Урок "Розв'язування задач" (механічна робота. потужність)

Про матеріал
Конспект містить всі етати уроку. Кожний етап уроку детально розписаний (кожна задача розв'язана, містить пояснення, на кожне запитання під час перевірки домашнього завдання є правильна відповідь). До конспекту додається презентація. Під час уроку використовується робота з підручником, відео-презентація, інтерактивна вправа в середовищі learningapps (вправа "Знайди пару")
Перегляд файлу

Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України

Відділ освіти Смолінської селищної ради

Смолінська загальноосвітня школа №1 І-ІІІ ступенів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок фізики в 7-му класі

на тему:

«Розв'язування задач»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель фізики Ткаченко О.О.

 

 

 

 

Урок фізики в 7-му класі

Урок №___                                                                    Дата «___» _____________2021 р.

Тема уроку: Розв'язування задач

Мета уроку:

  • навчальна: формувати вміння і навики застосовувати здобуті знання до розв’язування задач;
  • розвиваюча: розвивати   логічне   і алгоритмічне  мислення учнів;
  • виховна:  виховувати культуру запису та мовлення.

Тип уроку: урок формування вмінь і навичків.

Прилади  та матеріали: конспект уроку, підручник, електронна презентація.

 

 

   Як завжди, розв'язування однієї задачі породжує нові.

 І останньої задачі ніколи не буде.

                                                                                                                               Я.А.Смородинський

 

План уроку

  1. Організаціний момент.
  2. Актуалізація опорних знань. Перевірка домашнього завдання (опитування учнів).
  3. Розв'язування задач (робота в групах).
  4. Підведення підсумків уроку (Інтерактивна вправа “learningapps”).
  5. Повідомлення домашнього завдання.
  6. Завершення уроку.

 

 

 

 

Хід уроку

  1. Організаційний момент.

Вітання з класом. Перевірка присутніх на уроці. Налаштування на роботу.

 

  1. Актуалізація опорних знань. Перевірка домашнього завдання.

Опитування учнів

  1. Що ми з Вами вивчали на минулому уроці? З якими новими фізичними величинами познайомилися? (механічна робота і потужність)
  2. Що таке механічна робота? Якою літерою позначається робота? (механічна робота – це фізична величина, яка характеризує зміну положення тіла під дією сили і дорівнює добутку сили на шлях, подоланий тілом у напрямку цієї сили)
  3. Який вигляд має формула механічної роботи? Які фізичні величини входять до складу формули? (A=F*l). А – робота, F - сила, l - довжина.
  4. Одиниця вимірювання роботи? (1 Дж (джоуль))
  5. Означення потужності? (Потужність – це фізична величина, яка характеризує швидкість виконання роботи і дорівнює відношенню виконаної роботи до часу, за який цю роботу виконано)
  6. Формула потужності? Які фізичні величини входять до складу формули потужності? (N=A/t). N – потужність, A – робота, t – час.
  7. Одиниця вимірювання потужності? (1 Вт – ват).
  8. Що таке 1 Вт? (1 Вт дорівнює потужності, за якої протягом 1с виконується робота 1 Дж. 1Вт = 1Дж/1с).
  9. Запишіть додаткову формулу для обчислення потужності (N=F*v)
  1. Розв'язування задач (робота в групах).

Відпрацьовуємо разом з учнями основ­ні етапи розв'язання на прикладі конкретних задач, записуємо розв'язання на дошці й у зошитах. При цьому звертаємо увагу на аналіз фізичної проблеми й стис­лий запис умов задачі; на вибір математичної моделі; на розв'язан­ня рівняння відносно невідомої величини, перевірку її одиниці й на аналіз отриманого результату.

  1. Знайдіть потужність потоку води, що протікає крізь греблю, якщо висота падіння води 25 м, а її витрата — 120 м3 за хвилину.

Дано:            С.І.

h=25 м                           N=A/t     m=1000 кг/м3*120 м3=120000 кг=12*104 кг;

V=120 м3                                 A=mgh    А=12*104кг*10 Н/кг=12*105Дж;

t=1хв             = 60 с      ρ=m/V     N=12*105Дж/60с=20000Вт.

N-?               g=10Н/кг  m=ρV

Відповідь: N=20000Вт

 

  1. Вантаж протягнули по горизонтальній поверхні на 10 м, прикладаючи горизонтальну силу 200 Н. Яку роботу було виконано під час переміщення вантажу?

Дано:           

h=10 м                             

F=200 H           A=F*h     А=200H*10 м=2*103Дж;

             

A-?                               

Відповідь: А=2000Дж.

 

  1. Вантаж вагою 20 Н рівномірно підняли, виконавши роботу 300 Дж. На яку висоту підняли вантаж?

Дано:           

А=300 Дж                             

Р=200 H           A=F*h     h=300Дж/200Н=1,5 м

                      F=P

h-?                 h= A/F             

Відповідь: h=1.5м

 

  1. Яку роботу потрібно виконати, щоб витягти з колодязя глибиною 10 м відро з водою масою 12 кг?

Дано:           

h=10 м                           

m=12 кг           A=F*h        А=12 кг**10Н/кг*10 м=1200Дж=12*102Дж;

                      F=m*g

A-?                A=m*g*h               

Відповідь: А=1200Дж.

 

  1. Яку потужність розвиває моторчик механічної іграшки, якщо за 1 хв він виконує роботу 60 Дж?

Дано:            С.І.

t=1 хв            60 с          N=A/t                

А=60 Дж                                          N=60 Дж/60с=1Вт;

                    

N-?                               

Відповідь: N=1Вт

 

  1. Вантажний автомобіль під час перевезення вантажу розвиває потужність 30 кВт. Яку роботу він виконує протягом 45 хв?

Дано:            C. І.

N=30 кВт      30*103Вт     N=A/t                      

t=45 хв                2700  с             A=N*t     А=30*103Вт*2700 с=81*106Дж;

             

A-?                               

Відповідь: А=81*106Дж.

 

  1. Чоловік підняв за 16 с відро води масою 10 кг із колодязя завглибшки 8 м. Яку потужність він при цьому розвивав? Вважайте, що відро рухалося рівномірно.

Дано:           

h=8 м            N=A/t       F=10 кг*10 Н/кг=100Н                

m=10 кг           A=F*h     А=100H*8 м=800 Дж;

            t= 16с            F=m*g    N=800Дж/16с=50 Вт

N-?                               

Відповідь: N=50Bт.

 

  1. Підведення підсумків уроку (Інтерактивна вправа “Learningapps”).

https://learningapps.org/display?v=p3vx1a5hj21

Оцінювання вчителем роботи учнів на уроці.

 

  1. Повідомлення домашнього завдання.

§§30-31 (опрацювати). Розв'язати задачі (Classroom)

 

  1. Завершення уроку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Гладун Василь
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Лаптєва Інна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Tkachenko Olena
Пов’язані теми
Фізика, 7 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 7 клас (Бар’яхтар В.Г., Довгий С.О., Божинова Ф.Я., Горобець Ю.І., Ненашев І.Ю., Кірюхіна О.О.; за редакцією Бар’яхтара В.Г., Довгого С.О.)
До уроку
§ 34.Механічна робота. Одиниці роботи
Додано
11 березня 2021
Переглядів
12332
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку