Тема уроку: Розв'язування вправ і задач на додавання і віднімання десяткових дробів
Тип уроку:урок удосконалення знань, умінь і навичок.
Мета уроку:сформувати в учнів вміння застосовувати правила додавання й віднімання десяткових дробів під час розв'язування задач; розвивати логічне мислення; виховувати наполегливість. |
КОНСПЕКТ УРОКУ №9
ПЛАНУ УРОКУ
Дата:
Клас: 5
Тема уроку: Розв’язування вправ і задач на додавання і віднімання десяткових дробів
Тип уроку: урок удосконалення знань, умінь і навичок.
Мета уроку: сформувати в учнів вміння застосовувати правила додавання й віднімання десяткових дробів під час розв’язування задач; розвивати логічне мислення; виховувати наполегливість.
Знання і вміння, що формуються на уроці: учні повинні вміти розв’язувати задачі, застосовуючи правила додавання й віднімання десяткових дробів.
Обладнання: підручник, засоби наочного зображення (презентація), зошит.
Етап |
Час, хв. |
Зміст етапу уроку |
Основні орієнтири вивчення теми |
Підготовчо-мотиваційний етап |
|||
І |
2 хв.
3 хв.
5 хв.
5 хв. |
Організація початку уроку |
|
|
Перевірка домашнього завдання |
|
|
II |
Актуалізація опорних знань |
|
|
III |
2хв. |
Мотивація навчального процесу |
|
Виконавчо-діяльнісний етап |
|||
IV |
20 хв. |
застосування отриманих знань |
|
V |
8 хв. |
Перевірна самостійна робота |
|
Підсумково-рефлексивний етап етап |
|
||
VI |
3 хв. |
Закріплення, узагальнення і систематизація отриманих знань |
|
Закріплення, отриманих знань; рефлексія діяльності |
|
||
VII |
2 хв. |
Домашнє завдання |
|
|
ХІД УРОКУ
Підготовчо-мотиваційний етап
Доброго дня. Відкриваємо свої зошити, записуємо число, класна робота. Сьогодні ми з вами будемо розв’язувати задачі, розв’язок яких передбачає додавання і віднімання десяткових дробів. Але спочатку перевіримо, як ви справилися з домашнім завданням.
Метод: репродуктивна бесіда
Виконаємо перевірку, звірившись з правильними відповідями, які ви бачите на дошці. (Два учні відповідають біля дошки). Відповідно напроти відповіді ставимо собі плюс чи мінус.
Завдання |
Правильна відповідь |
|
2,2 км/год 28,2 км/год |
|
8,876 т. |
|
Для того, щоб швидко розв’язувати задачі, давайте пригадаємо те, що ми вже з вами вивчили.
Метод : репродуктивна бесіда
№ |
Вчитель |
Учні |
1. |
Нагадайте нам алгоритм додавання (віднімання) десяткових дробів.
|
|
2. |
Сформулюйте основну властивість десяткового дробу. |
Десятковий дріб не зміниться якщо до нього дописати нулі або закреслити нулі, що знаходяться в кінці дробу. |
Метод: спонукальний
Набуті знання й уміння додавати, віднімати десяткові дроби сьогодні будуть застосовані до розв’язання задач. Зверніть увагу, що способи розв’язування не змінюються залежно від того, які числові дані розглядаються в задачі.
Виконавчо-діяльнісний
Метод тренувальних вправ
Завдання |
Правильна відповідь |
Обчисліть зручним способом:
|
|
Як знайти швидкість руху човна за течією, знаючи його власну швидкість і швидкість течії? |
|
Розв’яжіть рівняння:
|
х=89,686; х=61,22 |
|
29,79 км |
|
819,6 км |
|
841,49 т. |
|
29 см |
Метод: письмова самостійна робота на 10 хв. (перевірка правильності виконання завдань виконується учнями наприкінці уроку. Вчитель записує правильні відповіді для кожного варіанту на дошці (презентації). Учні роблять самоперевірку. Якщо завдання правильне, напроти нього ставляють плюс, якщо ні – мінус. Далі оцінюють за поданою вчителем шкалою, але не ставлять оцінок в зошит.)
Вчитель:
А тепер кожен самостійно виконує завдання в зошиті. Максимальна оцінка за виконання вправ 9 балів. Для тих, хто хоче отримати більше може допрацювати свою оцінку на наступному уроці. Будьте уважними! Завдання не важкі. Спочатку аналізуйте, а потім записуйте розв’язок.
Варіант 1
1. Власна швидкість теплохода дорівнює 23,8 км/год. Знайдіть швидкість руху теплохода проти течії і за течією, якщо швидкість течії становить 1,6 км/год.
2. Розв’яжіть рівняння .
Варіант 2
1. Швидкість руху катера за течією річки дорівнює 30,2 км/год, а швидкість течії — 2,2 км/год. Знайдіть власну швидкість катера і швидкість його руху проти течії.
2. Розв’яжіть рівняння .
Відповіді до самостійної роботи |
||
№ |
Варіант 1 |
Варіант 2 |
1 |
28 км/год 25,8 км/год |
25,4 км/год 22,2 км/год |
2 |
Х-50,6=42,9-2,15=40,75 Х=50,6+40,75=91,35 |
1,34+Х=4,26+58,3=60,56 Х=60,56-1,34=59,22 |
Підсумково-рефлексивний етап
Метод: навідних питань.
Метод: пояснювально-ілюстративний
Автори підручника |
А. Г. Мерзляк, В.Б.Полонський, М. С.Якір |
Параграф |
33 |
Номери завдань |
888; 890; 892. |
На повторення |
Параграф 25 № 721 |
Всі ці завдання типові та аналогічні до тих, які ми виконували під час уроку, тому питань щодо їх виконанню у вас не повинно виникнути. Будьте уважними! Спочатку проаналізуйте задачу. Зробіть короткий запис задачі, аж потім розв’язуйте.
1