Урок "Розв’язування задач на всі дії з десятковими дробами"

Про матеріал
Розробка уроку з математики для 5-го класу за темою "Розв’язування задач на всі дії з десятковими дробами"
Перегляд файлу

Тема: Розв’язування задач на всі дії з десятковими дробами

Мета уроку:

  • узагальнити й систематизувати знання учнів із теми «Множення і ділення десяткових дробів», удосконалити вміння розв’язувати задачі на всі дії з десятковими дробами;
  • розвивати пам’ять, увагу, логічне мислення;
  • виховувати дисциплінованість.

Очікувані результати: учні повинні знати правила дій із арифметичними дробами та вміти застосовувати їх під час розв’язування задач, рівнянь, прикладів на всі дії з десятковими дробами.

Обладнання: підручник, роздатковий матеріал, смайлики.

Тип уроку: урок узагальнення й систематизації знань.

Хід уроку

■ I. Організаційний етап

▪ Привітання

▪ Перевірка присутності учнів

▪ Перевірка готовності учнів та кабінету до уроку

▪ Рефлексія «Настрій»

 

■ II. Формулювання мети й завдань уроку; мотивація навчальної діяльності

▪ Оголошення теми уроку

▪ Формулювання разом із учнями мети й завдань уроку

▪ Мотивація навчальної діяльності

Ви вже вмієте виконувати всі дії з десятковими дробами, розв’язувати задачі, рівняння, для яких необхідне знання певних правил, властивостей дій, прийомів, які полегшують і прискорюють процес обчислень. Сьогодні ви маєте систематизувати й узагальнити все вивчене з теми, це допоможе краще підготуватися до контрольної роботи.

 

■ IІІ. Актуалізація опорних знань

▪ Вправа «Карусель запитань»

1. Сформулюйте правило:

а) множення десяткових дробів; б) ділення десяткових дробів.

2. Сформулюйте правило:

а) множення на розрядну одиницю;

б) множення на 0,1; 0,01.

 

■ ІV. Повторення й аналіз фактів

1. Виконайте множення:

а) ; б) .

2. Виконайте ділення:

а) ; б) .

Відповіді. 1. а) 0,53; б) 0,00053. 2. а) 0,00053; б) 0,53.

3. Прийом «Ланцюжок обчислень»

 

■ V. Фізкультхвилинка

Станьте діти, посміхніться,

Землі нашій уклоніться

За щасливий день вчорашній.

Всі до сонця потягніться

Вліво, вправо нахиліться,

Веретенцем покрутіться.

Раз присядьте, два присядьте

І за парти тихо сядьте.

 

■ VI. Удосконалення знань

Робота за карткою

Картка

1. Виконайте дії: .

2. На скільки добуток чисел 0,24 і 0,2 менший за частку чисел 11 і 8,8?

3. Розв’яжіть рівняння:

 

4. Із одного пункту в одному напрямку одночасно вийшли два пішоходи. Перший рухається зі швидкістю 5,4 км/год, а другий — зі швидкістю 4,6 км/год. Яка відстань буде між пішоходами через 2,5 год після початку руху?

Додатково:

5. Ширина прямокутного паралелепіпеда дорівнює 4,8 см, що становить його довжини, а висота становить 0,6 його довжини. Знайдіть об’єм паралелепіпеда.

Розв’язання до картки

1. 1) ;

2)

3) ;

4) .

Відповідь: 6,92.

2. 1) — добуток чисел;

2) — частка чисел;

3) .

Відповідь: 1,202.

3. ;

;

;

;

.

Відповідь: 0,04.

4. 1) (км/год) — швидкість зближення пішоходів;

2) (км) — відстань через 2,5 год після початку руху.

Відповідь: 2 км.

5. 1) (см) — довжина паралелепіпеда;

2) (см) — висота паралелепіпеда;

3) — об’єм паралелепіпеда.

 

■ VII. Підбиття підсумків уроку

Рефлексія

1. Як ви оцінюєте свою роботу? (смайлики)

2. Які завдання були найскладнішими?

 

■ VIII. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

▪ Завдання для всього класу

Виконайте домашню контрольну роботу.

Домашня контрольна робота

  1. Розв’яжіть рівняння .
  2. Обчисліть: .
  3. Знайдіть числа, яких не вистачає у ланцюжку обчислень:

4. Проти течії катер пройшов 21,98 км за 1,4 год, а за течією — 51,12 км за 2,4 год. Знайдіть власну швидкість катера й швидкість течії ріки.

Розв’язання до домашньої контрольної роботи

1. .

;

;

;

;

;

;

;

;

;

;

.

Відповідь: 0,5.

3. 1) (км/год) — швидкість катера проти течії;

2) (км/год) — швидкість катера за течією;

3) (км/год) — власна швидкість катера;

4) (км/год) — швидкість течії ріки.

Відповідь: 18,5 км/год; 2,8 км/год.

 

docx
Додано
24 січня 2021
Переглядів
990
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку