Тема: Розв’язування задач на застосування ознак та властивостей паралельних прямих.
Мета: Узагальнити та систематизувати знання про означення, ознаки та властивостей паралельних прямих; повторити алгоритми розв’язування типових задач на застосування вивчених теоретичних відомостей, розглянути випадки застосування вивченої теорії в нестандартних ситуаціях; формувати навички роботи з додатковими джерелами інформації, вміння самостійно орієнтуватися в інформаційному просторі, оцінювати набуті знання;виховати культуру математичного мовлення та запису; розвивати зацікавленість, логічне мислення та пам’ять.
Тип уроку: узагальнення і систематизація знань і вмінь.
Обладнання: мультимедійна дошка, девіз, набір «пам’яток для детективів», картки із завданнями для учнів та учнівські презентації.
Хід уроку.
Епіграф уроку:
І. Організаційний етап.
Сьогодні на вулиці Олександра Іщука,16, у кабінеті історії відкривається детективне агентство « Евклід».
Питання учням:
Під час роботи в детективному агентстві ви розслідуватимете і розкриватимете різні складні справи. Ви маєте змогу продемонструвати свої детективні здібності, тому кмітливість, спостережливість, уважність вам стануть у пригоді.
Девіз нашого детективного агентства:
« Міркуй швидко, відповідай чітко, записуй правильно і точно».
Пам’ятка для детективів:
Завдання нашого детективного агентства:
Серед нас є три запрошені приватні детективи, які розслідували дві гучні справи.
Справа 1. Чому наше детективне агентство називається «Евклід» ?
Виступ підготовленого учня з презентацією про давньогрецького математика Евкліда.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Поки ми знайомилися з тим, чому наше агентство так називається, то до нас по електронній пошті прийшли деякі неважкі справи. Пропоную ознайомитись із ними, які надійшли від наших перших клієнтів. Першу справу беремо дуже легку.
Справа 2. Дати чіткі відповіді на поставленні запитання та розв’язати усні задачі.
ІІІ. Узагальнення знань.
Справа 3. Розв’язати запропоновані задачі.
Справа 4. Ще два приватні детективи розкрили справу про застосування паралельних прямих у повсякденному житті.
2 учні презентують підготовлену презентацію.
Справа 5. Розв’язування задач підвищеної складності.
розв’язуємо з підручника № 349 ст. 122 ( за підручником Мерзляк)
Справа 6. Виконати тестові завдання.
ІV. Підбиття підсумків уроку.
Протягом уроку ви розкрили чимало справ. Ви стали справжніми детективами. Тому заслужили певні категорії:
Детектив ІІ категорії присвоюється тим детективам, які працювали на достатньому рівні;
Детектив І категорії присвоюється тим детективам, які працювали на високому рівні;
На сьогодні агентство свою роботу завершує.
Продовжіть фразу: « Цей урок мене навчив…».
V. Домашнє завдання.
Достатній рівень: розв’язати № 331.
Високий рівень: розв’язати № 348 ( за підручником Мерзляк)
« Розв’язування задач на застосування ознак та властивостей паралельних прямих»
Вчителька математики
Першотравенської ЗОШ
І- ІІІ ступенів
Місяйло Н.В.
2016-2017 н.р.