Урок « Розв’язування задач на рівномірний та нерівномірний рух»

Про матеріал

Урок фізики, 7 клас « Розв'язування задач на рівномірний та нерівномірний рух». Задачі підібрані таким чином, щоб переконати учнів у тому, що механічні процеси поширені як у живій природі, так і в техніці. Останні задачі пропонують лише цифрові дані, а скласти умову учні повинні самі

Перегляд файлу

Урок фізики, 7 клас

Тема: Розв’язування задач на рівномірний та нерівномірний рух

Мета: поглибити знання учнів про механічний рух, переконати їх у тому, що механічні процеси поширені як у живій природі, так і в техніці; продовжити формування світогляду учнів, розвиток мовлення учнів, мислення (уміння аналізувати й узагальнювати, висувати гіпотези, робити висновки, будувати план розв’язування задачі); показати роль знань із цієї теми для практичних потреб людини.

Обладнання: зошит, дошка, мультимедійний проектор, презентація з умовами задач

                                             Етапи уроку

 I. Актуалізація опорних знань. Усне опитування

• Що називають механічним рухом?

• Що називають тілом відліку?

• Покажіть на прикладі, що вибір тіла відліку важливий.

• Що таке траєкторія руху?

• Як розрізняють рухи за траєкторіями?

• Наведіть приклад руху з прямолінійною траєкторією; криволінійною.

• Що таке пройдений шлях?

• Що таке переміщення?

• Назвіть одиниці шляху і переміщення в одиницях СІ.

• Які ще одиниці шляху і переміщення використовують на практиці?

Який рух називається рівномірним? Нерівномірним?

Як обчислити швидкість рівномірного та нерівномірного руху?

Назвіть одиниці швидкості

Як перетворити в ?

ІІ. Розв’язування задач колективно

 

 

12-11Задача 1

Автобус рівномірно рухався трасою так, що за 15хв проїжджав 15км. Чи порушував водій автобуса правила дорожнього руху в ту мить, коли минав дорожній знак?

Задача 2

Три спортсмени влаштували змагання з бігу. Перший біг 20 хвилин зі швидкістю 12, другий пробіг 5 км за півгодини, третій — 6 км зі швидкістю 11. Хто біг швидше за всіх? Хто пробіг більшу відстань? Хто біг довше за всіх?

Задача 3

Поїзд проходить повз спостерігача впродовж 10 с, а мостом завдовжки 400 м — упродовж 30 с. Визначте довжину й швидкість поїзда.

Задача 4

Автомобіль проїхав першу половину шляху зі швидкістю 12, а другу — зі швидкістю 20. Визначте середню швидкість автомобіля на всьому шляху. Порівняйте результат із середнім арифметичним.

 Задача 5

Наше серце — це насос, який працює в імпульсному режимі з частотою близько 1 Гц. Під час кожного імпульсу, що триває приблизно 0,25 с, серце дорослої людини встигає виштовхнути із себе в аорту близько 0,1 дм3 крові. Повний оберт крові через обидва кола кровообігу здійснюється за 21–22 с. Складіть задачу за наведеними даними й розв’яжіть її.

ІІІ. Розв’язування задач самостійно

  Задача 6 (І варіант)

Серце горобця б’ється з частотою 600-850 разів за хвилину, серце гусака — 210-320 разів за хвилину. Складіть задачу за наведеними даними й розв’яжіть її.

Задача 6 (ІІ варіант)

Серце миші б’ється з частотою  320-780 разів за хвилину, серце  коня у спокої — 30-40 разів за хвилину. Складіть задачу за наведеними даними й розв’яжіть її.

 

ІV. Підсумок уроку

Виставлення оцінок

V. Домашнє завдання

За підручником Бар,яхтар В.Г., Довгий С.О. «Фізика-7» повторити § 7-12, виконати вправу 12(7).

Додатково – скласти свою задачу на механічний рух, використовуючи дані internet про швидкості в природі

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, 7 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 7 клас (Бар’яхтар В.Г., Довгий С.О., Божинова Ф.Я., Горобець Ю.І., Ненашев І.Ю., Кірюхіна О.О.; за редакцією Бар’яхтара В.Г., Довгого С.О.)
До уроку
§ 12. Нерівномірний рух
Додано
22 липня 2018
Переглядів
3924
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку