Предмет: «Алгебра і початки аналізу». Клас: 10-й.
Тема: Розв’язування вправ з теми «Похідна та її застосування»
Мета:
Тип уроку: удосконалення знань, умінь та навичок.
«Недостатньо лише мати гарний розум, Головне – це добре застосовувати його» (Р. Декарт)
Х і д у р о к у.
І. Організаційний момент.
Привітання, перевірка готовності до уроку. Налаштування на робочу обстановку.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Оголошення теми та завдань уроку.
На попередніх уроках ви засвоїли одне із фундаментальних понять алгебри та початків аналізу – похідну. ЇЇ появі ми завдячуємо таким вченим, як П.Ферма, І.Ньютон, Г.Лейбніц, Ж.Лагранж.
Поняття похідної широко застосовується у механіці, військовій справі, медицині, космонавтиці, фізиці, астрономії. Тому і приділяється така увага цьому поняттю.
Р. Декарт говорив: «Недостатньо лише мати гарний розум, головне – це добре застосовувати його». Темою уроку є «Розв’язування вправ з теми «Похідна та її застосування»». Основна мета нашого уроку – використання теоретичних знань при розв’язанні практичних задач.
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
Прийом «Лови помилку» (1 учень біля дошки):
Прийом «Чи правильно, що…»
Функція зростає на [-7;2) і (2;8] значить вона зростає на [-7;8] (Ні)
Критична точка є точкою екстремуму. (Ні)
Точка екстремуму є критичною (Так)
Точки на графіку x1=1, x2=-1, x3 = 2 є точками максимуму. (Ні)
На рисунку зображено графік функції f(х), визначеної на відрізку [-7;7]. Скільки нулів матиме функція f/(х) на проміжку (-7;7)?
ІV. Застосування вмінь та навичок.
Розв’язування вправ за підручником № 8 (1) с 30
У = f (х0) + f 1(х0) ( х – х0)
Виконання завдань у форматі ЗНО.
Виконання тестів – надійний шлях до здачі ЗНО
№ п/п |
Запитання |
а) |
б) |
в) |
г) |
1 |
Розв’язати рівняння у’=0, якщо у=х2-4х |
-2 |
-4 |
2 |
4 |
2 |
Знайти критичну точку функції у=2х2-4х |
-1 |
1 |
0 |
2 |
3 |
Знайти проміжок зростання функції у=х2-2х-3 |
(-∞; 1) |
(1; ∞) |
(-1; 1) |
(0; ∞) |
|
|
|
|
|
|
Самоперевірка: код 1 – В, 2 – Б, 3 – Б, 4 – В.
Психологічна хвилинка
Перша жінка-математик С.Ковалевська сказала: «Математик повинен бути поетом в душі».
Підберіть до графіків функцій, зображених на рисунках, прислів’я, які розкривають сутність процесів функції.
Любиш з гірки котитись, люби й санчата возити.
Повторення – мати навчання.
Як крикнеться, так і відгукнеться.
V. Підсумок уроку.
Прийом «Закінчи речення»
Сьогодні на уроці ми…
Найважливішим на уроці для мене було…
Найбільше зацікавило…
Найскладнішим для мене було…
Щоб усунути прогалини в знаннях, я маю…
VІ. Домашнє завдання.