Урок "Розв’язування вправ на додавання та віднімання звичайних дробів з однаковими знаменниками"

Про матеріал

Урок "Розв'язування вправ на додавання та віднімання звичайних дробів з однаковими знаменниками"

Мета:

навчальна: удосконалити вміння виконувати додавання і віднімання звичайних дробів з однаковими знаменниками; удосконалити вміння розв'язувати задачі, у яких передбачено додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками;

розвивальна: розвивати мислення, увагу; формувати вміння міркувати за аналогією; активізувати інтелектуальну діяльність учнів;

виховна: виховувати інтерес до предмету, до художньої літератури; виховувати наполегливість у досягненні мети, старанність, працьовитість, самостійність.

Тип уроку: застосування знань і вмінь.

Обладнання: конспект уроку, підручник, роздатковий матеріал, комп'ютерна презентація, малюнки, проектор, презентація.

Перегляд файлу

 

Дата проведення: 30.01.2015р.

Урок-казка 8 (72). Розв’язування вправ на додавання та віднімання звичайних дробів з однаковими знаменниками

Мета:

 навчальна: удосконалити вміння виконувати додавання і віднімання звичайних дробів з однаковими знаменниками; удосконалити вміння розв’язувати задачі, у яких передбачено додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками;

 розвивальна: розвивати мислення, увагу; формувати вміння міркувати за аналогією; активізувати інтелектуальну діяльність учнів;

 виховна: виховувати інтерес до предмету, до художньої літератури; виховувати наполегливість у досягненні мети, старанність, працьовитість, самостійність.

Тип уроку: застосування знань і вмінь.

Обладнання: конспект уроку, підручник, роздатковий матеріал, комп’ютерна презентація, малюнки, проектор, презентація.

Структура уроку:

  1. Організаційний етап.
  2. Перевірка домашнього завдання.
  3. Актуалізація опорних знань, умінь і навичок.
  4. Повідомлення теми, мети, завдань уроку.
  5. Вироблення вмінь і навичок в процесі розв’язування вправ.
  6. Підбиття підсумків уроку.
  7. Домашнє завдання.

 

Хід уроку

І. Організаційний етап.

  Привітання, налаштування на гарний настрій на уроці.

Ви почули всі дзвінок?

Він покликав на урок.

Кожен із вас вже постарався

До уроку приготувався

Тож гаразд, часу не гаємо

І урок розпочинаємо.

Сьогодні у нас  не звичайний урок, сьогодні ми з вами потрапимо до казки.

У казці все справжнісіньке буває,

Усе живе, все мислить, розмовляє.

В ній є мудрість, вона навчає жити,

То як же людям казку не любить?

А ви, діти, любите казки?

Думаю, вам добре відома казка Ганса Христиана Андерсена "Снігова Королева", і неодноразово разом з Гердою ви подорожували до Лапландії, щоб врятувати Кая із льодового королівства Снігової Королеви. Сьогодні знову у пошуках друга потрапила дівчина у дивовижну казку, але казка ця незвичайна,  казка математична, і на своєму шляху зустрінеться Герда із математичними перешкодами. Навряд дівчина зможе впоратись сама із цими завданнями, чи згодні ви допомогти їй?

Тоді запрошую вас до казки…

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

Перш ніж відправитись у казку ми маємо з вами перевірити домашнє завдання. Для цього ви в парах обмінюєтесь зошитами, берете до рук олівчики і перевіряєте відповіді, які є на переносній дошці, робите помітки, де виконано невірно, і оцінюєте разом зі мною. На домашнє завдання вам було вивчити параграф 32, письмово № 1063, 1067, 1071, 1090 (додатково).

№ 1063

  1. ;
  2. ;
  3. ;
  4. ;
  5. ;
  6. ;
  7. ;
  8. .

№ 1067

  1. (га) – поля засіяли за другий день,
  2. (га).

Відповідь. га поля засіяли за два дні.

№ 1071

  1.  

    .

Відповідь. .

    .

Відповідь. .

 1090(додатково)

Карлсон не зможе поділити торт, бо .

Відповідь. Ні.

ІІІ. Актуалізація опорних знань, умінь і навичок.

Жив собі один лихий троль. Він був злючий-презлючий, наче сам чорт! Але якось і він був у чудовому гуморі, бо зробив собі дзеркало, у якому все добре і прекрасне здавалося гидким, а все негідне й погане виглядало прекрасним.

Усі учні троля – а в нього була своя школа – скрізь розповідали про те дивовижне дзеркало.

Отож вони бігали з тим дзеркалом, доки не залишилося жодної країни, жодної людини, яка хоча б раз не спотворилася в ньому. І тоді тролеві учні захотіли полетіти на небо, щоб поглузувати з янголів і з самого Бога. Що вище вони злітали, то дзеркало все дужче кривилося від гримас. Раптом дзеркало так затремтіло, що вирвалося з їх рук, упало на землю і розбилося на тисячу мільйонів, більйонів і ще більше скалок! І саме ці скалки наробили більше лиха, ніж саме дзеркало...

 Ось подивіться, на деяких скалках заховалися завдання.

Завдання 1.

 Давайте разом пригадаємо деякий теоретичний матеріал. Ось подивіться, будь ласка, на дошку та продовжіть речення:

Завдання 2.

Завдання 3.

Заповніть таблицю:

IV. Повідомлення теми, мети, завдань уроку.

 Записуємо в зошити: «Тридцяте січня. Класна робота. Розв’язування вправ на додавання та віднімання звичайних дробів з однаковими знаменниками». Сьогодні на уроці ми будемо допомагати нашим казковим героям у біді, при цьому перевіримо, як ви засвоїли тему «Додавання і віднімання звичайних дробів з однаковими знаменниками». З’ясуємо, чи вмієте ви використовувати правила додавання і віднімання дробів, чи знаєте як записати неправильний дріб у вигляді мішаного дробу та мішаний дріб у вигляді неправильного дробу.

V. Вироблення вмінь і навичок в процесі розв’язування вправ.

А тим часом…

У великому місті мешкало двоє бідних дітей Кай і Герда. Вони дружили, разом вирощували квіти. Але од­ного зимового дня Снігова Королева забра­ла Кая. Кинула йому в очі крижинки і заморозила серце так, що він забув про всіх і про Герду теж. Довго Герда сумувала без Кая і вирішила його розшукати. І ми з вами допоможемо Герді у пошуках Кая. Спочатку Герда побігла до річки запитати, чи не знає вона про Кая, і за відповідь готова була віддати свої нові червоні черевички, але річка відмовилась від черевичків і відповіла, якщо розв'яжеш задачу, тоді покажу дорогу і подарую човник.

Тому зараз один учень класу піде до дошки і розв’яже нам задачу, а всі інші виконують самостійно і звіряють із записами на дошці.

№ 1.  Першого дня човен проплив усього шляху, а другого – усього шляху. Відомо, що за два дні човен проплив 36 км. Скільки кілометрів становить увесь шлях човна?

Розв’язання:

  1. + = (част.) – проплив човен за два дні;
  2. 36: 12 19 = 57 (км).

Відповідь. 57 км становить увесь шлях човна.

Отже, Герда може вирушати в дорогу. Во­на сіла  в човен і  поплила  шукати Кая, але човен приплив до володінь бабусі-чарівниці. Бабуся захотіла залишити дівчину в себе, тому розчісувала Герду чарівним гребінцем, щоб та забула своє минуле і Кая. Але даремно! Герда не забула про хлопчика і вирішила далі шукати Кая. Дівчинка не знала куди їй іти далі і троянди в бабусиному саду погодилися допомогти їй, якщо Герда виконає їх завдання. А щоб допомогти Герді нам необхідно виконати вправи записані на пелюстках троянд. Пелюстки червоного кольору – це завдання для учнів з високим та достатнім рівнем знань, пелюстки жовтого кольору – це завдання для учнів з середнім та початковим рівнем знань. Це завдання ви виконуєте самостійно, хто першим виконає завдання піде до дошки записати та прокоментувати його.

№ 2. Розв’яжи рівняння:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розв’язання

  1. ;

;

;

;

.

Відповідь. .

  1. ;

;

;

;

.

Відповідь. .

  1. ;

;

.

        Відповідь. .

  1. ;

;

.

Відповідь. .

Герда згадала про Кая і втекла від бабусі. Бігла вона довго. Стомившись, сіла відпочити. Прямо перед нею стрибав старий ворон. Герда за­питала, чи не бачив він Кая. Ворон відповів: «Кар-кар», напевно, знаю, де твій принц, але скажи, ти доб­ре вмієш записувати числа у вигляді неправильного дробу. Давайте ми допоможемо Герді справитись із цим завданням. Для цього напишемо номер із підручника 1075.

  3 (№ 1075)

  1. ;
  2. ;
  3. ;
  4. .

Відпочивши вирушаємо далі в дорогу. Ворон привів Герду до принца з принцесою, але принцом був не Кай. Дівчинка розповіла їм свою історію, і вони подарували їй карету, щоб виру­шити далі у пошуках Кая. Але за це Герда повинна розв'язати вправу:

№ 4. Знайди всі натуральні числа  , при яких нерівність є правильною:

а) ;

б) .

Розв’язання:

а) ;   ;  

б) ;    ;  

Фізхкультвилинка

           Ой, щось стало якось морозно. Мабуть, Снігова Королева розлютилась. Але ми й на це маємо відповідь, проведемо фізкультхвилинку.

У володарки Зими

Трішечки замерзли ми.

Грудень каже: «Пострибай!»

Січень просить: «Присідай!»

Встали, сіли, встали, сіли,

Розігріли своє тіло.

Лютий місяць нагадав:

Час нам братися до справ!

А тим часом у замку Снігової Королеви, Кай сумує, бо ж у замку Королеви немає ні дітей, ні іграшок. І щоб Кай не згадав про те, як добре йому було вдома, Снігова Королева вирішила дати йому завдання.

Індивідуальна робота з учнями

Декілька учнів отримують картку із завданнями:

Картка 1.

 

           =  =         =           + =

 

Картка 2.

 

           =  =         =           + =

Ми з вами добре попрацювали, тому Герда може сміливо сідати в карету і продовжу­вати пошуки Кая. Дівчинка сіла в карету і поїхала далі. Вона заїхала в темний ліс  У лісі на неї напали розбійники. Вони забрали карету, Герду забрала донька розбійниці. Розповідь Герди про її товариша розчулила розбійницю, і вона сказала, що відпустите дівчинку при умові, що вона знайде скільки гектарів зайнято ялинами і соснами разом у їхньому лісі.

№ 5. Площа лісу 200 га. Ялини займають лісу, а сосни - . Скільки гектарів зайнято ялинами і соснами разом?

Розв’язання:

  1. 200 : 20 7 = 70 (га) – займають ялини;
  2. 200 : 20 3 = 30 (га) – займають сосни;
  3. 70 + 30 = 100 (га).

Відповідь. 100 га зайнято ялинами і соснами разом.

Розбійниця   віддала Герді свого північного оленя, на якому   маленька дівчинка при­мчала до замку Снігової Короле­ви. Коли Герда побачила Кая, то кинулась до нього, але він стояв нерухомо. Адже у нього в серці льодяні  крижинки, а щоб  їх розтопити, замість сніжинок у завдання потрібно поставити пропущені цифри. Всі учні працюють по парах, тобто по два учні за партою і водночас змагання між рядами, хто швидше заповнить магічний квадрат.

№ 6. Заповніть клітини магічних квадратів

 

 

Справившись із завданням  крижинки розтопились. Кай упізнав Герду. Вони сміялися і плакали від радості, бо вірність і дружба допомогли перемогти усі негаразди.

VІ. Підбиття підсумків уроку.

 А ми з вами і не помітили як разом із подорожжю  підійшов до кінця наш урок.

Чого ми навчилися на цьому уроці? Яких умінь удосконалили?

Чи сподобалася вам подорож?

Чи важкою вона для вас була?

Як ви вважаєте, чи потрібно нам ще попрацювати над цією темою?

Рефлексія

Оцінити свій емоційний стан за допомогою смайлів настрою:

 

 

 

VІІ. Домашнє завдання.

Повторити § 32.

Письмово № 1076, 1080, 1084, 1089(додатково).

Творче завдання:

І ряд. Скласти кросворд по матеріалу, який було вивчено протягом теми «Звичайні дроби».

ІІ ряд. Виписати загади про звичайні дроби.

ІІІ ряд. Виписати прислівя та приказки про звичайні дроби.

 

1

 

docx
Додано
23 вересня 2018
Переглядів
3712
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку