Урок "Розв’язування вправ і задач на додавання і віднімання десяткових дробів."

Про матеріал

Мета. Систематизація і поглиблення знань учнів; розвиток їх логічного мислення. Розвивати навички самостійної роботи, самоконтролю. Виховувати наполегливість, допитливість.

Перегляд файлу

Тема. Розв’язування вправ і задач на додавання і віднімання десяткових дробів.

Мета. Систематизація і поглиблення знань учнів; розвиток їх логічного мислення. Розвивати навички самостійної роботи, самоконтролю. Виховувати наполегливість, допитливість.

Обладнання. Предметні малюнки морських тварин, малюнок підводного царства, фонозапис шуму моря, звуків дель­фінів і т.д.

Хід уроку

І.Оргмомент

 Погляньте на дошку. Що ви бачите на малюнку? (Підводний світ.) Так. Перед вами зображення морської глибини, коралових ри­фів, водоростей морського дна. Чого тут бракує (Морських жителів.) У ході уроку ми заселимо це морське царство тваринами. Чим біль­ше ми виконаємо математичних завдань, тим з більшою кількістю морських жителів познайомимось. Більшість уроку ви будете працю­вати самостійно, тому кінцевий вигляд цього малюнка буде залежати від швидкості і якості вашої роботи.

ІІ. Закріплення матеріалу.1Першим нашим гостем є великий камчатський краб (показую краба і прикріплюю його на великому малюнку на верхівку скелі).  Він приніс нам морські завдання для усного рахунку.

  • Маса камчатського краба 7 кг. Яка маса 70 таких крабів ?
  • У кашалота 70 зубів, це на 190 менше, ніж у дельфіна. Скільки зубів у дельфіна ?
  • Морж може перебувати під водою 10 хв. Це становить 1/6 часу протягом

якого може не дихати кашалот. Скільки часу може перебувати під водою кашалот?

  • Лев може бігти зі швидкістю 72 км/год, що в 2 рази більше, ніж швидкість акули. Яка швидкість акули?
  • Найшвидше з усіх морських тварин плаває кальмар. Він руха­ється у 4 рази швидше, ніж може бігти слон. Яку швидкість розвиває кальмар, якщо слон біжить зі швидкістю 50 км/год?

 Ви дізналися дещо про життя морських тварин. З деякими з них ми сьогодні познайомимося ближче.

2. Другим нашим гостем є зубастий кит — кашалот. Кити не є рибами. Вони дихають повітрям, а їхні малята, як і люди, вигодову­ються молоком. Є беззубі кити, вони харчуються дрібними рачками.А кашалот споживає і більших тварин, за якими може пірнати на гли­бину до 1 км. Наш гість каша­лот пропонує(вчи­тель читає номер завдання на звороті предметного малюнка і прикріплює його на поверхні води):

 Округліть:    до десятих: 17,25; 0,126,

                           до сотих: 4,028; 2,144;

                          до цілих: 13,49; 19,61.

3. А тепер зустрічайте дельфіна.  Хто з вас їх бачив?

Дельфіни — найрозумніші морські тварини Пораненого дельфіна товариші підтримують на поверхні води. Так вони рятують і людей. Дельфіни виступають у морських цирках, а в спеціальних лабораторіях учені намагаються спілкуватися з ними. Дельфін пропонує нам вико­нати таке завдання:

 Які з наведених десяткових дробів рівні:

1)2,305;      2)2,0350;    3)2,0035;    4)2,3050;    5)2,3005

 Порівняйте числа:

1)0,18 і 0,2; 3)32,004 і 31,005;    5) 0,444 і 0,2222;

2) 0,6 і 0,495; 4) 9,361 і 9,35; 6) 16,075 і 16,0761.

4.  Давайте познайомимося з акулою. Їх недаремно називають грозою морів. Зуби в акул — у 6 рядів і гострі як пилка! Шкіра бага­тьох акул вкрита лускою з гострими шипами, тому навіть легкий до­тик акули наносить серйозні рани. Дуже небезпечні біла, голуба, тиг­рова акули, акула-молот. Але найбільша з акул — китова, довжина якої 20 м, людину не чіпає. До нас прийшла акула-молот. Ви бачите, що її голова дійсно нагадує молот. Вона пропонує розв’язати задачу.

Одна сторона трикутника дорівнює 12,4 дм, що на 3,8 дм менше від другої сторони та на 2,6 дм більше за третю. Обчислить периметр трикутника.

5.Наступне завдання нам принесла цікава риба-прилипа­ла. Вона до нас не приплила, а при­їхала. Прилипла своїм спинним плав­ником до живота акули і мандрує ра­зом із нею, збираючи рештки її обіду. Вона нам принесла  завдання.

Знайдіть значення виразу, обираючи зручний порядок обчислення:

  1.  (4,12 + 1,116) - 1,12;
  2.  (5,93 + 67,5) - 27,5;
  3. 0,844 - (10244 + 0,018);
  4.  7,29 - (3,961 +  2,29).

6.   Ознайомтесь із електричним скатом. У його тілі сховано щось на зразок електричних батарейок. Кожна зокрема слабенька, а разом вони дають досить сильний струм Тому зустріч з електри­чним скатом небезпечна. Він приніс нам завдання, яке ви розв'яжете самостій­но.

  1. (х - 50,6) + 2,15 = 42,9;
  2.  31,28 - (у + 4,2) = 15,093.

       По закінчені роботи учні вибирають правильну відповідь серед написаних чисел. Сусіди по партах перевіряють роботу один одного, при потребі допомагають виправити помилку.

7. Останнім нашим гостем є глибоководна риба-вудильник У неї на голові росте своєрідна вудка з ліхтариком на кінці. Ліхтарик світиться у темряві і приваблює довірливих рибок, що пливуть вудильнику прямо в пащу Ву­дильник нагадує нам, що пора підбивати підсумок.

 

ІІІ.Підсумок уроку.

— Який математичний матеріал ми повторили? Що цікавого діз­налися? А зараз виконайте завдання,обчислить, записавши дані величини в дециметрах:


  1.  2,34 дм -18см;
  2.  9,6 дм + 4 см;
  3.  49 дм – 324 см;
  4.  5,63 м + 2345 см;
  5.  9 м 8 дм 3 см – 25 см 8 мм;
  6.  1м 5 дм 6 см – 16 см 9 мм.

 

  Перші п'ять учнів, які отримають правильні відповіді, зможуть населить наше морське царство новими жителями.




 


летюча риба риба-пила



 

рибка-стрибун риба-меч


 


Додаткове завдання:  + 17,*4            _ 9*,7*5

                                         **,5*              *4,*6*

                                       105,23             34,841

                 китова акула                           тигрова акула


ІV.Домашнє завдання. Підготуватися до к/р.

  1. Обчислить, записавши дані величини в центнерах:

9 ц – 524 кг;

8 ц 44 кг836 кг;

42 ц 5 кг + 85 кг;

2,92 т + 684 кг;

7 т 6 ц 4кг – 8 ц 18 кг;

1 т 2 ц 3 кг – 1 т 15 кг.

  1. Знайдіть значення виразу:

26,836 – 7,59 – 12,6 – 3,5801;

489,2 – (164,4 + 92,16 – 138,254).

  1. Ламана складається з трьох ланок. Довжина першої ланки дорівнює 9,2 см, що на 3,5 см більше за довжину другої ланки та на 4,9 см менше від довжини третьої. Знайдіть довжину ламаної.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1.  Maria
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
20 листопада 2018
Переглядів
1876
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку