Тема. Розв’язування задач на всі дії з десятковими дробами (5 клас)
Мета.
Формувати вміння розв'язувати задачі на всі дії з десятковими дробами, пізнавальний інтерес до математики.
Розвивати логічне мислення, пам’ять, математичну логіку та інтуїцію.
Виховувати відчуття відповідальності, почуття патріотизму, відданості загальнодержавній справі зміцнення країни, активної громадянської позиції.
Реалізувати наскрізні лінії через формування ключових компетентностей
Міжпредметні зв’язки: історія, природознавство
Тип уроку: застосування знань, навичок та вмінь.
Хід уроку
Учитель перевіряє готовність учнів до уроку, налаштовує їх на роботу. Вправа «Самоналаштування»
Покладіть руки на парту, закрийте очі та промовляйте:
Я зможу сьогодні добре працювати на уроці.
Я особистість творча.
Я бажаю однокласникам успіхів на уроці.
II. Перевірка домашнього завдання
Вправа «Ти – мені, я – тобі»:
- зробити взаємоперевірку за правильними відповідями на дошці;
- задати один одному по три запитання, які стосуються теми уроку.
III. Формулювання мети і завдань уроку
Учитель проводить бесіду, під час якої пояснює учням, що цей урок – останній з теми «Розв’язування задач на всі дії з десятковими дробами», тому на уроці будуть розглянуті різнопланові задачі, які об’єднує застосування дій з десятковими дробами.
Учитель наголошує, що учні мають з’ясувати всі незрозумілі питання, якщо такі залишилися, продемонструвати свої знання під час написання самостійної роботи.
IV. Актуалізація опорних знань
Виконання вправи «Спіймай помилку»
Записавши послідовно букви з тих сигнальних карток, на яких дії з десятковими дробами виконано правильно, ви дістанете слово, яке означає назву квітки.
Правильна відповідь ЕДЕЛЬВЕЙС. Ця квітка росте на вапнякових скелях в альпійському та субальпійському поясах. Трапляється дуже рідко в українських Карпатах, зокрема на вершинах гір Близниці, Ненєски, на стрімких скелях у найбільш важкодоступних місцях.
Якщо ми правильно будемо розв’язувати завдання, то дізнаємося цікафі факти про нашу країну. Тому що всі завдання сьогоднішнього уроку будуть пов’язані ще з однією темою. Це Україна!
V. Застосування знань і вмінь
Працюємо по рядах. Округлити десяткові дроби:
- 1 ряд до одиниць.
Найвищі вершини Карпат досягають таких висот: Говерла – найвища гора України, висота – 2060,8 м; Бребенескуль – 2035,8 м, Чорна Гора – 2020,2 м; Петрос майже двійник Говерли – 2020,2 м, розташована дана гора поруч з Говерлою, Гутін Томнатєк – 2016,4 м; Ребра – 2001,1 м.
- 2 ряд до десятих.
Довжини річок України: Дніпро – 2,285 тис. км, Дністер – 1,362 тис. км, Південний Буг – 0,857 тис. км, Десна – 1,126 тис. км.
- 3 ряд до сотих, виразивши спочатку у кілометрах.
Висоти гір України: Говерла – 2061 м, Роман-Кош – 1545 м, Сивуль – 1816 м.
Населення України становить 47 млн., чоловік, а населення Криму становить 6125 населення України. Скільки мільйонів чоловік населення Криму? Відповідь 2,256 млн. чоловік
- тим, у кого за останню тему 9-12 балів, дізнатися площу України
(10,11 · 60 - 200,2) + (85,5 + 0,121 · 1800) – (1,25 · 1,7 + 103,875)
Відповідь 603,7 тис.км2 площа України
- тим, у кого за останню тему 6-8 балів, дізнатися площу найбільшої області України
2,3 + 3,2 · 12 – (2,15 + 2,1 · 2,5)
Відповідь 33,3 тис.км2 Одеська область
- тим, у кого за останню тему 3-5 балів, дізнатися площу найменшої області України
(0,25 + 4,9 · 0,5) · 3
Відповідь 8,1 тис.км2 Чернівецька область
Хортиця – найбільший острів на Дніпрі, саме тут саме тут знаходилося славетне козацьке укріплення - Запорізька Січ. Хортиця є одним із Семи чудес України.
За легендою під запорізьким дубом козаки писали свого листа турецькому султану. Запорізький дуб має солідний вік. Він має стовбур, довжина кола якого 6,32 метра. Скільки людей необхідно щоб його обхватити, якщо довжина обох рук людини в середньому 1,5 метра?
Відповідь: 5 людей
І варіант х : 0,73 = 80
Відповідь х=58,4 м. Озеро Світязь – найбільше і найглибше озеро природного походження в Україні. Його максимальна глибина дорівнює 58,4 м, а пересічна глибина 7,2 м.
ІІ варіант (0,7х + 13,3) : 14 = 50
Відповідь х=981км. Дніпро – найбільша річка України та четверта у Європі. ЇЇ довжина в межах України 981 км
VI. Підсумки уроку
Вид роботи |
Бал (1 або 2) |
Домашнє завдання |
|
Виконання вправи «Спіймай помилку» |
|
Усні вправи |
|
Розв’язування задач |
|
Розв’язування прикладів |
|
Розв’язування рівнянь |
|
Загальний бал |
|
2. Вправа «Мікрофон»
Що сподобалося найбільше?
Що здивувало?
Що було найскладнішим при виконанні завдань?
Що треба ще вивчити вдома?
VII. Домашнє завдання
Задача
Найдовший музичний інструмент – українська трембіта. Трембіта – рекордсменка має довжину 8м, масу 1,5 кг, а її звуки лунають більше ніж на 10 км. Трембіту виготовляють зі смереки, в яку вдарила блискавка, раніше трембіту використовували чабани для зв’язку у горах. Через який час почує звуки трембіти селище, що знаходиться на відстані 10 км від чабана, що грає на трембіті?