Тема: Розв’язування задач на пропорційний поділ.
Мета: - удосконалювати вміння розв’язувати прикладні задачі на пропорційний поділ; продовжувати формувати вміння та навики використовувати поділ числа у даному відношенні, прямо та обернено пропорційні величини до розв’язування текстових задач і вправ;
Тип уроку: удосконалення та застосування знань та вмінь.
Хід уроку.
І. Організаційний етап.
Перед початком уроку учні об’єднуються у три команди. Урок пройде у формі змагання.
У нас є журі, «швидка математична допомога» на випадок, якщо хтось із учнів не впорається із завданням. За правильно виконане завдання команда отримує 1 бал, правильно розв’язану текстову задачу – 3 бали.
Умій ділити, віднімати,
Множить швидко й додавати,
Умій кмітливо все збагнути,
Першим у відповіді бути.
ІІ. Формулювання мети і завдань уроку.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
На минулому уроці ми з вами ознайомилися із двома способами поділу числа у даному відношенні. А зараз на уроці ми з вами побачимо як ці знання можна використати до формування у вас соціальної та громадянської компетентності у межах таких змістовних ліній як «Громадянська відповідальність», «Екологічна безпека і сталий розвиток», «Здоров’я і безпека», «Підприємливість і фінансова грамотність» під час розв’язання прикладних задач.
IV. Актуалізація опорних знань.
Та спочатку згадаємо як розв’язуються рівняння.
І |
ІІ |
ІІІ |
|
Х : |
|
І |
ІІ |
ІІІ |
6, 7, 14, 3 |
8, 24, 18, 6 |
63, 72, 8, 7 |
4. Одним із домашніх завдань було повторити всю теорію по темі та придумати приклади прямо та обернено пропорційних величин. Учні можуть задавати ці питання суперникам чи гравцям своєї команди в різних ситуаціях: чи «виручити» свою команду, чи «потопити» суперника.
Працювали ми, втомились,
Треба всім нам розім’ятись.
Тож тепер всі по порядку,
Дружно станем на зарядку.
VІ. Удосконалення та застосування знань та вмінь.
Що ж, знання ми показали,
Та теорії замало,
Бо підтвердити повинні
Ви на практиці знання.
Умови всіх задач у учнів перед очима на мультимедійній дошці, тому перші три задачі учні з різних команд показують на дошці. Якщо є помилки, то першим можуть допомогти гравці із своєї команди. Якщо таких немає – суперники, які отримають додатковий бал.
Єдиний завод, що займається переробкою батарейок в Україні, - львівський завод “Аргентум”. Дізнайтесь більше про нього.
Всі податкові надходження держави розподіляються на освіту, на охорону здоров’я, на соціальну допомогу, пенсії громадян та інші важливі галузі життя.
VII. Підсумок уроку.
Зараз журі підрахує вам бали,
Що за урок наш ви зібрали,
І хто балів найбільше зібрав,
Той найвищий одержує бал.
Повторити §22, §24, §26;
виконати №631, №7 с. 126, №685, №687*.
Урок підготувала:
учитель математики
Заводського ліцею
Кириківської селищної ради
Охтирського району
Сумської області
Курсенко Юлія Геннадіївна.
Журі для нарахування балів ____ команда
1. |
Рівняння |
1 бал |
|
2. |
Треба 4 пропорції |
По 1 балу |
|
3 |
Усна вправа |
1 бал |
|
4. |
Текстова задача |
3 бали |
|
5. |
Текстова задача |
3 бали |
|
6. |
Текстова задача |
3 бали |
|
|
Всього балів |
- |
|