Урок "Розв’язування вправ на додавання і віднімання десяткових дробів"

Про матеріал

Тема уроку: Розв'язування вправ на додавання і віднімання десяткових дробів

Тип уроку:урок удосконалення знань, умінь і навичок.

Мета уроку: удосконалити вміння учнів виконувати додавання й віднімання десяткових дробів; розвивати логічне мислення, пам'ять, увагу; виховувати наполегливість, уміння дискутувати.

Знання і вміння, що формуються на уроці: учні повинні вміти виконувати завдання, що передбачають додавання й віднімання десяткових дробів

Перегляд файлу

 

 

 

КОНСПЕКТ УРОКУ №8

ПЛАНУ УРОКУ

Дата:

Клас:     5

Тема уроку: Розв’язування вправ на додавання і віднімання десяткових дробів

Тип уроку:  урок удосконалення знань, умінь і навичок.

 Мета уроку: удосконалити вміння учнів виконувати додавання й віднімання десяткових дробів; розвивати логічне мислення, пам’ять, увагу; виховувати наполегливість, уміння дискутувати.

 

 


 

Знання і вміння, що формуються на уроці: учні повинні вміти виконувати завдання, що передбачають додавання й віднімання десяткових дробів

 


Обладнання: підручник, засоби наочного зображення (презентація), зошит.



 


 

Етап

 

Час, хв.

 

Зміст етапу уроку

Основні орієнтири вивчення теми

 

Підготовчо-мотиваційний етап

 

І

3 хв.

 

5 хв.

 

 

5 хв.

 

 

 

5 хв.

 

Організація початку уроку

 

 

Перевірка домашнього завдання

 

 

II

 

Актуалізація опорних знань

 

 

III

 

2хв.

Мотивація навчального процесу

__

Виконавчо-діяльнісний етап

 

IV

 

 

 

 25 хв.

 

застосування отриманих знань

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підсумково-рефлексивний етап        етап

 

 

VI

 

5 хв.

Закріплення, узагальнення і систематизація отриманих знань

 

Закріплення, отриманих знань; рефлексія діяльності

 

 

VII

 

5 хв.

 

Домашнє завдання

 

 


ХІД  УРОКУ

Підготовчо-мотиваційний етап

  • Організація початку уроку (3 хв.)

Доброго дня. Сьогодні ми з вами продовжимо працювати над додаванням і відніманням десяткових дробів. Відкриваємо свої зошити, записуємо число, класна робота. Давайте перевіримо, чи правильно ви виконали домашнє завдання.

 

Перевірка домашнього завдання (5 хв.)

Метод: репродуктивна бесіда

Чи виникли  вас питання по домашньому завданню?  А зараз давайте звіримо правильність виконаних завдань, відповідно поставивши напроти  завдання плюс або мінус. Оцінку не ставимо.

 

Завдання

Правильна відповідь

  1. 4,38
  2. 2,272
  3. 56
  4. 7,86

 

  1.     17,6+5,9=23,5(м2)– площа другої кімнати;
  2.     23,5+17,6=41,1(м2)

IMG_0002.tif

1)0,01+1,1-0-0,11-1;

2)0,4+0,6+0,7+0,05-0,75

 

 

 А тепер давайте пригадаємо, що нам необхідно знати, щоб виконувати  вправи на додавання або віднімання десяткових дробів.

 

  • Актуалізація опорних знань (5 хв.)

Метод : репродуктивна бесіда

Вчитель

Учні

1.

Сформулюйте основну властивість десяткового дробу

Десятковий дріб не зміниться якщо до нього дописати нулі або закреслити нулі, що знаходяться в кінці дробу.

1.

Нагадайте нам алгоритм додавання  десяткових дробів.

 

  1.  Зрівняти кількість цифр після коми в обох числах.
  2. Записати числа у стовпчик так, щоб кома перебувала під комою; додайте  як натуральні числа.
  3. Поставте кому в сумі під комою в даних числах.

2.

Нагадайте нам алгоритм віднімання десяткових дробів.

 

  1.  Зрівняти кількість цифр після коми в обох числах.
  2. Записати числа у стовпчик так, щоб кома перебувала під комою; відніміть як натуральні числа.
  3. Поставте кому в різниці під комою в даних числах.

 

  • Мотивація навчального процесу (2 хв.)

Метод: спонукальний

Сьогодні у вас є можливість удосконалити свої вміння додавати і віднімати  десяткові дроби і переконатися в тому, що правила додавання і віднімання десяткових дробів добре засвоєно. Тож давайте гарно попрацюємо, щоб отримати хороші оцінки.

 

Виконавчо-діяльнісний

  • Застосування отриманих знань (25 хв.)

Метод тренувальних вправ

  1. Виконання письмових вправ, самостійно в зошиті. Хто перший виконав, говорить відповідь і обґрунтовує її.

Завдання

Правильна відповідь

            Яке число треба вписати у квадратик, щоб рівність була правильною:

а) ; б) ;

 в) ; г) .

 

  1. 0,3
  2. 0,55
  3. 0,991
  4. 0,35

 Як обчислити найзручнішим способом:

а) ;   в) ;

б) ;      г) ?

  1. 108;
  2. 219;
  3. 100;
  4. 200

 

Обчислити зручним способом:

  1.       2)

 

  1. 4,16
  2. 12

 

  1. Виконання письмових вправ. (Разом обговорюється алгоритм розв’язання. Учні знаходять відповідь самостійно в зошитах, а один учень біля дошки.

Завдання

Правильна відповідь

  1. 20,2-18,8=1,4(км/год) - шв. течії;
  2. 1,4+20,2=21,6 (км/год) –шв. за теч.

1)3,2-1,68=1,52(кг) – зібрав Івасик-Телесик;

2)1,68>1,52

3)1,68-1,52=0,16(кг)

Замість зірочок поставте такі цифри, щоб виконувана дія була правильною:

  

 

Підсумково-рефлексивний етап

  • Закріплення, отриманих знань; рефлексія діяльності (5 хв.)

Метод: навідних питань.

 У нас з вами сьогодні був дуже насичений урок. Ми з вами добре попрацювали.  А тепер сформулюйте алгоритм віднімання (віднімання) десяткових дробів. Як ви оцінюєте свою роботу на уроці?  Які завдання виявилися найскладнішими? Чому?  Тож чи сподобався вам сьогоднішній урок?

 

  • Домашнє завдання (5 хв.)

Метод: пояснювально-ілюстративний

Автори підручника

А. Г. Мерзляк,  В.Б.Полонський, М. С.Якір

Параграф

33

Номери завдань

881;   884

На повторення

Параграф 24;   №678

 

 

Додатково

Замість зірочок поставте такі цифри, щоб виконувана дія була правильною:

а)

 

Всі ці завдання типові та аналогічні до тих, які ми виконували під час уроку, тому питань щодо їх виконанню у вас не повинно виникнути.  Після розв’язання  додаткового завдання, обов’язково зробіть перевірку.

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
26 вересня 2018
Переглядів
925
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку