ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКУ ІНФОРМАТИКИ
ТЕМА УРОКУ. Розв'язування задач з використанням розгалуження.
МЕТА УРОКУ:
Навчальна. Закріпити знання і практичні вміння учнів створювати і реалізовувати розгалужені алгоритми.
Розвиваюча. Розвивати уміння працювати з середовищем програмування, логіку мислення. Розвивати різні види пам’яті, уміння виразити свою думку.
Виховна. Виховувати здатність долати перешкоді на життєвому шляху.
ТИП УРОКУ: уроки формування навичок і вмінь.
ЛІТЕРАТУРА: Інформатика : підруч. для 8-го кл. закл. заг. серед. освіти / Йосиф Ривкінд [та ін.]. – Київ : Генеза 2021. – 256 с. : іл.
ОБЛАДНАННЯ: Комп’ютери класу. Середовище Lazarus
СТРУКТУРА УРОКУ
ХІД УРОКУ.
І. Вступна частина.
1. Оголошення теми та мети уроку, його ролі в даній темі та курсі інформатики в цілому.
2. Постановка перед дітьми цілі та розкриття методів її досягнення на уроці
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
ІIІ. Актуалізація теми уроку.
На минулих уроках ми навчилися створювати програми з розгалуженими алгоритмами. Існує велика кількість практичних задач з математики, фізики де ми можемо застосувати отриманні знання і вміння. Наприклад, розв’язання квадратного рівняння є розгалуженим алгоритмом. Хто поясне чому саме розв’язок квадратного рівняння – це розгалужений алгоритм?
ІV. Закріплення вивченого на практиці.
Створимо алгоритм розв’язання квадратного рівняння типу ax2+bx+c=0. Для розв’язання квадратного рівняння потрібно визначити значення дискримінанта за формулою D=b2-4ac. Потім в залежності від значення дискримінанта рівняння може не мати розв’язків, мати один () або два () розв’язки. Таким чином можна сказати, що розв’язком квадратного рівняння буде розгалужений алгоритм з вкладеним розгалуженням. Побудуємо блок-схему цього алгоритму.
Створимо інтерфейс програми з використанням елементів керування TLabel, TEdit, TButton.
Змінимо значення властивостей Caption i Text відповідно елементів керування поле, кнопка, напис.
Створимо обробник події OnClick кнопки «Розв’язати».
procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject);
var d,a,b,c,x1,x2:real;
begin
a:=StrToFloat(Edit1.Text);
b:=StrToFloat(Edit2.Text);
c:=StrToFloat(Edit3.Text);
d:=sqr(b)-4*a*c;
if d<0 then
begin
Label4.Caption:='Рівняння не має розв''язків';
Label5.Caption:='';
Label6.Caption:='';
end else if d=0 then
begin
Label4.Caption:='Рівняння має один розв''язок';
x1:=-b/(2*a);
Label5.Caption:='x= '+FloatToStr(x1);
Label6.Caption:='';
end else
begin
Label4.Caption:='Рівняння має два розв''язки';
x1:=(-b+sqrt(d))/(2*a);
x2:=(-b-sqrt(d))/(2*a);
Label5.Caption:='x1= '+FloatToStr(x1);
Label6.Caption:='x2= '+FloatToStr(x2);
end;
end;
Виконаємо програму і протестуємо її при різних вхідних даних.
VІ. Аналіз та підсумки уроку.
Підводяться підсумки та робиться аналіз вивченого матеріалу
VІI. Домашнє завдання.
Опрацювати § 6.8, с. 217-224. Виконайте завдання 7, с. 223.