УРОК 33.
Тема уроку: Розв’язування текстових задач за допомогою рівнянь.
Мета уроку:
навчальна:формування вмінь розв’язувати задачі за допомогою рівнянь;
розвивальна: розвивати вмінь логічно мислити;
виховна: виховувати свідоме ставлення до навчання.
Тип уроку:
Хід уроку
I. Організаційний етап.
Перевірити готовність класу до уроку. Налаштування на роботу.
II. Перевірка домашнього завдання.
Перевірити наявність виконання домашнє завдання.
III. Формулювання мети і завдань уроку.
Основним завданням уроку є: розглянути текстові задачі, одним із способів розв’язання яких є складання рівнянь.
IV. Засвоєння знань.
Розглянемо текстові задачі, одним із способів розв’язування яких є складання рівнянь.
Задача 1. У садку росли яблуні й вишні — усього 32 дерева, причому яблунь було на 4 більше, ніж вишень. Скільки яблунь і скільки вишень росло в садку?
Розв’язання. Нехай у садку росло х вишень, тоді яблунь було х + 4. Оскільки всього дерев було 32, то отримаємо рівняння х + х + 4 = 32. Спрощуємо: х + х = 1 х + 1 х = х (1 + 1) = х 2 = 2 х.
Маємо: 2 х + 4 = 32.
2 х = 32 – 4,
2 х = 28,
х = 28 : 2,
х = 14.
У садку росло 14 вишень, тоді яблунь було 14 + 4 = 18.
Задача 2. За зміну майстер виточив утричі більше деталей, ніж учень. Скільки деталей виточив за зміну учень, якщо ця кількість на 18 менша, ніж кількість деталей, що виточив майстер?
Розв’язання. Нехай учень виточив х деталей, тоді майстер, що виточив утричі більше, — 3х деталей. Оскільки 3х більше за х на 18, то отримуємо рівняння 3х – х = 18. Оскільки 3х – х = 3х – lx = х(3 – 1) = х 2 = 2х, то маємо
2х = 18,
х = 18 : 2,
х = 9.
Отже, учень виточив за зміну 9 деталей.
V. Формування вмінь.
Виконання вправ.
Вправа 473. Іра за два дні прочитала 78 сторінок, причому за другий день вона прочитала вдвічі більше, ніж за перший. Скільки сторінок прочитала Іра за перший день?
Вправа 475. В автопарку вантажних автомобілів у 5 разів більше, ніж легкових. Скільки в автопарку легкових автомобілів, якщо їх на 52 менше, ніж вантажних?
Вправа 480. Три кухарки разом зліпили 233 вареники з вишнями. Причому друга кухарка зліпила на 6 вареників більше, ніж перша, третя — на 11 вареників більше, ніж перша. Скільки вареників зліпила кожна кухарка?
VI. Підсумки уроку.
Поясни, як за допомогою рівнянь розв’язано задачі 1 та 2
VII. Домашнє завдання.
Опрацювати §14 ст. 81 – 84
Вправа 476. Артем мав на 4 грн 71 коп. більше, ніж Ігор. Скільки грошей мав Ігор, якщо їх у 4 рази менше, ніж в Артема?