Урок "Розв'язування задач на пропорційний поділ"

Про матеріал
На уроці продовжувати удосконалювати вміння розв’язувати прикладні задачі на пропорційний поділ; формувати вміння та навики використовувати поділ числа у даному відношенні, прямо та обернено пропорційних величин до розв’язування текстових задач і вправ; використати до формування в учнів соціальної та громадянської компетентності у межах таких змістовних ліній як «Громадянська відповідальність», «Екологічна безпека і сталий розвиток», «Здоров’я і безпека», «Підприємливість і фінансова грамотність» під час розв’язання прикладних задач.
Перегляд файлу

Тема: Розв’язування  задач  на  пропорційний  поділ.

Мета:  -  удосконалювати вміння розв’язувати прикладні задачі на пропорційний поділ;                                     продовжувати  формувати  вміння  та  навики  використовувати  поділ  числа у даному     відношенні,  прямо  та  обернено  пропорційні  величини  до  розв’язування  текстових      задач  і  вправ;

  • розвивати творчі здібності учнів, формувати в учнів суспільно значимі цінності, розвивати у них здатність застосовувати набуті вміння та знання у реальних життєвих ситуаціях;
  • виховувати уявлення про математику як невід’ємну складову загальнолюдської культури, цілеспрямованість, працьовитість, наполегливість у досягненні мети.

Тип уроку: удосконалення та застосування знань та вмінь.

Хід уроку.

І. Організаційний етап.

        Перед початком уроку учні  об’єднуються у три команди.  Урок пройде у формі змагання.

У нас є журі, «швидка математична допомога»  на випадок,  якщо хтось із учнів не впорається із завданням.  За правильно виконане завдання команда отримує 1 бал, правильно розв’язану текстову задачу – 3 бали.

Умій ділити, віднімати,

Множить швидко й додавати,

Умій кмітливо все збагнути,

Першим у відповіді бути.

  • Це девіз нашого уроку.

ІІ. Формулювання мети і завдань уроку.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

        На минулому уроці ми з вами ознайомилися із двома способами поділу числа у даному відношенні.  А зараз на уроці ми з вами побачимо як ці знання можна використати до  формування у вас соціальної та громадянської компетентності у межах таких змістовних ліній як «Громадянська відповідальність», «Екологічна безпека і сталий розвиток», «Здоров’я і безпека»,  «Підприємливість і фінансова грамотність»  під час розв’язання прикладних задач.

IV. Актуалізація опорних знань.

Та спочатку згадаємо як розв’язуються рівняння.

  1. 3 учні з різних команд на дошці розв’язують по рівнянню.

І

ІІ

ІІІ

Х :

  1. Знову для кожної команди  скласти 4 правильних пропорції з даних чисел.

І

ІІ

ІІІ

6,   7,   14,   3

8,   24,    18,    6

63,    72,    8,    7

  1. Усні  вправи:
  • Число  10  поділити   на  2  частини,  що  відносяться  як  1 : 9.
  • Число  10  поділити   на  2  частини,  що  відносяться  як  2 : 3.
  • Число  10  поділити   на  3  частини,  що  відносяться  як  2 : 3 : 5.

4. Одним із домашніх завдань було повторити всю теорію по темі та придумати приклади прямо та обернено пропорційних величин. Учні можуть задавати ці питання суперникам чи гравцям своєї команди  в різних ситуаціях: чи «виручити»  свою команду, чи «потопити» суперника. 

  • Що називають пропорцією?
  • Яка основна властивість паропорції?
  • Які величини називають прямо пропорційними?
  • Яка основна властивість прямо пропорційних величин?
  • Які величини називають  обернено  пропорційними?
  • Яка основна властивість обернено пропорційних величин?
  • Навести приклад   прямо пропорційних величин.
  • Навести приклад   обернено пропорційних величин.
  1. Фізкультхвилинка.

Працювали  ми,  втомились,

      Треба  всім  нам  розім’ятись.

      Тож  тепер  всі  по  порядку,

       Дружно  станем  на  зарядку.

VІ. Удосконалення  та  застосування знань  та  вмінь.

        Що  ж,  знання  ми  показали,

  Та  теорії  замало,

  Бо  підтвердити  повинні

  Ви  на  практиці  знання.

  • Хто  швидше?

          Умови всіх задач у учнів перед очима на мультимедійній дошці, тому перші три задачі учні з різних команд  показують на дошці. Якщо є помилки, то першим  можуть допомогти  гравці із своєї команди. Якщо таких немає – суперники, які отримають додатковий бал.

  • 1. Норма добової потреби учнів у вітамінах становить у середньому 125 мг. Одна викурена цигарка знищує 20% вітамінів. Скільки міліграмів вітамінів краде у себе той, хто палить? Яку найменшу кількість цигарок можна викурити, щоб взагалі не отримати вітамінів?
  • 2. Щомісячний дохід сім’ї становить 15600 грн. Зокрема заробітна плата тата, мами та стипендії сина відносяться як 7 : 4 : 2. Який щомісячний дохід кожного члена сім’ї?
  • 3. Із метою збереження довкілля учні 6 класу збирали батарейки та відносили їх до пункту прийому для утилізації. Кількість хлопців та дівчат у класі  відносяться як       7 : 4. Разом вони утилізували 132 батарейки. По скільки батарейок приніс кожен учень вашого класу, якщо всі принесли порівну?

Єдиний завод, що займається переробкою батарейок в Україні, - львівський завод “Аргентум”. Дізнайтесь більше про нього.

  • 4. Сашко влітку на канікулах, щоб не гаяти часу, вирішив попрацювати. Він влаштувався кур’єром у місцевій газеті. За місяць роботи Сашку нарахували 3200 грн. Ці гроші включали  єдиний соціальний внесок, податок  із доходів фізичних осіб та гроші, які він отримав на руки, які відносились як 15 : 4 : 81. Розрахуйте податкові зобов’язання Сашка.

Всі податкові надходження держави розподіляються на освіту, на охорону здоров’я, на соціальну допомогу, пенсії громадян та інші важливі галузі життя. 

  • 5. Всі учні 6 класу запланували на зимових канікулах разом відвідати новорічну ялинку у місті  Києві. Батьки запропонували класній керівничці та одній із мам супроводжувати дітей під час екскурсії. Вартість дитячого квитка становить 50% вартості квитка дорослого. Залізничний квиток на потяг “Харків - Київ” від Кириківки коштує 210,7 грн. Скільки треба заплатити грошей, щоб купити квитки для 22 школярів та 2 дорослих?

VII. Підсумок уроку.

Зараз журі підрахує вам бали,

Що за урок наш ви зібрали,

 І хто балів найбільше зібрав,

Той найвищий одержує бал.

  1. Домашнє завдання.

                Повторити §22, §24, §26;  

                 виконати №631, №7 с. 126, №685, №687*.

Урок підготувала:

учитель математики

Заводського  ліцею

Кириківської селищної ради

Охтирського району

Сумської області

Курсенко Юлія  Геннадіївна.

 

 

Журі для нарахування балів         ____    команда

1.

Рівняння

1 бал

 

2.

Треба 4 пропорції

По 1 балу

 

3

Усна вправа

1 бал

 

4.

Текстова задача

3 бали

 

5.

Текстова задача

3 бали

 

6.

Текстова задача

3 бали

 

 

Всього балів

-

 

 

docx
Додано
6 січня 2023
Переглядів
564
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку