Мета. Систематизація і поглиблення знань учнів; розвиток їх логічного мислення. Розвивати навички самостійної роботи, самоконтролю. Виховувати наполегливість, допитливість.
Тема. Розв’язування вправ і задач на додавання і віднімання десяткових дробів.
Мета. Систематизація і поглиблення знань учнів; розвиток їх логічного мислення. Розвивати навички самостійної роботи, самоконтролю. Виховувати наполегливість, допитливість.
Обладнання. Предметні малюнки морських тварин, малюнок підводного царства, фонозапис шуму моря, звуків дельфінів і т.д.
Хід уроку
І.Оргмомент
Погляньте на дошку. Що ви бачите на малюнку? (Підводний світ.) Так. Перед вами зображення морської глибини, коралових рифів, водоростей морського дна. Чого тут бракує (Морських жителів.) У ході уроку ми заселимо це морське царство тваринами. Чим більше ми виконаємо математичних завдань, тим з більшою кількістю морських жителів познайомимось. Більшість уроку ви будете працювати самостійно, тому кінцевий вигляд цього малюнка буде залежати від швидкості і якості вашої роботи..З
ІІ. Закріплення матеріалу.1Першим нашим гостем є великий камчатський краб (показую краба і прикріплюю його на великому малюнку на верхівку скелі). Він приніс нам морські завдання для усного рахунку.
якого може не дихати кашалот. Скільки часу може перебувати під водою кашалот?
Ви дізналися дещо про життя морських тварин. З деякими з них ми сьогодні познайомимося ближче.
2. Другим нашим гостем є зубастий кит — кашалот. Кити не є рибами. Вони дихають повітрям, а їхні малята, як і люди, вигодовуються молоком. Є беззубі кити, вони харчуються дрібними рачками.А кашалот споживає і більших тварин, за якими може пірнати на глибину до 1 км. Наш гість кашалот пропонує(вчитель читає номер завдання на звороті предметного малюнка і прикріплює його на поверхні води):
Округліть: до десятих: 17,25; 0,126,
до сотих: 4,028; 2,144;
до цілих: 13,49; 19,61.
3. А тепер зустрічайте дельфіна. Хто з вас їх бачив?
Дельфіни — найрозумніші морські тварини Пораненого дельфіна товариші підтримують на поверхні води. Так вони рятують і людей. Дельфіни виступають у морських цирках, а в спеціальних лабораторіях учені намагаються спілкуватися з ними. Дельфін пропонує нам виконати таке завдання:
Які з наведених десяткових дробів рівні:
1)2,305; 2)2,0350; 3)2,0035; 4)2,3050; 5)2,3005
Порівняйте числа:
1)0,18 і 0,2; 3)32,004 і 31,005; 5) 0,444 і 0,2222;
2) 0,6 і 0,495; 4) 9,361 і 9,35; 6) 16,075 і 16,0761.
4. Давайте познайомимося з акулою. Їх недаремно називають грозою морів. Зуби в акул — у 6 рядів і гострі як пилка! Шкіра багатьох акул вкрита лускою з гострими шипами, тому навіть легкий дотик акули наносить серйозні рани. Дуже небезпечні біла, голуба, тигрова акули, акула-молот. Але найбільша з акул — китова, довжина якої 20 м, людину не чіпає. До нас прийшла акула-молот. Ви бачите, що її голова дійсно нагадує молот. Вона пропонує розв’язати задачу.
Одна сторона трикутника дорівнює 12,4 дм, що на 3,8 дм менше від другої сторони та на 2,6 дм більше за третю. Обчислить периметр трикутника.
5.Наступне завдання нам принесла цікава риба-прилипала. Вона до нас не приплила, а приїхала. Прилипла своїм спинним плавником до живота акули і мандрує разом із нею, збираючи рештки її обіду. Вона нам принесла завдання.
Знайдіть значення виразу, обираючи зручний порядок обчислення:
6. Ознайомтесь із електричним скатом. У його тілі сховано щось на зразок електричних батарейок. Кожна зокрема слабенька, а разом вони дають досить сильний струм Тому зустріч з електричним скатом небезпечна. Він приніс нам завдання, яке ви розв'яжете самостійно.
По закінчені роботи учні вибирають правильну відповідь серед написаних чисел. Сусіди по партах перевіряють роботу один одного, при потребі допомагають виправити помилку.
7. Останнім нашим гостем є глибоководна риба-вудильник У неї на голові росте своєрідна вудка з ліхтариком на кінці. Ліхтарик світиться у темряві і приваблює довірливих рибок, що пливуть вудильнику прямо в пащу Вудильник нагадує нам, що пора підбивати підсумок.
ІІІ.Підсумок уроку.
— Який математичний матеріал ми повторили? Що цікавого дізналися? А зараз виконайте завдання,обчислить, записавши дані величини в дециметрах:
Перші п'ять учнів, які отримають правильні відповіді, зможуть населить наше морське царство новими жителями.
летюча риба риба-пила
рибка-стрибун риба-меч
Додаткове завдання: + 17,*4 _ 9*,7*5
**,5* *4,*6*
105,23 34,841
китова акула тигрова акула
ІV.Домашнє завдання. Підготуватися до к/р.
9 ц – 524 кг;
8 ц 44 кг – 836 кг;
42 ц 5 кг + 85 кг;
2,92 т + 684 кг;
7 т 6 ц 4кг – 8 ц 18 кг;
1 т 2 ц 3 кг – 1 т 15 кг.
26,836 – 7,59 – 12,6 – 3,5801;
489,2 – (164,4 + 92,16 – 138,254).