Урок. "Розв'язування текстових задач на складання рівнянь"

Про матеріал

Узагальнити та систематизувати знання учнів про способи розв'язання задач прикладного характеру та задач на складання рівнянь. Продовжити роботу по формуванню в учнів застосування теоретичних знань до розв'язування задач. Розвивати уміння розрізняти задачі за їх типами та знаходити способи їх розв'язання. Розкрити практичне значення задач та знайти їх зв'язок з життям. Сприяти позитивному ставленню до предмета.

Перегляд файлу

Тема: Числові та буквені вирази. Рівняння. 5 клас.

 

Урок 8.

Тема: Розв'язування вправ та задач. Самостійна робота.

Мета: Узагальнити та систематизувати знання учнів про способи розв’язання задач прикладного характеру та задач на складання рівнянь. Продовжити роботу по формуванню в учнів застосування теоретичних знань до розв’язування задач. Розвивати уміння розрізняти задачі за їх типами та знаходити способи їх розв’язання. Розкрити практичне значення задач та знайти їх зв'язок з життям. Сприяти позитивному ставленню до предмета.

Тип уроку. Застосування умінь та знань.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Привітання.

Перевірити наявність домашнього завдання.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Учні відповідають на поставлені вчителем питання:

  • Що вивчаємо на уроці?
  • Для чого нам це потрібно?
  • Що буде результатом нашої роботи на уроці?
  • Як  існують способи досягти гарного результату?

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

Гра «Ромашка»

Методика проведення гри:

Діти розбиваються на групи по 6 дітей і отримують квітку «ромашку» на пелюстках якої з однієї сторони написані умови задач, а на іншій частині цитата відомого математика. Кожен учень відриває по одній пелюстці, розв’язує задачу і йде записує її на дошці, це триває до тих пір поки всі 6 задач не будуть записані і перевірені на правильність. Потім діти групуються, складають цитату і зачитують її вголос. Виграє та група, яка перша правильно виконала всі завдання.

  • В двох ящиках 25 кг яблук. в І ящику х кг яблук, а в ІІ на 5 кг більше. Скільки кілограм яблук у кожному ящику?
  • Ваня і Таня разом зібрали 47 білих грибів. Таня зібрала х штук, а Ваня на 3 гриби менше. По скільки грибів зібрали діти?
  • На склад завезли 74 електрочайників та кавоварок. Кавоварок було х штук, а електрочайників  у 3 рази більше. Скільки електрочайників та скільки кавоварок завезли на склад?
  • У саду росло 340 дерев. Абрикосів було х штук, а персиків на 60 штук більше. Скільки дерев кожного типу росло в саду?
  • Одна хлібина і одна пачка масла разом коштують 60 грн. хлібина коштує х грн., а масло коштує на 30 грн. дорожче. Скільки коштує одна хлібина і одна пачка масла?
  • Сума двох чисел 264. Перше число х, а друге у 2 рази більше. Знайти ці числа.

Математика -  це мова, на якій написана мова природи.

Галілео Галілей.

 

ІV. Самостійна робота.

Варіант 1

  1. Розв'яжіть рівняння:

а) 34 + х = 50;  б) 456 – х = 78;  в) х – 432 = 344.

  1. Розв'яжіть рівняння:

а) (у – 5) – 25 = 67; б) (х + 56) – 243 = 189.

  1. Велосипедист долає відстань у 35 км за 5 год. За скільки він подолає цю відстань, якщо зменшить свою швидкість на 2 км/год ?
  2. Одне з чисел у 5 разів більше за друге, а їх сума 132. Знайти ці числа.

Варіант 2

  1. Розв'яжіть рівняння:

а) 14 + х = 56;  б) 245 – х = 128;  в) х – 546 = 139.

  1. Розв'яжіть рівняння:

а) 134 – (123– х) = 37;  б) (х – 67) – 154 = 238.

  1. Вантажівка долає відстань у 360 км за 6 год. За скільки часу вантажівка подолає цю відстань, якщо збільшить свою швидкість на 30 км/год?
  2. Одне число менше за друге у 4 рази, а їх сума 130. Знайти ці числа?

V. Підсумок уроку.

Рефлексія.

Кожна дитина отримала картку з питаннями і на кожне питання пише відповідь «так» або «ні».

1

Чи було цікаво на уроці?

 

2

Чи були труднощі на уроці?

 

3

Чи сподобалось на уроці?

 

4

Чи був корисним для тебе матеріал?

 

5

Чи покращився твій настрій?

 

 

VІ. Домашнє завдання.

Виконати домашню самостійну роботу №3 ст. 83-84.

Додатково №486.

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 5 клас, Розробки уроків
Інкл
Додано
28 жовтня 2018
Переглядів
3028
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку