Урок "Розв’язування задач і вправ на додавання раціональних чисел"

Про матеріал
Урок гра на тему: Розв’язування задач і вправ на додавання раціональних чисел .Розрахований для учнів 6 класу .
Перегляд файлу

 

 

 

 

Тема уроку:Розв’язування задач і вправ на додавання раціональних чисел.

Мета уроку:узагальнити та систематизувати знання учнів з теми „ Додавання раціональних чисел”; повторити правила додавання  раціональних чисел; сприяти формуванню практичних умінь та навичок розв’язувати вправи і задачі на  додавання раціональних чисел; розвивати  логічне мислення, пізнавальний інтерес,культуру математичного мовлення, пам'ять, уяву, творчі здібності та обчислювальні навички,  прищеплювати інтерес до математики; виховувати наполегливість, формувати навички спілкування, доброзичливість, взаємоповагу, впевненість у своїх силах.

Тип уроку :узагальнення  та систематизація знань,умінь і навичок.

Обладнання: роздатковий матеріал, підручник для 6-го класу, комп’ютер, проектор, кольорові олівці,розмальовка.

 

Хід уроку

І.Організаційний момент

Добрий день діти ,зараз пограємо у  Гру „ Підніми мій настрій”.

 Дітям пропоную попрацювати в парі і домовитися, хто почне свої дії першим.

 Діти виконують дії.

-         Посміхніться, „зніміть” посмішку зі свого обличчя долонею та „киньте” своєму сусідові. „Спіймайте” посмішку, „прикрасьте” нею своє обличчя.

-         На обличчі зобразіть ще будь-яку емоцію, „подаруйте” її своєму сусідові.

 У вас появився хороший настрій продовжуємо працювати

 

ІІ. Перевірка домашнього завдання

Перевіряємо за зразком

    На екрані у вигляді  сніжинок будуть висвітлені відповіді до завдань. На кожній сніжинці відповідь до одного завдання. Перевіряємо чи правильно виконали.

 

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

     Запишемо  тему нашого уроку

Дата

Класна робота

Розв’язування задач і вправ на додавання раціональних чисел.

       Сьогодні на уроці   ми узагальнимо  та систематизуємо  знання з теми                „ Додавання раціональних чисел”; повторимо правила  та властивості додавання  раціональних чисел і застосуємо їх  до розв’язування  вправ і задач і на  додавання раціональних чисел; будемо розвивати  логічне мислення, пізнавальний інтерес,культуру математичного мовлення, пам'ять, уяву, творчі здібності та обчислювальні навички,  прищеплювати інтерес до математики; виховувати наполегливість, формувати навички спілкування, доброзичливість, взаємоповагу,  впевненість у своїх силах.

А також на протязі уроку побачимо, що математику застосовують  і у повсякденному житті. Слова давньогрецького філософа,мислителя Арістотеля.

Епіграф  уроку: «Розум полягає не лише в знаннях, але й у вмінні застосовувати ці знання.

Арістотель»

 ІV. Гра «Розшук злочинця» .

       Сьогоднішній урок у нас незвичайний, проведемо його формі гри. А гра наша називається «Розшук злочинця». А чому саме так я вам поясню.

    Чи знаєте ви, хто розшукує злочинців ?

    Так, звичайно! Це люди, які розшукують речі або людей, розкривають різні злочини.

    І ми розкриємо злочин. Я сьогодні отримала  листа   для учнів 6 – Б класу із дитячого садочку «Дударик»

   Всі ви знаєте наш чудовий дитячий садочок .  Діти звернулися до вас по допомогу. Читаю лист:

 У  групі «Калинка» сталось нещастя,  дивна  особа, викрала всі іграшки.

    Один із свідків  є весела і кмітлива людина. Він не тільки запам’ятав вбрання злочинниці, але й оцінив її вік, ім’я, яке належало крадійці, тому всі відомості він зашифрував.  Допоможете знайти її ?

      Але перед тим як розпочати розслідування нам потрібно озброїтися знаннями.

 

V. Актуалізація опорних знань

Бліц –опитування

1.Що ми називаємо модулем числа?

2.Які числа називаються протилежними?

3.Чому дорівнює модуль додатного та від’ємного числа?

4.Як додати два числа з однаковим знаками?

5.Як додати два числа різними знаками?

6.Чому дорівнює сума протилежних чисел?

7.Чому дорівнює сума , якщо один із доданків дорівнює нулю?

8.Сформулюйте переставний і сполучний закони додавання для раціональних чисел.

Молодці! Запас знань поновили і тепер можна приступати до розкриття злочину.

VІ. Удосконалення умінь та навичок

         На кожній парті є  фоторобот злочинця і розшифровка кольорів по номерах. Ваше завдання – визначити колір головного убору, плаття та фартуха, взуття.  Доповнити фоторобот: розмалювати за допомогою кольорових олівців одяг і взуття. Вам необхідно встановити приблизний вік незнайомки та її ім’я.

 

         Але це не так легко зробити . Щоб знайти крадійку ми повинні виконати завдання , які для вас підготував свідок злочину.

 

Завдання1.

Визначити колір головного убору

       Учні вирішують усно  завдання на швидкість.

Серед рівностей знайдіть правильні  із отриманих літер складіть слово.

  -5+0=-5                      (ч)

 -7+(-4)= -12                (ю)

  7,3+(-7)=0,3               (е)

  -3+ (-3) =0                 (ж)

  -10,5+(-10)=-20,5       (р)

 -9+1,2=7,9                  (м)

  5,7+ (-8,4)=-2,7         (в)

 1+(-7,1)=-6,1              (о)

 4,2+(-4,2)=0               (и)

 -3,2+(-3,4)=-6,6         (н)

 -25+24= -1                 (й)

Отже, колір хустки    червоний.

Молодці! Продовжуємо роботу в тому ж дусі.

 

Завдання 2.

Визначення кольору плаття і фартуха

     Колір плаття.   

     Робота в зошиті (завдання на партах учнів )

1.Виконати додавання  зручним способом:

1)7,29+(-5,126)+(-6,29)+5,126     1

2)    0

     Номер кольору,  сума значень виразу 1+0=1.

     Отже, колір плаття – синій.

     Молодці! Нам потрібно дізнатися колір фартуха.

     Колір фартуха.

2.За перший день рівень води в річці Прут змінився на -6 см,за другий - на +8см,а за третій  - на +5см.На скільки сантиметрів і як саме змінився рівень води за три дні?

     За три дні рівень води у річці змінився на -6см+8см+5см=-6см+13см=7см.Тобто збільшився на 7см.

     Номер кольору 7.

     Отже, колір  фартуха – фіолетовий.

     Молодці! Нам залишилося дізнатися колір взуття. І ми будемо знати у що була одягнена крадійка.

 

Завдання 3.

 

Визначення кольору взуття

    Скласти числовий вираз та обчислити його значення:

до числа додати суму чисел і .

 

      Номер кольору 6.

      Отже, колір взуття – зелений.

      Молодці, всі гарно працювали.

      Ми вже знаємо у що була одягнена крадійка. Залишилося дізнатися вік та ім’я.

      Але ви трошки втомилися тому відпочинемо.

 

Фізкультхвилинка . Розмальовка+ музика(1,5хв)

Дружно всі ми устаємо,

М’язи шиї розімнемо.

Крутимо ми головою,

Робимо це всі зі мною!

Ушир руки розведіть,

Їх до неба потягніть!

А тепер поприсідайте

І на місце повертайте!

 

Завдання 4.

Визначення віку крадійки

      Щоб обчислити, скільки років крадійці, необхідно знайти суму чисел, які є коренями рівняння. Будемо працювати у групах. Кожна група має окреме завдання. Вирішуєте хто буде розв’язувати біля дошки.

 

Розв’яжіть рівняння:

І група

      х=45

ІІ група

             х=28

ІІІ група

                           х=1, х=7

45+28+1+7=81

        Отже, крадійці  81 рік.

 

Завдання 5.

Визначення імені крадійки

   Для цього вам потрібно виконати завдання.

І група

    Спростіть вираз і знайдіть його значення при    х= -14,8;y=8,6:  x+(-3,24)+y+5,44.

x+(-3,24)+y+5,44.=x+y+2,2.

-14,8+8,6+2,2= -4.

ІІ група

   Спростіть вираз і знайдіть його значення при    x=-2,5;y=12,9:  x+(-2,6)+(-7,8)+y.

x+(-2,6)+(-7,8)+y=x+y-10,4.

-2,5+12,9-10,4=0.

ІІІ група

   Спростіть вираз і знайдіть його значення при    a=-6,8;b=11,8:  -4,28+a+3,28+b.

-4,28+a+3,28+b=a+b-1.

-6,8+11,8-1=4.

-4-Я     0-Г      4-А

    Обчисливши знайдете значення виразу, з іншого боку буде одна із літер імені крадійки. На координатній  прямій зобразіть точку, яка відповідає значенню виразу.

    Отже, ми сьогодні були в ролі детективів і змогли встановити важливі деталі для дальшого розслідування справи:зовнішній вигляд, ім’я та вік крадійки.

    Я думаю , що наші дані допоможуть знайти крадійку ,а з нею і  іграшки дітей .

 

VII. Підсумки уроку

Наше розслідування закінчено.

                1. Як ми впоралися із завданнями?

 2.Яке завдання ми ставили перед собою?

 3.Який персонаж вам допоміг?

                 4.Продовжте речення: "Мені сьогодні на уроці сподобалось …"

                 5.над чим вам треба попрацювати?

                 6.Чи з’ясували для себе, що із вивченого потребує доопрацювання?

     Оцінити працю учнів. Молодці ви гарно попрацювали. Відзначити учнів, які працювали. Залиште щоденники  у мене на столі я вам виставлю оцінки.

 

VIII. Домашнє завдання

Повторити § 26.

Виконати письмово № 1157,1159.

Додаткове завдання№1169*.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Фоторобот злочинця

 

 

 

 

 

 

 

Розшифровка  кольорів по номерах

 

http://chitalnya.ru/upload3/971/32dee0d900a6a62e7751ff373031679a.jpg

                1 синій

 

                                                                   2 оранжевий

                                                                 

                                                                   3 жовтий

                                                              

                                                                           4 червоний

                            

                                                                         5 рожевий

 

                                                                         6  зелений

  

                                                                              7 фіолетовий

 

    

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Гелешко Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
27 жовтня 2022
Переглядів
675
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку