Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України
Відділ освіти Смолінської селищної ради
Смолінська загальноосвітня школа №1 І-ІІІ ступенів
Урок фізики в 7-му класі
на тему:
«Розв'язування задач»
Вчитель фізики Ткаченко О.О.
Урок фізики в 7-му класі
Урок №___ Дата «___» _____________2021 р.
Тема уроку: Розв'язування задач
Мета уроку:
-
навчальна: формувати вміння і навики застосовувати здобуті знання до розв’язування задач;
-
розвиваюча: розвивати логічне і алгоритмічне мислення учнів;
-
виховна: виховувати культуру запису та мовлення.
Тип уроку: урок формування вмінь і навичків.
Прилади та матеріали: конспект уроку, підручник, електронна презентація.
Як завжди, розв'язування однієї задачі породжує нові.
І останньої задачі ніколи не буде.
Я.А.Смородинський
План уроку
-
Організаціний момент.
-
Актуалізація опорних знань. Перевірка домашнього завдання (опитування учнів).
-
Розв'язування задач (робота в групах).
-
Підведення підсумків уроку (Інтерактивна вправа “learningapps”).
-
Повідомлення домашнього завдання.
-
Завершення уроку.
Хід уроку
-
Організаційний момент.
Вітання з класом. Перевірка присутніх на уроці. Налаштування на роботу.
-
Актуалізація опорних знань. Перевірка домашнього завдання.
Опитування учнів
-
Що ми з Вами вивчали на минулому уроці? З якими новими фізичними величинами познайомилися? (механічна робота і потужність)
-
Що таке механічна робота? Якою літерою позначається робота? (механічна робота – це фізична величина, яка характеризує зміну положення тіла під дією сили і дорівнює добутку сили на шлях, подоланий тілом у напрямку цієї сили)
-
Який вигляд має формула механічної роботи? Які фізичні величини входять до складу формули? (A=F*l). А – робота, F - сила, l - довжина.
-
Одиниця вимірювання роботи? (1 Дж (джоуль))
-
Означення потужності? (Потужність – це фізична величина, яка характеризує швидкість виконання роботи і дорівнює відношенню виконаної роботи до часу, за який цю роботу виконано)
-
Формула потужності? Які фізичні величини входять до складу формули потужності? (N=A/t). N – потужність, A – робота, t – час.
-
Одиниця вимірювання потужності? (1 Вт – ват).
-
Що таке 1 Вт? (1 Вт дорівнює потужності, за якої протягом 1с виконується робота 1 Дж. 1Вт = 1Дж/1с).
-
Запишіть додаткову формулу для обчислення потужності (N=F*v)
-
Розв'язування задач (робота в групах).
Відпрацьовуємо разом з учнями основні етапи розв'язання на прикладі конкретних задач, записуємо розв'язання на дошці й у зошитах. При цьому звертаємо увагу на аналіз фізичної проблеми й стислий запис умов задачі; на вибір математичної моделі; на розв'язання рівняння відносно невідомої величини, перевірку її одиниці й на аналіз отриманого результату.
-
Знайдіть потужність потоку води, що протікає крізь греблю, якщо висота падіння води 25 м, а її витрата — 120 м3 за хвилину.
Дано: С.І.
h=25 м N=A/t m=1000 кг/м3*120 м3=120000 кг=12*104 кг;
V=120 м3 A=mgh А=12*104кг*10 Н/кг=12*105Дж;
t=1хв = 60 с ρ=m/V N=12*105Дж/60с=20000Вт.
N-? g=10Н/кг m=ρV
Відповідь: N=20000Вт
-
Вантаж протягнули по горизонтальній поверхні на 10 м, прикладаючи горизонтальну силу 200 Н. Яку роботу було виконано під час переміщення вантажу?
Дано:
h=10 м
F=200 H A=F*h А=200H*10 м=2*103Дж;
A-?
Відповідь: А=2000Дж.
-
Вантаж вагою 20 Н рівномірно підняли, виконавши роботу 300 Дж. На яку висоту підняли вантаж?
Дано:
А=300 Дж
Р=200 H A=F*h h=300Дж/200Н=1,5 м
F=P
h-? h= A/F
Відповідь: h=1.5м
-
Яку роботу потрібно виконати, щоб витягти з колодязя глибиною 10 м відро з водою масою 12 кг?
Дано:
h=10 м
m=12 кг A=F*h А=12 кг**10Н/кг*10 м=1200Дж=12*102Дж;
F=m*g
A-? A=m*g*h
Відповідь: А=1200Дж.
-
Яку потужність розвиває моторчик механічної іграшки, якщо за 1 хв він виконує роботу 60 Дж?
Дано: С.І.
t=1 хв 60 с N=A/t
А=60 Дж N=60 Дж/60с=1Вт;
N-?
Відповідь: N=1Вт
-
Вантажний автомобіль під час перевезення вантажу розвиває потужність 30 кВт. Яку роботу він виконує протягом 45 хв?
Дано: C. І.
N=30 кВт 30*103Вт N=A/t
t=45 хв 2700 с A=N*t А=30*103Вт*2700 с=81*106Дж;
A-?
Відповідь: А=81*106Дж.
-
Чоловік підняв за 16 с відро води масою 10 кг із колодязя завглибшки 8 м. Яку потужність він при цьому розвивав? Вважайте, що відро рухалося рівномірно.
Дано:
h=8 м N=A/t F=10 кг*10 Н/кг=100Н
m=10 кг A=F*h А=100H*8 м=800 Дж;
t= 16с F=m*g N=800Дж/16с=50 Вт
N-?
Відповідь: N=50Bт.
-
Підведення підсумків уроку (Інтерактивна вправа “Learningapps”).
https://learningapps.org/display?v=p3vx1a5hj21
Оцінювання вчителем роботи учнів на уроці.
-
Повідомлення домашнього завдання.
§§30-31 (опрацювати). Розв'язати задачі (Classroom)
-
Завершення уроку.