Урок "Розв’язування задач на відсотки"

Про матеріал
Узагальнення знань про відсотки, про всі види задач на відсотки. Формування здоров'язберігаючої компетентності.
Перегляд файлу

 

Тема уроку. Розвязування задач на відсотки.

Мета уроку. Формувати практичні вміння і навички застосовувати набуті знання про відсотки до розв’язування різних типів задач; сприяти свідомому розумінню актуальності питання в сучасному житті «Жити або палити?»; пропагувати здоровий спосіб життя

Тип уроку. Узагальнення і систематизація знань.

Методи і прийоми навчання. «Снігова куля», «Асоціації»

Обладнання. Наочні картинки на дошці.

Хід уроку

I. Організаційний момент

Діти, а які асоціації у вас викликає слово «урок»? Давайте розкладемо його по буквам. (діти висловлюють свої пропозиції)

У – успіх,    Р – радість,    О – обдарованість,    К – колектив.

Надіюсь, що сьогодні на уроці нас чекає і успіх, і радість. І ми, працюючи в  колективі, покажемо свою обдарованість.

 II. Актуалізація опорних знань

 Сьогодні на уроці ми спробуємо обговорити проблему для людства - наше майбутнє, здорове людське майбутнє без шкідливих звичок і узагальнимо всі одержані знання про відсотки, про всі види задач на відсотки, з якими ми з вами познайомилися. Перед початком уроку пригадаємо основні поняття, які можуть зустрітися на нашому уроці.

1.Що таке відсоток? Як інакше називають відсотки?

2.Як записати відсотки у вигляді числа?

3.Як число записати у вигляді відсотка?

4.Що означає збільшити число на 100%?

5.Що означає зменшити число на 50%?

6.Як знайти 5 відсотків числа 60?

7.Як знайти число, 10% якого дорівнюють 74?

8.25% місяця становить 7 діб. Що це за місяць?

9.Які типи задач на відсотки ви знаєте?

10.Як записати відсотки десятковим дробом?

11.Як записати десятковий дріб(число) у відсотках?

На цьому уроці окрім відсотків ми поговоримо про здоров'я людини. Для того, щоб бути здоровими, людині необхідні вітаміни. З якими видами вітамінів ви знайомі?

III. Розвязування задач і вправ

 Зараз я роздам вам картки, де стовпці позначають вітаміни. Я називатиму властивості вітаміну, а ви повинні визначити, з яким стовпцем ми будемо працювати.

А

В

С

D

Знайти 1% від

Знайти 5% від

Знайти число, якщо 7% його становить:

Знайти, скільки відсотків число 2 становить від числа

1,3

5

0,01

200

0,8

200

0,6

0,02

4

80

21

1,4

350

0,49

0,028

800

50

4

0,1

1000

1

0,07

50

0,2

4,8

6,4

5

0,2

400

0,06

4,2

0,063

7

0,14

4900

0,05

400

2

0,8

25

6000

3,1

0,09

300

0

2,8

0,4

20

0,08

6

0,007

28

0,35

6,3

560

0,4

100

8

2,5

2000

Працюємо із стовпцем, який носить назву вітаміну, що відповідає за зір, шкіру, скорочує тривалість захворювань. (А)

 Наступний стовпець носить ім'я вітаміну, що відповідає за роботу мозку, нервову систему, сприяє зростанню, покращує зір. (В)

 Який вітамін оберігає від простудних і інфекційних захворювань? (С)

 У чому користь вітаміну D ви повинні дізнатися удома, а ми виконаємо завдання з цього стовпця. (Після виконання завдань)

 Дійсно, вітаміни допомагають людині для нормального розвитку організму. Але є такі речовини, які навпаки заважають його розвитку. Одним з них є нікотин.

Нікотин - це надзвичайно сильна отрута, що діє переважно на нервову систему, травлення, а також на дихальну і серцево-судинну системи.

 Виконаємо декілька задач.

№ 1. Одна сигарета руйнує 25 міліграмів вітаміну С. Добова норма прийому вітаміну С 500 міліграм. Скільки вітаміну забирає у себе той, хто викурює 14 сигарет в день? Скільки вітаміну С у нього залишається? (350 міліграмів; 150 міліграмів)

№ 2. Статистика показує, що хлопчиків-підлітків, які палять - 60%, а дівчаток - 40%. Визначте, скільки палять дітей в школі, якщо в ній 450 хлопчиків і 620 дівчаток. (270, 248)

№ 3. Відомо, що в середньому 80% людей, які палять страждають на захворювання легенів. Знайдіть кількість хворих, якщо палять 500 чоловік. (400)

IV. Фізкультхвилинка

При курінні в повітря поступає 50% всіх отруйних речовин. А дихають ним оточуючі. Виходить, що некурящі “палять”. Виконавши завдання тесту ви дізнаєтеся, як називають таких “курців”.

ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ

1. Знайди число, якщо 5% його дорівнюють 480.

 96 – р; 9,6 – а; 9600 – п; 960 – д.

 2. Знайди 20% від 300.

 60 – а; 6 – у; 10 – е; 0,6 – п.

 3. Вирази 46% у вигляді десяткового дробу.

 4,6 – р; 460 – п; 0,46 – С; 46 – н.

 4. Запишіть 1,7% у вигляді десяткового дробу.

 0,017 – и; 17 – в; 0,17 – ц; 1,7 – ш.

 5. Вирази у відсотках число 0,04.

 40% - у; 0,4% - т; 400% - м; 4% - в.

 6. Скільки відсотків число 6 складає від 200?

 0,03% - б; 0,3 % - д; 3% - н; 30% - с.

9. Діти, які палять скорочують життя на 15%. Визначите, яка тривалість життя (імовірно) дітей, що нині палять, якщо середня тривалість життя в Україні 68 років?

 47 – я; 57,8 – і; 38,2 – а; 50,4 – у.

П А С И В Н І

№ 4. У відділенні 20 чоловік з діагнозом раку легенів. 90% всіх хворих - курці. Скільки чоловік могли уникнути цього захворювання. (18)

Окрім вітамінів нашому організму правильно розвиватися допомагає заняття спортом. Зараз ми пограємо в гру “Снігова куля”.

img2 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V. Підсумок уроку

Нам залишилося зробити висновок, який необхідний кожному з нас: «Модно? Корисно? Чи варто починати? Жити або палити?»

VІ. Домашнє завдання

№ 1568, Підготувати репортаж "У відсотках про все на світі" або "Цікаві відсотки"

docx
Додано
28 серпня
Переглядів
73
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку