будь ласка , чи сподобався вам урок?

 

VІІ. ПІДСУМОК УРОКУ

 

  • Шановні відвідувачі кафе. Прийшов час зачиняти наш заклад. Скажіть, яка страва вам смакувала найбільше? Чи хотіли б ви ще сюди завітати?
  • Чи досягли ви успіху під час роботи в парах, групах?

 

  1. Гра « Закінчи речення »

Я навчився…

Я дізнався…

Мені сподобалося …

Мені було цікаво…

 

Ми з вами плідно працювали і заслужили річний абонемент у кафе. Тут ми зможемо ласувати математичними стравами і при цьому примножувати свої знання. Найкращі навчальні досягнення продемонстрували сьогодні на уроці. Я вам дякую.

 

  1. Домашнє завдання
  1. с.102. № 666,  № 667

 

  1.   У  Тетянки було три купюри  по 2 гривні та 2 купюри по 5 гривень. 

Що дівчинка зможе придбати у нашому кафе ?  Запропонуй різні варіанти відповідей.

                                


Перелік цін 

Похожее изображение

5грн

Картинки по запросу морозиво

3 грн

2 грн

Похожее изображение

1 грн

Картинки по запросу малюнок цукерка

1 грн

Картинки по запросу малюнок пирожено

4 грн

Похожее изображение

2 грн

Похожее изображение

5 грн


 

 

  • На завершення нашої зустрічі хочу побажати вам хорошого апетиту до вивчення математики. Адже набуті зараз знання і вміння вам обов’язково знадобляться у житті. Дякую за співпрацю. 

 

 


 

1

 

docx
Додано
15 грудня 2020
Переглядів
680
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку